נינטנדו היא חברה עם מסורת נוקשה שנבנתה במשך עשרות שנים, ובדרך כלל היא דבקה בה. יש לחברה היפנית סידור מאוד ברור בגישה שלה למשחקים. איך לבנות אותם, למי ולאן הם מיועדים ולא פחות חשוב – מתי להכריז עליהם. נינטנדו לא אוהבים לקפוץ מוקדם ולצעוק שבעוד שלוש-חמש שנים נקבל "את המשחק הזה שכולכם רוצים אבל תכל'ס רק עכשיו התחלנו עבודה". בדרך כלל מקסימום שנה מראש נקבל הכרזה רשמית, עם טריילר מושקע וקטעי משחקיות. בהתחשב בכך שנינטנדו היא אחת החברות הגדולות והיציבות יחסית בשוק הגיימינג, אפשר להגיד שזה עבד להם לא רע עד עכשיו. אז איך זה שהם חרגו מהמסורת הזאת בכל מה שקשור ל-Metroid Prime 4?
שלא תבינו לא נכון. הכרזה רשמית על משחק מטרויד לקונסולת ה-Switch זה אחד הדברים היותר משמחים שיכולים להיות. זאת אחת מסדרות הדגל של נינטנדו, וגם כזאת שידועה בכך שהיא לא עושה הנחות ומיועדת לקהל בוגר יותר, והעובדה שהולכים לקבל משחק חדש בה תמיד משמחת. אבל ההכרזה על Metroid Prime 4 ב-E3 האחרונה הייתה מאוד מינימאלית, עם סרטון קצרצר של ארבעים שניות בערך שכלל… לוגו. וזהו. לא בדיוק מה שאפשר לצפות מנינטנדו.
מי שבא לעשות סדר בבלגן הוא כרגיל האיש והגוף המוכן רג'י פילס-אימה (Reggie Fils-Aime) שבראיון לאתר IGN הסביר במה מדובר, או לפחות נתן הסבר חלקי. לפי רג'י, הבחירה מתי להכריז על משחקים חדשים נבחנת מחדש לפי כל כותר ספציפי. הוא השווה בין Super Mario Odyssey החדש לבין Metroid Prime 4 ואמר שבמקרה של Super Mario Odyssey, בגלל מכאניקות המשחק החדשות צוות הפיתוח רצה להמתין עד שיוכל לתת הדגמה ברורה ומפורטת של מה שהם רוצים להשיג, ורק ככה לחשוף את המשחק, כדי לתת רושם ראשוני חזק. במקרה של Metroid, רג'י מסביר שמדובר במותג מוכר שהרבה אנשים גם מצפים לשמוע עליו חדשות או לפחות הצהרת כוונות. ההבדל בגישה שבין שני המשחקים מסבירה למה על Super Mario Odyssey שמענו בפעם הראשונה רק בינואר האחרון (פחות משנה לפני שייצא) ואילו על מטרויד אנחנו לומדים כבר עכשיו, כשיש לפניו עוד תקופת פיתוח ארוכה וממושכת.
אני לא יודע אם הסיבה הזאת מספקת מבחינתי, אבל העובדה שמשחק חדש של Metroid בדרך היא תמיד סיבה למסיבה. קונסולת הסוויץ' של נינטנדו הולכת ומצטיירת בתור אחת הפלטפורמות המעניינות יותר בשנים הקרובות, ועם שפע של משחקים וכותרים ייחודיים. יש למה לצפות.