שגעון בחלל – ביקורת גרסת הקונסולות של Kerbal Space Program

משחקי ניהול מעולם לא היו לסוג המשחקים האהוב עליי, אך מידי פעם ישנם משחקי ניהול שכן מצליחים למשוך לי את העין. כזה הוא Kerbal Space Program, שמאפשר לכם לנהל את תחנת החלל של היצורים הכי חמודים וירוקים בגלקסיה. ישבתי לסקר את המשחק בגרסתו לקונסולת ה-PS4

נתחיל בכך שהעבר שלי עם משחקי ניהול לא חיובי במיוחד, ולרוב מצאתי את עצמי משתעמם כמעט בכל משחק ניהול שיצא לי לשחק במהלך חיי. יחד עם זאת,Kerbal Space Program (או KSP בקיצור) תמיד משך אותי ושיחקתי בו רבות על גבי המחשב. כאשר הציעו לי לסקר את המשחק בגרסתו לקונסולה מיד התמלאתי נוסטלגיה ישנה ומתוקה והסכמתי.

Kerbal Space Program

משחקיות

KSP הינו משחק ניהול מהמוצלחים שראינו עד היום. המשחק יצא לראשונה בשנת 2011 בשלל גרסאות אלפא ובטא, ולאחר שלל שינויים ושיפורים יצא המשחק באופן מלא ב-25.4.2015. מטרת המשחק היא לנהל את תחנת החלל של גזע ה-Kerbal, גזע חייזרים ירקרק וחמוד למדי. במהלך המשחק נוכל לפתח את תחנת החלל, לשגר חלליות ליעדים שונים ברחבי העולם והגלקסיה ולפתח מערכות מתקדמות ואיכותיות יותר לניהול תחנת החלל.

מלבד למשחק המלא, במהלך חודש מאי 2019 קיבלנו הרחבה ראשונה למשחק שקיבלה את השם "Breaking Ground Expansion", שהוסיפה תוכן חביב למדי למשחק, כגון חליפות חלל חדשות ושלל מערכות ניהול חדשות.

המשחק מאפשר לכם לבחור את הדרך בה תרצו לשחק על ידי שלושה מצבי משחק שונים:
Sandbox Mode: מצב המשחק הזה מאפשר לכם לחוות כל חווית ניהול תחנת החלל ללא שום מגבלה הקשורה לכסף או נקודות ניסיון. כלל החפצים של המשחק פתוחים מראשיתו ותוכלו לבנות איזו חללית שרק תרצו. זהו ללא ספק הפך להיות למצב המשחק המועדף ביותר על השחקנים של KSP, שכבר הספיקו ליצור באמצעות מצב זה חלילות גדולות, מסובכות ואיכותיות למדי.

Science Mode: במצב משחק זה המשחק יציג לכם הרבה פחות חלקים לבניית החללית, ויאלץ אתכם לחקור שלל תחומים על מנת לפתוח חלקים נוספים לבניית החללית. ככל שתחקרו יותר תוכלו לפתוח יותר חלקי בנייה ומערכות לחללית, מה שיאפשר לכם לחקור את הגלקסיה למרחקים גדולים יותר.

Career Mode: מצב ה"סיפור" של המשחק. מצב זה מרחיב את מצב המחקר עליו דיברתי קודם, ומוסיף מערכות אקונומיות שיהפכו את ניהול תחנת החלל למעט יותר מסובך.

מה שהפך את KSP למוצלח היא כמובן כמות התוכן האינסופית שיש לו להציע. מלבד ניהול בסיסי של תחנת החלל, חווית בניית חלליות שונות לטובת מחקרים שונים היא נהדרת, ושילובם עם מערכות כספים ומחקר הופכות את המשחק למהנה, מעניין וממכר.

Kerbal Space Program

ביצועים וגרפיקה

אם נשים את מערכות המשחק עצמן בצד, אחת התהיות הגדולות שהיו לי במהלך הסקירה היא הדרך בה יתורגם המשחק על גבי קונסולה. כמו משחקי ניהול רבים אחרים, המשחק כולל מגוון גדול מאוד ומפורט מאוד של תפריטים, שיאפשרו לכם לנהל את תחנת החלל בקלות. במהלך משחק על גבי מחשב כלל התפריטים מקבלים תו ייעודי לכל תפריט, וניתן לגשת לתפריטים בקלות בלחיצת מקש ייעודי במקלדת. בקונסולות באופן כללי וב-PlayStation 4 בפרט, כמות הלחצנים קטנה משמעותית, דבר שמצריך מיפוי חדש וייעודי של תפריטי המשחק.

לצערי הרב הדרך בה מתופעל המשחק באמצעות בקר הקונסולה לא טובה בכלל. עקב ריבוי התפריטים והמערכות השונות, כמות הכפתורים על גבי הבקר פשוט לא מספיקה. בנוסף, על מנת לאפשר ניהול "נוח" של המשחק, הוכנסו מספר גדול במיוחד של קיצורים שונים על מנת לנהל את המשחק באמצעות בקר, אך מלבד בלבול חוזר וקבוע בין שלל הקיצורים שהוקצו לבקר לא הצלחתי לנהל את המשחק כמו שצריך.

דבר נוסף ולא פחות מבאס היא מערכת בניית החלליות. מדובר באחת המערכות המרכזיות של המשחק, ובה אתם יוצרים שלל חלליות לשלל המשימות שלכם ברחבי הגלקסיה. לצערי, ולא משנה כמה ניסיתי, מערכת הבנייה לא נוחה בכלל כשזה נוגע לשליטה עם בקר קונסולה בהשוואה לשימוש עם עכבר ומקלדת על גבי מחשב.

בסופו של דבר חוסר השליטה הנוחה במשחק הפכו את חווית המשחק להרבה יותר מייגעת ואיטית, דבר שאכזב אותי במיוחד.

בכל הקשור לגרפיקה, מדובר בגרפיקה איכותית אך לא פורצת דרך, וקצת חבל שלא נעשה שיפור גרפי בהתאם ליכולות החישוב והגרפיקה שיש לרשותנו היום.

סיכום

בסופו של דבר Kerbal Space Program היה ונשאר לאחד ממשחקי הניהול הטובים ביותר בכל הזמנים, שישאב מכם שעות של הנאה ללא שאלה בכלל. לצערי הרב, הדרך הטובה ביותר לחוות את KSP היא דרך המחשב, שיאפשר לכם שליטה נוחה יותר באמצעות עכבר ומקלדת. במידה ו-KSP מעניין אתכם, המלצתי המידית תהיה לרכוש אותו למחשב האישי על מנת לחוות אותו באופן הטוב ביותר.

Kerbal Space Program

משחקיות - 9
ביצועים - 4
גרפיקה - 7

6.7

סביר

משחק מעולה בעל תרגום רע לקונסולות. #KSPFORPC

User Rating: Be the first one !

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה