+Metrico – סיקור המשחק

משחק על אינפוגרפיקה ובחירה חופשית

כך מתואר המשחק +Metrico באתרו הרשמי, "משחק על אינפוגרפיקה ובחירה חופשית". כלומר, המשחק מתרחש כולו בעולם של תרשימים, דיאגרמות, גרפים ואלמנטים נוספים של מתמטיקה והצגת מידע. מה הכוונה בבחירה חופשית? שכל מה שאנחנו עושים במשחק, משפיע על השלב; בין אם זה קפיצה, הליכה ימינה או שמאלה, לחיצה על העכבר וכדומה, הגרפים והתרשימים משתנים לאורך השלבים ותלויים בהחלטות שלנו, ורק הבנה נכונה של הנתונים יוביל אותנו להתקדמות במשחק.

+Metrico הוא משחק מז'אנר פאזל-פלטפורמה, בו אנו משחקים אדם בעולם דו ממדי כאשר המטרה המרכזית היא לעבור מנקודה אחת לאחרת. בנוסף, מכיל המשחק פאזלים רבים שמקשים עלינו (אפילו מאוד) לעבור את השלבים, ולהגיע לסופם. המשחק מתרחש לאורך 6 עולמות שונים, וכל עולם הוא ייחודי ושונה ממשנהו – החל מהפאזלים ומרמת הקושי, ועד העיצוב, זוויות המצלמה, והמוזיקה.

במשחק אנחנו צריכים לנתח את המהלכים שלנו לאט לאט, ולראות אם וכיצד הם משפיעים על השלב. שיטת המשחק הזו נקראת "Input Morphing" (מה שאנחנו עושים משפיע על מראה המשחק), ומטרתה לגרום לנו לחשוב על הפעולות שאנחנו מבצעים, גם אם במשחקים אחרים לא היינו חושבים עליהם.

משחקיות

+Metrico הוא משחק פלטפורמה (בסיסי למדי) המשלב בתוכו פאזלים שונים, ולכן, המשחקיות כולה סובבת סביב פתרון הפאזלים וההתקדמות בשלב. בתחילת המשחק, עשויים להרגיש כאילו הוא קל מדי. הפאזלים נפתרים בקלות, ולא צריך להקדיש להם שום מחשבה מראש. אך כאשר מגיעים לעולם השלישי במשחק, דברים מתחילים להסתבך. הפאזלים הופכים קשים יותר ויותר, ויש צורך לחשוב מראש על הפעולות ועל התזוזות שלנו במשחק. קפיצה לא נכונה, או תזוזה בכיוון הלא נכון, עשויה לגרום לנו להתחיל את הפאזל מההתחלה.

עד העולם השלישי, כל המשחקיות מתמקדת אך ורק בתזוזות שאנו מבצעים. אך בעולם השלישי מתווספת לדמות שלנו יכולת חדשה, האפשרות לירות כדורים. האפשרות החדשה מוסיפה אלמנט של פחד וזהירות מהאויבים שנוספו למשחק. האויבים הם צורות גאומטריות שונות, ונגיעה בהם תתחיל את הפאזל מהתחלה. אך אם נפגע בהם עם הכדורים שלנו, הם יעלמו מהשלב. מכאן המשחק מסתבך יותר ויותר; הפאזלים דורשים הרבה יותר מחשבה, תזמון נכון, ודקות ארוכות של תסכול מול המסך.

metrico 2

עלילה

במשחק +Metrico אין כלל עלילה מוגדרת. המשחק חסר כל תוכן מילולי וקטעי המעבר (Cutscenes) קצרים ולא מסבירים הרבה. ולכן, כל שחקן יכול לקחת את המשחק ולבנות בעצמו את העלילה שמתאימה לו.

להבנתי, המשחק עוקב אחר המכשולים והאתגרים בהם אנו נתקלים לאורך החיים. התרשימים, הגרפים והמידע המוצג לנו מסמלים את מה שאנחנו חיים לפיו – עובדות מוצקות, חוקים וכללים. הדמות שאנחנו משחקים נאלצת להתמודד עם אתגרים רבים (הפאזלים במשחק), שמהווים מטפורה לבעיות שכולנו חווים. בין אם משפחה, לימודים, עבודה וכדומה. ולכן, הדמות שאנחנו משחקים, יכולה לייצג כל אדם בעולם שחווה מצוקה כלשהי (או בקיצור, את כולם).

בסיום כל עולם, מוצגת לנו האפשרות לבחור בין שתי דלתות. על כל דלת מופיע איבר אחר בגופנו (יד, רגל, בטן, ראש וכו') ואנו וצריכים לבחור דרך איזו דלת להיכנס. לאחר שאנחנו בוחרים את אחת הדלתות, אנחנו מופיעים בשלב הבא עם אותו האיבר – ממתכת (אם בחרנו יד, היד שלנו בשלב הבא תהיה ממתכת). אני משער שהבחירות הללו הם דימוי לבחירות שלנו בחיים, המשנות אותנו ועלולות להפוך אותנו לפחות אנושיים.

מצגת זאת דורשת JavaScript.

עיצוב ומוזיקה

אחד מהאלמנטים המרכזיים במשחקים מסוג זה, משחקי אינדי בסיסיים, הוא העיצוב. +Metrico הוא משחק פלטפורמה דו ממדי, ולכן אחד הדברים החשובים בו הוא לאו דווקא המשחקיות, אלא העיצוב. משחקי פלטפורמה אחרים כמו Valiant Hearts או Limbo, מציגים עיצוב יפהפה ומיוחד שגורם למשחק להיות הרבה יותר מושך ומעניין. אבל לא כך הדבר ב-+Metrico. העיצוב הוא באנלי ומשעמם. חסרונם של צבעים, תאורה ועומק, מורגש היטב ופוגם בהנאה.

עם זאת, המוזיקה במשחק שנוצרה על ידי האומן ההולנדי Palmbomen, היא מצוינת. המוזיקה משתנה בין עולם לעולם ותורמת מאוד לאווירה במשחק. בנוסף, המוזיקה, כמו הפאזלים, משתנה גם היא לפי התזוזות והפעולות של השחקן. קפיצה תפיק צליל מיוחד, וירייה ופגיעה של כדורים תפיק צליל אחר.

סיכום

+Metrico הוא משחק מקורי ומעניין, הפאזלים מאתגרים מאוד, והמוזיקה יפה. ובכל זאת, המשחק לא ממש מהנה. השלבים מרבים לחזור על עצמם (גם אם במראה שונה), ועלילת המשחק קשה להבנה. העיצוב מינימלי ובסיסי, ולא נראה טוב יותר מאשר משחק ממוצע בסמארטפון. בנוסף, המשחק קצר מאוד, כ-3.5 שעות, ואינו מספק סיבה לשחק בו שוב, פשוט כי האתגר מהפאזלים נעלם לאחר הפעם הראשונה.

+Metrico מגיע ברכישה דיגיטלית ב-23 לאוגוסט דרך חנות Steam, או דרך חנות ה-PlayStation, במחיר של 13.99 דולר/13.99 אירו בהתאמה. בהמשך, המשחק יגיע גם לחנות ה-Xbox.

+Metrico

משחקיות - 8
עלילה - 6
עיצוב ומוזיקה - 6

6.7

סביר

+Metrico אולי מעניין ומקורי, אבל הוא חסר סיפור מרכזי, בעל עיצוב מינימלי ולא כך כך מהנה. הייתי שמח לראות אותו בגרסה לטלפונים ניידים, ולא על הקונסולות והמחשב האישי.

User Rating: 3.65 ( 4 votes)

אודות שחר פנקס

בן 16, תלמיד לביולוגיה ומדעי המחשב, מתגורר בתל מונד, חובב מושבע של משחקים, קולנוע וכל שטות קטנה שקשורה אליהם.

השאר\י תגובה