ליין מוצרי סוני לשנת 2017-2018 הושק בישראל באופן רשמי
באירוע השקה מרשים ומסיבי, ובמסיבת העיתונאים שנערכה אתמול (ג'), השיקה חברת ישפאר, היבאונית הרשמית של מוצרי סוני בישראל, את ליין המוצרים לשנת 2017/8. כ-30 מסכי טלוויזיה חדשים, מגוון רמקולים ניידים ואוזניות אלחוטיות, ערכות ומשחק PlayStation VR חדש. וגולת הכותרת של האירוע – מסך Bravia Oled A1 שישמש עתה, ספינת הדגל המרכזית של חברת סוני העולמית.
את מסיבת העיתונאים פתח צביקה שמעוני, מנכ"ל ישפאר, שסיפר כי "סוני נמצאת בישראל מעל ל-55 שנה. ישפאר הייתה הסוכנות הראשונה של סוני מחוץ ליפן, וכנציגים כל כך ותיקים של סוני, עברנו המון עליות וירידות. היום אני שמח לבשר, שבשנים האחרונות, ובעיקר בשנתיים האחרונות, חברת סוני מגיעה לתוצאות כספיות יוצאות מן הכלל". שמעוני הוסיף כי ההתפתחות החיובית הזאת נובעת מפשוט מאוד – "ייצור המוצרים הנכונים". סוני מייצרת את מוצריהם ללא רבב, גם מבחינת העיצוב, גם מבחינת הרכיבים וגם מבחינת המגוון, אמר שמעוני.
העתיד של הגיימינג?
בתחום הגיימינג הציגה חברת ישפאר את מכשירי ה-PlayStation VR שפעלו על קונסולות ה-PlayStation Pro ושודרו על המסכים החדשים של החברה. שמעוני פתח את הצגת המכשירים בכך שסיפר שחברת סוני מכרה מעל 60 מיליון קונסולות PlayStation 4 ומעל מיליון מכשירי PlayStation VR מאז השקתם.
בתחום ה-VR הציג מנכ"ל ישפאר את בקר המשחק החדש, ה-Aim Controller, שמעוצב בצורת רובה ומחליף את בקר ה-Move, ואיתו אפשר לשחק במשחקי יריות שתומכים בו. לצד הבקר החדש, הוצג המשחק Farpoint שהוא משחק יריות ייעודי ל-Aim Controller ובו ניתן להסתובב בעולם המשחק האפוקליפטי ולהילחם ברובוטים מפלצתיים ענקיים.
רועי מולי, מנהל המוצר של סוני בישפאר, הציג את הטלוויזיות של סוני בדגש על טכנולוגיות ה-HDR ה-4K HDR וה-4K HDR Premium שקיימת בהן (בהתאם לסדרת המסכים), טכנולוגיה שמנצלת את סדרת מעבדי ה-X1 Extreme החדשים עד המקסימום. כל אלה אמורים להביא את החוויה הגרפית של הגיימינג לקצה היכולות. ודעתי האישית, אחרי משחק קצר ב-Horizon Zero Dawn על מסכי הטלוויזיה החדשים – זה באמת נראה מדהים.
לא עוד סתם רהיט
"אנשים בארץ מתייחסים לטלוויזיה כרהיט, סוני רואה את הטלוויזיה כחלק בלתי נפרד ממרחב החיים שלכם." אמר רועי מולי, והתחיל בהצגת ליין המסכים החדש. מולי דיבר על הרצון של סוני להפוך כל מסך ליצירת אומנות שתתאים באופן מושלם לחלל החדר שבו הוא נמצא. החל מגב המכשיר שיהיה נקי ויפה, ועד הכבלים של המסך שיוסתרו בגב המכשיר ולא יהפכו אותו למכשיר מסורבל ומכוער.
בנוסף למעבדי ה-X1 Extreme החדשים של סוני, מולי הציג את טכנולוגיית ה-"Local Dimming Backlight", שלדבריו, הופכת "שחור לשחור יותר". או במילים פשוטות יותר, המסך מואר בצורה כזאת שכל פיקסל נשאר בצבע שהוא נועד להיות – והאור לא חודר לפיקסלים צמודים והופך אותם לבהירים יותר משנועדו להיות.
מולי הציג גם את מערכת ה-Android TV, מערכת הפעלה לטלווזיות מבוססת Android, שקיימת בכל אחת מהטלוויזיות החדשות של חברת סוני. מערכת ההפעלה מגיעה עם חנות אפליקציות, ומאפשרת הורדת משחקים וערוצים למסך הטלוויזיה. מולי נתן לדוגמה את סלקום TV, שכבר הוציאה אפליקציה מותאמת למערכת ההפעלה ודרכה אפשר לצפות בטלווזיה ללא ממיר או מכשיר יעודי. בנוסף, מערכת ההפעלה הזו מאפשרת גם שידור של הטלפון, הטאבלט או המחשב הנייד שלכם על מסך הטלווזיה, כמו גם שליטה קולית דרך המכשיר שלכם.
בסופה של מסיבת העיתונאים, הזמין צביקה שמעוני את הקהל לראות (ולשמוע) את "העתיד" של תחום הטלוויזיות. מסך ה-Bravia Oled A1. שעיקרו הוא דווקא לא האיכות והעיצוב, אלא השמע. המסך כלל לא מכיל רמקולים – אך בכל זאת – הוא מייצר קול. זה קורה בזכות טכנולוגית צליל חדשה בשם "Acoustic Surface", שבה הפאנל עצמו מייצר את הקול באמצעות דיודות חשמליות אשר שולחות פולסים חשמליים לזכוכית המסך.
נכון לעכשיו, מחירם של הטלווזיות לא פורסם עדיין, אך ידוע כי יגיעו בגדלים של החל מ-32 אינץ' ועד 75 אינץ' בשיווק רגיל, ועד 100 אינץ' בהזמנה מיוחדת של המכשיר. סדרות הטלווזיות שהוצגו בהשקה הן:
- WE6 ו-WE75 עם איכות תמונה HDR
- XE80 ו-XE85 עם איכות תמונה 4K HDR
- XE93, XE94, XE90 ו-ZD9 עם איכות תמונה 4K HDR Premium וטכנולוגיית X-tended Dynamic Range PRO
- XE80, XD70 ו-XD75 עם איכות 4K X-Reailty PRO
- WE6 ו-WE75 עם איכות X-Rreailty PRO
ועוד קצת אקססוריז
בנוסף לנושא הגיימינג ולנושא הטלווזיות שהיווה עיקרו של אירוע ההשקה, הושקו גם מספר רב של מוצרים נוספים כמו רמקולים, אוזניות ומצלמות. מבחינת הרמקולים החדשים של חברת סוני, הושק ליין חדש וצבעוני שמכיל שלושה דגמים שונים. הליין מאופיין בסוללות עוצמתיות שאמורות לגרום לו לעבוד 24 שעות ברציפות, ושלושת הדגמים גם חסינים למים בתקן IPX5 שאומר שהם יכולים להישאר רטובים (כלומר לא להיות בתוך המים) למשך 15 דקות.
שלושת הדגמים שהוצגו הם:
- SRS-XB20, רמקול נייד מואר במחיר מומלץ לצרכן של 599 שקלים
- SRS-XB30, רמקול נייד מואר במחיר מומלץ לצרכן של 899 שקלים
- SRS-XB40, רמקול נייד מואר במחיר מומלץ לצרכן של 1190 שקלים
בשורה התחתונה
חברת ישפאר ערכה לראשונה אירוע השקה במקום שונה ממשרדיה בהרצליה. אירוע ההשקה נערך בגלריה קסטיאל בתל אביב, והכיל אזור התכנסות פתוח, אולם התנסות בשלל המוצרים החדשים ואולם כנסים שבו נערכה מסיבת העיתונאים בהשתתפות מנכ"ל החברה ואנשי מפתח נוספים של ישפאר. באירוע הוצגו באופן מרוכז מספר רב של מוצרים כולל תיאור מדויק שלהם שמאפשר הבנה טובה של הליין ושל חזון החברה בארץ ובעולם. לפי איך שזה נראה ונשמע – זה ללא ספק העתיד הטכנולוגי.
עכשיו רק נותר לנו לחכות ולראות אם וכיצד ליין המוצרים הזה ישתלב בביתו של הצרכן הישראלי.