לכבוד יציאת המשחק למחשב האישי ולקונסולות הדור הנוכחי(גרסאות קונסולות הדור הקודם נדחו לנובמבר) החלטנו לספק לכם סיקור על המשחק מתוך שעות המשחק הרבות שלנו בו. הכותר פותח על ידי Monolith Productions והופץ על ידי Warner Bros. Interactive Entertainment ועד כה הביקורות מהללות ומשבחות את המשחק. המשיכו לקרוא.
השקת המשחק Shadow of Mordor למחשב האישי הייתה כלל עולמית בתאריך ה30 בספטמבר 2014 אך לשתי הגרסאות של הדור הנוכחי ישנם שני תאריכי השקה, האחד, יחד עם גרסאת המחשב האישי ב30 בספטמבר 2014 בצפון אמריקה ובאירופה ב3 באוקטובר 2014. נכון לרגע כתיבת שורות אלו גם לגרסאות הדור הקודם ישנם שני תאריכי השקה, האחד ב18 בנובמבר 2014 בצפון אמריקה והשני ב21 בנובמבר 2014, באירופה. המשחק הוא מסוג פעולה-תפקידים(או Action-Role באנגלית) ועלילתו מבוססת על האירועים שהתרחשו בין זמן התרחשות העלילה של סרטי "ההוביט" ובין זמן ההתרחשות של סרטי "שר הטבעות".
לפני שאנחנו סוחפים אותכם עמוק אל תוך הסיקור, אנחנו רוצים להודות להד ארצי שסיפקו לנו עותק למשחק המדהים הזה, במהלך שיתוף הפעולה עם הד ארצי הם סיפקו לנו המון חומרים לכתבות,
משחקים להגרלות ולסיקורים – עוד קצת על הד ארצי – אל דף הפייסבוק של הד ארצי.
עלילה
Middle-earth: Shadow of Mordor נכתב על ידי J.R.R Tolkien. במשחק השחקן חוקר עלילה מקורית של נקמה וגאולה, שבו הדמות הראשית עונה לשם טליון, סייר אמיץ אשר משפחתו נהרגה אל מול פניו בלילה שלפני חזרתו של סאורון וצבאו אל מורדור, רגעים לפני שחייו שלו נלקחו. הוא קם לתחייה עם רוח של נקמה ומקבל יכולות של רוח רפאים, טליון מגיע למורדור ונשבע להרוג את מי שפגע בו.
במשך כל מסע הנקמה האישי שלו, חושף את האמת מאחורי הרוח שהחזירה אותו לחיים, לומד את מקורות טבעות הכוח ובסופו של דבר מתמודד עם אוייבו האמיתי.
משחקיות
הדמות הראשית עונה לשם "טליון"' הוא סוג של סייר(Ranger) ולו יכולות של מעין רוח רפאים. המשחק הינו מסוג עולם פתוח כך שלשחקנים מחכות גם משימות צדדיות מעבר למשימות המנחות את העלילה הראשית ואת האפשרות להסתובב בחופשיות בעולם. במשחק, לשחקן אפשרות ליצור דמויות חדשות ושנות ולעצב את טליון כאשר הוא מתחיל את המסע בMiddle-Earth באמצעות מערכת חדשה הנקראת "Nemesis System" הזוכרת אינטראקציות של השחקן עם דמויות מסויימות בהן ייתקל במהלך המשחק ומתאים את אופן התגובה של דמויות אלה כלפי השחקן לאורך המשחק. האוייבים גם הם יגיבו לשחקן לאורך על המשחק ולדוגמה, אם אורוק ייזרק לאש על ידי טליון הוא ירצה לנקום בו על כך ששרף והשחית אותו. לאורך המשחק לשחקן יש אפשרות לשפר את יכולותיו של טליון, הן כסייר והן כרוח רפאים על ידי 2 עצי כישורים שנועדו לכך ומציגים את ההיררכיה בין כל שדרוג ושדרוג. היכולות של הסייר מאפשרות לטליון להסתובב בשקט בסביבה מבלי למשוך תשומת לב בעוד יכולות רוח הרפאים שלו יאפשרו לו לכפות את רצונו על האוייב, לכפות עליהם לאסוף מידע עבורו, להפיץ את הסיפורים על טליון בין חיילי האוייב על מנת להוריד את המורל שלהם ולחסל את מנהיגיהם.
באופן די משעשע, שחיטת המיניונים המכוערים של סאורון מרגישה קלה כפי שהיה ללגולס בסרטיו של פיטר ג'קסון, והיא יותר כיפית מהמצופה. קרב החרב מרגיש פחות או יותר טוב. אם אתה לוחץ על כפתור הCounter, טליון יפסיק את כל מה שהוא עושה ויגיב באופן מיידי.כוח האטת הזמן מאפשר לבצע מספר פגיעות ראש(Head-Shots) בקלות רבה באמצעות הקשת, בין אם בהתגנבות או בלהט הקרב, אם כי הוא נשמר בסימון בעקבות אילוצי תחמושת ואספקה מוגבלת (אבל ניתן לשדרוג) של מיץ האטה בזמן.
דברים יעשו קלים הרבה יותר עבורכם כאשר תעלו בדרגות ותפתחו יותר יכולות מתוך עצי היכולות של טליון כך שניתן ליצור קומבואים בקלות רבה יותר, ניתן להרוג שני אוייבים יחדיו בקלות יותר ואפילו להילחם תוך כדי רכיבה על גראוג ענקי שמקפיץ לתוך פיו אורוקים כמו סוכריות ולמרות שללא ספק תרגישו חזקים מאוד, אתם לא תהיו בלתי מנוצחים לגמרי ויהיה מקום לקרבות מעט פחות טובים.
תחושת הלחימה במורדור מאופיינת בעיקר בעובדה שזה ממש קל להיכנס לצרות, במיוחד בשלב מוקדם. אם תאפשר לאורוקים להפעיל את האעזקה באחד ממעוזי הכוח שלהם, או רק במקרה תחלוף על פני כמה קבוצות גדולות של נדודים על המפה המאוכלסת בצפיפות, אתה יכול להפוך במהירות למאויים על ידי הרבה יותר אויבים ממה שאתה יכול לשאת. בחירת נושאי המגן והגרזן שיהיו חסינים להתקפות הפרונטליות והריגת האוייבים הופכת להיות קשה כאשר אתה מוקף לחלוטין, וזה הולך ומדרדר משם. מד החיים שלך אינו נטען הרבה בכוחות עצמו, ועד שאתה יכול לשדרג את מד החיים שלך, אתה עלול למצוא את עצמך מומת על ידי אלף דקירות אם אתה לא תנסוג בזמן מן הקרב.
בחודש פברואר 2014, Monolith Productions הודיעה כי ה"Nemesis System", תהיה מערכת גדולה שתופחת בגרסאות קונסולות הדור הקודם וגם קבע כי הם "מתמקדים בפלטפורמות הדור הנוכחי", כלומר PC, Playstation 4 וXbox One. יתר על כן, הם ציינו כי הם הולכים לעשות כל מה שהם יכולים כדי לשדרג ולשפר את גרסאות קונסולות הדור הקודם. Monolith Productions ציינה גם כי חלק מהדברים, כלומר Core Mechanics, שהם קרביים, התגנבות, יכולות סיירים ותנועות, שליטה והמשחקיות הבסיסית, יהיו זהים בשני הדורות של קונסולות המשחקים.
גרפיקה
אין מילים. גרפיקה מרשימה במיוחד תוך שהגרפיקה הכי פחות טובה נראית טוב למדי והגרפיקה הגבוהה ביותר מרשימה מאוד בלשון המעטה. בכל הקשור לפרטים הקטנים ניתן לראות כי הושקעו שעות נוספות בכל הנוגע לפרטים כמו אבנים קטנות וסוגי אדמה שהם פרטים קטנים למדי וגם במפה עצמה ובאלמנטים היותר מרכזיים כמו דגלים גדולים, עיצוב הדמויות, מבנים, אפקטים ופיצוצים, ההרים ולמי שהצליח לשים לב, אפילו כוורות של דבורים. למרות שכל אחת מרמות הגרפיקה נראית טוב, ההבדלים ברורים ונראים לעין בשבריר שנייה. הטקסטורות כמובן איכותיות ביותר בכל הנוגע לכל פרט ופרט במשחק ונראה כי המפתחים לא פסחו ולו על אף פרט קטן במפת המשחק על מנת שזו תהיה מושקעת ומקצועית ביותר ממאה אחוז. הטקסטורות מותאמות בצורה מושלמת למבנים והמודלים הרבים במפת המשחק וכמובן שגם בבגדי הלבוש לא חסכו בהשקעה. יש לציין גם כי כלי המלחמה הרבים של טליון ושל אוייביו כולל האפקטים המיוחדים המאפיינים חלק מהתקפותיו של טליון ללא ספק מרשימים ביותר ונראה כי הושקעו בהם מאמצים רבים – התוצאה לפניכם, גרפיקה כמעט מושלמת שלפחות בפן הזה(ובמקרה זה גם בכל הפנים האחרים) מעמידה את המשחק כמועמד ברור לאחד ממשחקי שנת 2014.
ביקורות וציונים
אז הביקורות והציונים לא איחרו להגיע והם כאן לפניכם:
טבלת הביקורות | ||||||||||||||||||||||||||||||||||
|
אלו הם עיקרי הדברים מתוך ביקורות רשמיות בלבד שפורסמו באתר Metacritic:
"Shadow of Mordor is a triumph, its final irony being that it's arguably the best and most pure Assassin's Creed game to date."
"A great example of what´s possible to make with talent and passion and a popular license. One of the sleeper hits of the year."
"Shadow of Mordor is that ultimate rarity. It tells a fun little story that would be enough to hold up most games on their own. But it also provides all of the tools to ensure that the most interesting tales to come out of the game will be the ones that were not scripted."
"What would have otherwise been a competent sandbox game with solid combat mechanics and an interesting twist on a known fantasy world is elevated by the Nemesis System. Shadow of Mordor is the strategic person's action game."