תעשיית משחקי האינדי הולכת וגודלת מדי שנה ושנה, ואיתה גודלת איכות המשחקים המשתייכים לז'אנר הנפלא הזה. וביחד עם התעשייה והמשחקים, כמובן שגודלת קהילת הגיימרים לז'אנר זה. במשחק Mark Of The Ninja תמצאו את כל מה שמשחק אינדי משובח שמכבד את עצמו יכול רק להציע.
המשחק Mark Of The Ninja הוא משחק דו ממדי שפותח על ידי החברה Klei Entertainment ופורסם על ידי Microsoft studios.המשחק הוכרז ב-28 בפברואר 2012, ושוחרר לקונסולת האקס בוקס 360( Xbox 360 ) ב -7 בספטמבר של אותה שנה. קצת יותר מחודש מאוחר יותר ב-16 באוקטובר יצאה גרסה של המשחק גם לווינדוס(Windows).
משחקיות:
מפתחי המשחק הצליחו לגרום לכל תזוזה להרגיש כמו לוחם נינג'ה אמיתי. נוסף לתזוזה, ניתנים לך כלים שפשוט מעלים את המשחק בכמה רמות כגון: Grappling hooks שאיתם אתה נתלה על מנורות ומדפים , Darts שאיתם אתה יכול לנפץ מנורות, או פשוט להתעלל להנאתך בשומרים.
המכניקה של המשחק פשוטה למדי, תפריט של נשקים שמחליפים ביניהם בקלות, תזוזה, עכבר ומקש קונטרול לשימוש בנשק ופה זה נגמר.
ניתן לבחור סגנון משחק ולנווט בין לרדת בפתחי ביוב כדי להימנע מעימות עם שומרים, או להתגנב מאחורי שומר כדי לדקור אותו ולהתקדם הלאה, דבר שמשלב את אלמנט הפעולה ואלמנט ההתגנבות במשחק דו ממדי בצורה שלא נראתה עד כה. עצם זה שניתנת האפשרות לטפס על קירות רק מעצימה את תחושת לוחם הנינג'ה שהמפתחים מנסים להעביר לנו במהלך המשחק. האפשרות להחביא גופות של שומרים היא עוד אלמנט נוסף שמעלה את חווית ההתגנבות במשחק לרמה גבוהה יותר. ככל שהמשחק מתקדם נפתחות יכולות שמאשרות לשחקן לשחק בצורה כיפית יותר. נפתחים מהלכים חדשים, שבכל פעם מחדש שמשתמשים בהם אתה אומר לעצמך "וואו, התרשמתי".
שלבי המשחק מחולקים בצורתם לשני חלקים עיקריים: אור וחושך. כאשר השחקן נמצא באור השומרים יוכלו לראותו ממרחק מסוים. כאשר השחקן נמצא בחושך השומרים לא יוכלו לראותו, מה שמוסיף אסטרטגיית חשיבה ברחובות וחדרים עם מנורות. מצד אחד, אתם יכולים להרוס את המנורה ועל ידי כך להפחית את הסיכויים שיראו אתכם. מצד שני, אם תהרסו את המנורה תשמיעו רעש ואז תגרמו לשומרים לבוא לראות מהו מקור הרעש. המשחק מכיל את המכניקה של קו ראיה. המשמעות היא שכל עוד אתה לא רואה את האויב, אתה יכול להישאר רגוע כי גם הוא לא רואה אותך.
בשונה ממשחקי התגנבות אחרים, Mark Of The Ninja מתגמל אותך על כל דרך פעולה שבה אתה נוקט לשחק. אתה מקבל נקודות על הריגות בהתגנבות, הימנעות מעימות משומרים, שיגוע של שומרים והחבאת גופות. אפשר לקבל נקודות נוספות על השלמת משימות משנה שיש בכל שלב במשחק. בעזרת נקודות אלו מקבלים מדליות שבעזרתם אפשר לקנות חפצים חדשים, ומהלכי לחימה חדשים. דרך נוספת לקבל נקודות ומדליות היא לאסוף את המגילות שיש בכל שלב. חלק מהמגילות ניתנות להשגה רק דרך שלבים סודיים שמתגלים במהלך השלב
לאחר השלמת המשחק בפעם הראשונה, נפתחת האפשרות לשחק במשחק עוד פעם עם כל הציוד ומהלכי הלחימה שרכשת בעזרת המדליות עד כה. בואו נגיד, שתרצו לשחק אותו פעם נוספת. המשחק אינו כולל מצב מולטיפלייר
במשחק תמצאו שלא רק שיש את האלמנטים המגניבים של התגנבות ופעולה, אלא יש גם אזורים מסוימים של פאזלים שתידרש קצת חשיבה כדי לעבור אותם, דבר חכם שמפתחי המשחק הוסיפו שלדעתי מוסיף להנאה שהמשחק נותן
מפתחי המשחק הצליחו לעשות דבר נורא מתוחכם עם מערכת הסאונד של המשחק. כאשר השחקן רץ הרעש שנוצר מהריצה מגיעה עד מקום מסוים שמסומן בעיגול גדול. אם שומר נמצא בטווח השמיעה הוא יבוא לבדוק מהו מקור הרעש. אותו דבר לגבי פגיעה בגונגים ובדברים המשמיעים רעש
אלמנט נוסף שמוסיף לחויית המשחק הוא ה One Hit Kill. משמעותו היא שאם אתה מתקרב לשומר מאחוריו, או מלמעלה, או מכל מקום אחר לא צפוי(אפילו בטיפוס על קיר עם מרפסת מעליו שהשומר שם) תוכל לבצע הריגה במכה אחת( בצורה ממש מגניבה).
https://www.youtube.com/watch?v=kCQ7xJbvO2s
עלילה:
הסיפור של המשחק עצמו אינו מורכב כל כך, דבר שקצת היה חסר במשחק עצמו, אך מצד שני השאיר אותו פשוט מאוד להבנה , מה שבסופו של דבר נתן עוד נקודת זכות למשחק. אתה משחק בתור לוחם שכל קעקוע נוסף שהוא עושה לעצמו נותן לו כוחות מיוחדים, בהם אתה משתמש כדי להציל את השבט שלך בזמנים של רדיפות ענקיות. החיסרון היחיד בקעקועים הוא שכל קעקוע נוסף שאתה עושה מגיע עם מחיר פשוט, גורם למוח שלך להשתגע. ככל שהמשחק מתקדם כך אתה צובר עוד קעקועים וכתוצאה מכך, איך אומרים, "מאבד את זה". למשחק יש שני סופים , דבר מרשים שהמפתחים עשו שנותן עוד צבע למשחק.
גרפיקה
הגרפיקה במשחק היא פשוט מדהימה, אין מילה אחרת לתאר את זה. המשחק מכוון להיות מצויר ולא להיראות מציאותי ולמרות המצויירות מפתחי המשחק הצליחו להביא לו רמת חדות ואיכות שאני חייב להודות, גרמה לי להיות מופתע, ברמה מסוימת אפילו יותר ממשחקי FPS מתקדמים. האנימציה במשחק זזה בצורה כל כך חלקה, ומהלכי התקיפה נראים פשוט כל כך טוב. אפילו זריקת החיצים והגופות לארון נראית מרשימה. אין מה להגיד, Klei Entertainment עשתה עבודה מרשימה ביותר גם בזה. הגרפיקה במשחק עשויה להיות קצת מוכרת מהמשחק Shank , שגם הוא פותח בחברה Klei Entertainment .
כמובן שאמרתי לעצמי שאין מצב שאני לא עושה התרשמות שלי על המשחק בצורה ויזואלית אז הנה ההתרשמות שלי מהעשר דקות הראשונות ששיחקתי במשחק:
ציונים:
כל הציונים של מסקרי המשחקים ללא יוצא מן הכלל, נותנים ציון מדהים שנע בין 8.5-10. ביניהם IGN עם הציון 9מתוך 10, GameSpot עם הציון 8.5 מתוך עשר , Machinima עם הציון 9.5 מתוך עשר, ואחרונה חביבה Destrugtoid עם הציון 10 מתוך 10. אחרי מחשבה מעמיקה החלטתי לתת את הציון 9.5 המכובד מכיוון שהסתכלתי על השורה התחתונה, ובשורה התחתונה המשחק הזה הצליח להוציא ממני כל כך הרבה אנרגיות וזמן של כיף שכבר הרבה זמן לא חוויתי בצורה שכזו, דבר שלא ציפיתי לו בהתחלה ממשחק אינדי, וזה מזכה אותו בציון הזה.
סרטון השקה של סטים:
סרטון טריילר של E3:
אז בסופו של דבר אם אתה חובבי הז'אנר האינדי, המשחק Mark Of The Ninja הוא משחק שבהחלט תרצו להוסיף לחשבון הסטים שלכם, קל וחומר אם אתם חובבי הסטייל של התגנבויות. אך גם אינכם מחובבי הז'אנר, זהו משחק שתרצו בהחלט לבדוק לפני שאתם ממשיכים הלאה. מי יודע, אולי דעתכם תשתנה על הז'אנר בעקבות המשחק.
את המשחק ניתן כיום להשיג בסטים בגרסתו הבסיסית ב15 דולר, ובגרסה המיוחדת( Special Edition) הכוללת הערות המפתחים במהלך כל המשחק, שנותנות היבטים על החלטות שהם קיבלו בעת פיתוחו. גרסה זו תעלה לכם 18 דולר בסטים. תוכלו לקנות את הבסיסית ולאחריה את ההרחבה בחמש דולר, אם אינכם בטוחים בנוגע לקבלת ההשראה מהערות המחבר.
תמונות מהמשחק: