חברת הטכנולוגיה הענקית עשתה המון דברים עד היום לטובת הלקוחות שלה בעולם, וגם בארץ היא קיבלה לא מעט הכרה. לאחרונה יצא לי לשוחח עם 2 מנהלים בחברה ולהבין מעט יותר על הפעילות שלה בארץ.
Lenovo. זאת לא הפעם הראושנה שאנחנו מדברים עליה אצלנו באתר, ולא הפעם הראשונה שיש שיח על החברה הזאת בכללי. היא הולכת וצוברת תאוצה בארץ עם ציוד הגיימינג המתקדם שלה ולא מעט ארועים וכנסים שהיא מקימה או משתתפת בהם. דיברתי איתכם רק לפני שבועיים על אקדמיית הגיימינג של Lenovo עם הסיקור של השבוע האחרון במחזור הנוכחי. בכתבה שלי הזכרתי גם את החברה עצמה ואת הסיכון שהם לקחו עם בחירת המשחק שיהווה את המיקוד באקדמיה, ואיך בסופו של דבר זה הסתדר עבורם והראה להם את הרצון לקהילה פתוחה יותר וגדולה ביותר בקרב גיימרים בארץ. באותה הזדמנות יצא לי גם לנהל 2 ראיונות קצרים עם אנשים מרכזיים בחברה, ולהבין קצת יותר על הפעילות של Lenovo בארץ ועל איך העסק עובד.
נתחיל עם סיון פולק יהל, מנהלת שיווק בלנובו ישראל. סיוון עובדת במסגרת תפקידה כמנהלת שיווק כשנתיים וחצי, והגיעה לשם מעמותת "גדולים מהחיים" (עמותה ללא מטרת רווח ששומעים על העבודה שלה לא מעט בארץ). "על Lenovo שמעתי במסגרת ארועים שהעמותה הגיעה אליהם, אירועי תרבות וחינוך ודומיהם, וזה גם היה בתקופה בה אני רציתי לעשות שינוי בחיים שלי ולצאת מעולם העמותות. אז ללא היסוס פשוט עשיתי זאת". היא מתארת לנו את העבודה שלה בחברה כמאתגרת ומגוונת, שונה ממה שהיא חוותה עד אותו זמן. "אין ספק זה מעניין ומביא אתגר שונה. לא רק שאני אחראית על מגוון רחב של מותגים מגניבים, האחריות שלי נעה בין לקוחות הקצה (הלקוחות אשר מקבלים את המוצרים ואת השירותים עצמם) לבין המשווקים עצמם, אז זה מרגיש תמיד דינאמי ומעניין". ומהם השאיפות של סיון בתוך החברה? "הייתי רוצה להתקדם הלאה רוחבית בחברה, ולהיות אחראית ומנהלת שיוון גם במקומות שונים בעולם תחת Lenovo. אני אוהבת את העבודה שלי, ויכול להיות מאוד מעניין לראות איך אני אתמודד עם האתגרים החדשים שתפקידים בחו"ל יכולים להביא לי".
לאחר מכן שאלתי אותה כמה שאלות לגבי האקדמייה ואיך היא רואה את ההתקדמות של החברה בנושא בעתיד. "אין ספק שזה שונה השנה. אנחנו במקום פיזי שזה כבר שינוי משמעותי ממסגרת הזום של שנה עברה, ואנחנו רואים את החוזק של הקהילה שמתפתחת פה. אני לא יודעת אם היינו מקבלים קהילה כל כך צמודה במסגרת אונליין בלבד, ואני שמחה שהשנה הצלחנו ליצור אותה פיזית. עבורנו האקדמיה היא פרוייקט נפלא, אבל היא משמשת עבורנו כקרש קפיצה עבור פרוייקטים, משחקים, ותחרויות וארועים נוספים. זה לא מתחיל ונגמר רק באקדמיה עצמה, ואנחנו נמיך לשאוף גבוה יותר על מנת לחזק ולהגדיל את הסצנה התחרותית בארץ". נשמע או במסגרת האקדמיה או התחרויות המתוכננות, קהילתיות היא מילת המפתח במטרה של Lenovo.
לפני סיום הראיון, הצלחתי להשיג עוד פריט מידע מעניין. מסתבר שעל פי סיוון, השנה הראשונה של האקדמיה הייתה תוצאה של שינוי בתוכניות ולא משהו עד כדי כך מתוכנן מראש. "היינו אמורים להקים אירוע במסגרת פסטיבל Gamerz של שנה שעברה, בשיתוף פעולה יחד עם NOVOS (החברה האקדמיה עבדה איתם בשנה הראשונה). בעקבות אירועי הקורונה הפסטיבל בוטל, ו-Lenovo החליטו במקום זה לשנות תכניות תוך השארת שיתוף הפעולה. התוצאה של כל זה: אקדמיית הגיימינג".
טימור בריטבה הוא מנהל המוצר הביתי של לנובו בארץ, בן 40 מפתח תקווה. הוא התחיל את עבודתו בחברה לפני כ-6 שנים, בדיוק בסיומו של תואר שני במנהל עסקים. "המצב מצא אותי כסטודנט בסיום התואר וחיבר אותי עם הצד המסחרי של התחום בארץ, מה שהוביל אותי ל-Lenovo" הוא מספר לנו. "Lenovo לא מתעסקת בפיתוח בארץ, למרות שהיא משתמשת בהרבה מאוד טכנולוגיות היקפיות שפותחו בארץ (כמו חיבור ה-Thunderbolt), ולכן התפקיד שלי מכיל התעסקות עם מגוון מוצרים שהחברה מביאה אל הארץ. בין אם מקלדות, מסכים, מחשבים ניידים ונייחים, ובעצם כמעט כל מוצר שהצרכנים שלנו משתמשים בו. מחשבי Legion, Yuga ועוד גם נכללים תחת תחום האחריות שלי". אני חייב לשאול אותך בנקודה הזאת, אנחנו נמצאים ב-NOM, לא בדיוק מקום שמרגיש ביתי. איך אתה קשור למה שנעששה פה? "זאת שאלה טובה, ואולי יעזור אם נדייק את המושג בצורה טובה יותר. אפשר להפריד את המשתמשים שלנו ל-2 קטגוריות עיקריות, עיסקי וצרכני. אני מצעסק בצד הצרכני, וזה כולל גם סיפוק ציוד למקומות כמו NOM, עבור חברות גדולות, וגם עבור בתים אישיים וטורנירים של גיימינג לדוגמא". ההבהרה הזאת אכן מסבירה יותר טוב את תפקידך, ותודה לך על זה. שאלה שמסקרנת אותי, על כמה מוצרים אתה אחראי בעצם? "אלפי מוצרים בכל רגע נתון, ועשרות אלפי בכללי. המיקוד משתנה כל כמה זמן, אבל זה הרעיון". אלפים זה מכובד ביותר, ובטח לא יכול להיות קל. "זה בהחלט לא תמיד קל, אבל זה אתגר שאני נהנה ממנו ואני מרגיש שאני משתפר בו עם הזמן". אני מניח שלך גם בתור הצד שמתעסק ישירות במוצרים היה אתגר לא קטן בשנה האחרונה עם הקורונה ובעיות האספקה והייצור שהיא יצרה בשוק. "בהחלט ובהחלט. Lenovo בארץ עדיין ממקמת את הרגליים שלה בארץ, ואנחנו עומדים בפתח. הזה האחרונה הייתה לא קלה וראתה בו בעת צמיחה אדירה לביקוש של מוצרי אלקטרוניקה ברחבי הארץ ובעולם, ומצד שני 'מלחמה' בין הרבה מאוד חברות על האספקות שהן מקוות להשיג תחת ייצור הרבה יותר נמוך. זה בהחלט ייצר לנו אתגר לא קטן, ואנחנו שואפים עוד להתפתח ולהרחיב את המותג שלנו בארץ. אנחנו פועלים על מנת שהצרכנים שלנו לא ירגישו (ככל האפשר) בקיומו של המחסור הזה". מעבר לזה, הצלחנו בחודשים האחרונים להשיק סדרה חדשה לגמרי של מוצרים בשם Lenovo Go ששהמטרה שלהם היא לספק מתרונות עבור לקוחות ואנשי עסקים שמבלים המון שעות כל יום בדרכים, ולתת להם אפשרות נוחה וקלה לסחוב איתם את המידע ואת הציוד שהם זקוקים לו. אנחנו אפילו עיצבנו ושיחררנו תיק מיוחד לסחיבה נוחה של כל הציוד שאנשים צריכים ורוצים, ושואפים לעזור ללקוחות שלנו להתאקלם לסביבת העבודה החדשה שהשנה האחרונה הביאה לנו".
ובכן, מהראיונות שלי עם טימור וסיון למדנו לא מעט על הפעילות של של Lenovo בארץ ובעולם, על התכניות שלהם לעתיד בארץ בעיקר, ואפילו על קו חדש לגמרי של מוצרים שהם השיקו. נראה הם לא מתכוונים לעצור או לתת לקורונה להאט אותם, ואנחנו נמתין ונראה אילו עוד אירועים מתוכננים הם יארגנו עבור קהילת הגיימינג והקהל שלהם בארץ.