משחקים שמתחילים את דרכם ב-Kickstarter הם לא דבר חדש, ועם משחקים כמו Yooka-Laylee ו-Mighty No. 9, בהחלט לא ידוע מה מצפה לאותם משחקים בעתיד מבחינת הצלחה. כעת, מגיע תורו של Lightspeed Frontier להיבחן, ולראות אם הוא אכן יעמוד במבחן.
קודם כל, אני מניח שרובכם לא שמעתם על Lightspeed Frontier, ולכן תנו לי להסביר קצת על המשחק. המשחק עצמו הוא משחק שהוא "אודה ופארודיה של הסיפורים, הסדרות, והסרטים שגדלנו עליהם מסוגת המדע הבדיוני". המשחק קיבל השראה כבדה מסדרות וסרטים כמו Firefly ו-Star Trek, ואפשר לראות את זה באופן מאוד חזק בתוך המשחק עצמו, שמכיל אזכורים רבים לאותם סדרות וסרטים. לפני שנצלול אל הביקורת עצמה, אני מדגיש לכם וחוזר על כך, שכפי שאתם בטח ראיתם בכותרת, זהו משחק Early Access, ולכן הוא לא משחק גמור לגמרי. כעת מוצג פחות או יותר רק הבסיס של המשחק, ולפיכך הביקורת הזו תהיה יחסית דלילה משאר הביקורות, ויכול להיות שהתוצר הסופי יהיה שונה לגמרי מהתוצר שעליו מתבססת הביקורת הזו.
הסיפור עצמו עדיין לא קיים, אך אפשר להרגיש שהבסיס שלו קיים בצורה מאוד רופפת. בינתיים, כל מה שיש לכם שקשור איך שהוא לסיפור הוא רק משימות, שחוזרות על עצמן בצורה די ברורה ("לך ל-X, תעשה Y, תשדרג את הספינה שלך אם בא לך, ויאללה בלאגן"). אני אישית לא ממש אוהב את המחזוריות הזו, ואני כן מעדיף שיהיה סיפור ושהמשימות לא יחזרו על עצמן, אך אני מבין את הסיבה לכך, היות וזהו משחק שנמצא כרגע ב-Early Access, והוא לא משחק גמור.
המשחקיות היא כבר דבר שונה. המשימות עצמן (עם כמה שהבסיס שלהן חוזר על עצמו), מציבות אתכם בכל פעם מול אויבים שונים, שמולם תצטרכו להתמודד באופן שונה, ולאחר שתנצחו את האויבים הללו, אתם תוכלו לקחת מהם חלקים לספינה שלכם, ולשדרג אותה כרצונכם בהתאם למשאבים (כמו ליצור חרב מהדם של האויבים שלכם, אבל עם פחות אויבים, יותר חרב, ויותר כיף). ב-Lightspeed Frontier יש לכם אפשרויות שונות לטקטיקות רבות, ואתם תפגשו אותן בכל פעם שאתם תשחקו באחת המשימות. כשאתם בונים את הספינה שלכם, יש לכם אפשרויות רבות לבנייה – החל מספינה קלה שניתן לתמרן איתה בקלות אך היא מאוד פגיעה, ועד לספינת קרב עם שריון חזק יותר מטנק מרכבה אך קשה מאוד לתמרן איתה עקב היותה כבדה.
בנוסף לכך, לספינות במשחק עצמו יש סוגים שונים. בהתחלה, אתם תתחילו עם ספינה קטנה מסוג ה-Fighter, וככל שתתקדמו יותר במשחק ותבצעו יותר משימות, סוג הספינה שלכם ישתנה בהתאם, עד שתגיעו לסוג ה-Dreadnaught, כשתשיגו 400 מודולים שונים לספינה שלכם (או יותר). הדבר היחיד שמוריד מהמשחקיות כרגע, הוא הסיפור עצמו, שוב. הסיפור עצמו (שכרגע לא קיים) גרם לי להרגיש שהמשחק הזה הוא משחק חסר תכלית, ולכן עם כל ההנאה שקיבלתי מהמשחק הזה, אני גם הרגשתי שמשהו חסר לי, ולכן לא יכלתי להוציא את התפוקה המקסימלית מהמשחק הזה.
ואחרון חביב, הגרפיקה. אוחח מנוע Unity, כמה שאתה מועיל לנו. המשחק בנוי על מנוע Unity Engine 5, וזה אומר שהגרפיקה עצמה לא מגיעה לשחקים כמו במשחקים כמו The Witcher 3 או ADR1FT, אבל היא בהחלט חמודה, ולא נראית ממש רע. למרות כל זאת, אני אישית אדם שלא ממש מפריעה לו הגרפיקה במשחקים, ובגרפיקה עצמה המשחק די נקי, אין גליצ'ים מוזרים כמו שניתן למצוא באמולטורים כמו Cemu, ואין כל מיני הפרעות מוזרות, ולכן מבחינת הגרפיקה המשחק די נחמד.
סך הכל, זה לא משחק רע עבור Early Access, ולמעשה הוא די נחמד, ואני ללא ספק רוצה לראות את המשחק הזה מצליח, ולא משחק עם הייפ גדול שנכשל כמו משחקים רבים אחרים.