ציידים, הצטיידו בנשקים ובחרו את בני הלוויה שלכם, כי יוצאים לצוד מפלצות ב-Monster Hunter Rise.
אחד הכותרים המצליחים ביותר בכל הזמנים של חברת Capcom הוא ללא ספק Monster Hunter, שהתחיל על ה-PlayStation 2 (משחק שעוד בבעלותי) והפך לאחת מסדרות המשחקים העקביות והפופולריות ביפן והעולם, כולל סרט לייב-אקשן, אותו גם ביקרתי. עכשיו, אחרי ריצה מאוד מצליחה על הקונסולות של Sony ו-Microsoft, והמחשב האישי עם Monster Hunter World, הסדרה חוזרת לבלעדיות של Nintendo עם Monster Hunter Rise. אבל האם המשחק באמת מצליח להתעלות על משחקים קודמים בדומה לשמו? בואו נגלה.
אחרי פתיח מהיר יותר מרוב המשחקים הקודמים בסדרה, אתם מתחילים את המשחק עם עיצוב של הדמות שלכם ועיצוב בני הלוויה שלכם (Buddies), עם הרבה אופציות שונות לרשותכם. המשחק מתרחש בכפר של Kamura, שם קיבלתם באופן רשמי את ההסמכה שלכם בתור צייד מתחיל של הכפר. אחרי הכרה קצרה של תושבי הכפר השונים וחלק ממכניקות המשחק החדשות והמשופרות, מאוד מהר אפשר לקפוץ אל תוך הציד ולהתחיל להתנסות בקרב של המשחק ולחסל מפלצות.
אתם מבצעים משימות ציד ומשימות איסוף, כל פעם באזורים חדשים ורמות קושי שונות בזמן שסיפור המשחק מתקדם ובמרכזו מפלצת ענקית בצורת דוב שגורמת לכל המפלצות להכנס ל-Rampage ולתקוף, ולאחר מכן טורפת אותם. הסיפור לא ממש עמוק ומעניין, ולמען האמת, בסדרת המשחקים של Monster Hunter הוא אף פעם לא היה כך. הרעיון שיש משהו שגורם למפלצות להתפרע שומש המון פעמים בעבר הסדרה, למשל ב-Monster Hunter 4 עם המחלה שגרמה למפלצות להכנס ל-Frenzy, אז מבחינת סיפור, אין פה משהו ממש חדש, אבל הפיתוח האמיתי של הסדרה תמיד היה טמון במשחקיות שלה, ופה היא ללא ספק שודרגה.
במקרה ואתם חדשים ל-Monster Hunter, אתמצת עבורכם את המשחקיות. אתם יוצאים לצוד במגוון רחב של אזורים מפלצות שמאיימות על הכפר שלכם. כשאתם יוצאים לצוד, יש לכם כ-50 דקות להשלים את המשימה או שאתם יכולים לבחור להסתובב באזורים חופשי. אתם יכולים לאסוף צמחים, מחצבים וחרקים לבניית מלכודות ושיקויים שיעזרו לכם בקרב, אבל מה שהכי יעזור לכם בקרב זה הנשק שלכם ויש לכם 14 סוגים לבחירה, כמו חרב הענק, החרב הארוכה, חץ וקשת, פטיש, רומח רובה ותותח. אני במשחקיות שלי בעיקר שיחקתי עם צמד פגיונים או החץ והקשת, היות והייתי קצת חלוד אחרי הרבה זמן שלא שיחקתי בכותר ושני הנשקים האלו ידועים כמאוד נוחים לשחקנים מתחילים. אחרי שאתם מחסלים (או לוכדים) את המפלצות עם הנשק שבחרתם, אתם חותכים מהן משאבים שיאפשרו לכם לבנות שריון חדש ונשקים חדשים וחזקים יותר, וזו המהות של Monster Hunter. לצוד, לאסוף, להתחזק ולהמשיך. זה חזרתי וחרשני אבל עדיין כיף חיים.
אז איך הכיף גדל ב-Monster Hunter Rise? ובכן, המכניקה הגדולה ביותר של המשחק היא ה-Wirebug, חוטים שהלוחם משגר על מנת לעוף קדימה או למעלה. בעולם המשחק זה מוביל לקפיצות פלטפורמה די מהנות ומאתגרות שיובילו אתכם למשאבים נדירים יותר ובקרב זה מוסיף שכבה נוספת לאופן הלחימה שלכם. אם שלפתם את הנשק שלכם, ה-Wirebug יכול לשמש אתכם בתור הגנה חזקה נגד התקפה או לבצע התקפה מיוחדת שתזעזע את המפלצת. בנוסף, כמו שאמרתי, ה-Wirebug מאפשר לכם לרוץ על קירות, מה שמוסיף עוד מימד דינמי לקרבות שלכם, בעיקר מול מפלצות מעופפות כמו הראת'ין.
המכניקה החדשה מובילה למהלך הטוב ביותר, שהופך גם את המשחק ליותר קל, וזה מהלך ה-Wyvern Riding. המשחק Monster Hunter Rise החליט לאמץ מהעולם החי של Monster Hunter World ולאפשר למפלצות לתקוף אחת את השניה בטבע, מה שגורם לעולם להרגיש הרבה יותר טבעי ומאפשר לכם להשתמש ביכולת של Wyvern Riding- ברגע ששתי מפלצות ענק נלחמות ואחת מהממת את השניה, אתם יכולים לרכב על המפלצת המותשת, לשלוט בה עם ה-Wirebug כמו בובה ולתקוף באמצעותה מפלצות בשטח או לשלוח אותה להתנגח בקיר לגרימת נזק. מה שמוסיף עוד לאסטרטגיה שלכם של איך לתקוף את המפלצת שלכם והאם למשוך מפלצות אחרות לאזור שלה במטרה להשתמש בהם להחליש אותה ולהוריד ממנה חתיכות למשאבים שלכם.
המשחק ללא ספק בין הקלים שבסדרה וגם הנגיש שבסדרה. במשחקים קודמים, לצוד לבד הרגיש הרבה יותר קשה ומתיש, שרבים יסכימו ש-Monster Hunter עדיף עם חברים, ובזמן שאני עדיין חושב שזה נכון, אני חושב שמדובר במשחק הנגיש ביותר בסדרה עד כה לשחקנים חדשים וכאלו שמשחקים לבד, תודות למדריכים טובים ושני בני הלוויה שגורמים לכם להרגיש כמו צוות.
כמו שאמרתי, בתחילת המשחק אתם בוחרים איך יראו שני בני הלוויה שלכם, כלב וחתול. החתול מתרוצץ ומקפץ, תוקף במהירות את אויבכם, מטיל פצצות ומרפא אתכם מזעזוע ושינה (תלוי ביכולות שבחרתם עבורו), הכלב תוקף בעוצמה עם הנשק בפיו ואתם יכולים לרכב עליו בכל מקום ולתקוף איתו במהלך הקרב, כמו כן, הוא מסוגל לקפוץ ולרוץ על קירות די טוב מה שהופך אותו לאידאלי לרדוף אחרי מפלצת ולנטר עליה עם מכה הרסנית או לתקוף ולברוח מהר מהקרב. ככל שתלחמו יותר זמן לצד שני החברים הפרוותיים שלכם, הם יתחזקו וילמדו יכולות מיוחדות נוספות, ותוכלו להמשיך לחזק אותם עם שריון ונשק שתבנו מהשאריות הנותרות מהבנייה של הציוד שלכם. אם תרצו לגוון קצת ולנצל את בני הלוויה שלכם אף יותר, תוכלו לשלוח אותם למשימות איסוף חומרים ולגייס בני לוויה חדשים בתשלום, עם מראה חדש ויכולות חדשות.
ההוספה של בני הלוויה היא מצוינת. זה הופך את המשחק למהיר יותר, בעיקר במרדף אחר המפלצת, שמשחקים קודמים הרגיש מתיש, בעיקר לבד, והם מוסיפים כל כך הרבה לקרב ואפשרויות ההתאמה שזה קשה לדמיין את המשחקים הבאים בסדרה בלעדיהם.
עוד תוספת למשחק שנועדה לשבור את החזרתיות (בעיניי שחקנים מסוימים) של הציד היא מכניקת המצור. במהלך המשחק יהיו זמינות משימות מצור שידרשו מכם להגן על הכפר מפני עדר של מפלצות ב-Rampage. במשימות אלו, אתם מותקפים על ידי גלים של מפלצות ענק ואתם צריכים לחסל אותן לאסוף מהן משאבים במצב משחק בסגנון Tower Defense בו אתם בונים מלכודות, תותחים אוטומטיים וידניים. זה מצב משחק די קל ולא מאתגר (למעט משימה סופית חבויה), שלרוב תשכחו ממנו, אבל הוא אופציה טובה להפסקה מהציד וזה נחמד שהכניסו מכניקה חדשה למשחק שמתמודדת עם האיום על הכפר מאשר משאירה אותו ברקע כהסיבה לכך שאתם צדים מפלצות.
באשר לכוכבי הסדרה, המפלצות ב-Monster Hunter Rise מגוונות וקטלניות כמו תמיד. יש לפחות 30 מפלצות ענק שחוזרות לסדרה ממשחקים קודמים כמו ה-Royal Ludroth, Arzuros ו-Barroth, וכ-11 חדשות כמו ה-Tetranadon, שילוב בין צב לצפרדע ברווזי שהבטן שלו מתנפחת, ה-Bishaten, קוף מקונף שמקפץ וזורק פירות רעילים עם זנב יד, ה-Goss Harag, דוב משוריין שנושף סופת שלג, ה-Magnamelo, שגורם לכל הצרות במשחק, וכמה דרקוני ענק שלא אספיילר פה. כל המפלצות מעוצבות נהדר, משתלבות מושלם ביקום של Monster Hunter ומרגישות כמו יצורים חיים אותנטים עם דפוסי התנהגות ייחודיים, אפילו שישנן הרבה בעלי מראה של דוב ומפלצות שמרגישות כמו שינוי עיצובי מסוים למפלצות מהמשחקים הקודמים.
באשר לשאר העיצובים של המשחק, השריונות והנשקים החדשים מעוצבים נהדר והכפר עצמו כולל עיצוב מאוד ייחודי ויפני שמצליח להפריד אותו מהכפרים הקודמים שבסדרה, ספציפית המבצר ההררי מ-Monster Hunter World, זה מאוד מרגיש כמו אזור אחר בעולם. הגרפיקה של המשחק היא חדה ויפה על הסוויץ', גם מוגדל על הטלוויזיה וגם במצב נייד, וזה נהדר לראות את הסדרה זוכה למראה חד וצבעוני ראשון על הקונסולה של Nintendo אחרי שהמשחק היחיד עד כה על הקונסולה היה פורט מה-3DS.
באגף המוזיקה והסאונד, Monster Hunter Rise כולל כמה מנגינות מאוד נעימות ומסעירות, כל אפקטי הקול של הקרב והמפלצות נשמעים מצוין ובהתאם, והדיבוב של הדמויות של הכפר, בין אם באנגלית או ביפנית, נשמע מתאים ומבוצע בצורה טובה, ככה שמאוד מהר תמצאו את עצמכם נבלעים לעולם הציד האהוב של הסדרה.
סיכום
כותר Monster Hunter עשה כניסה רשמית גדולה אל תוך ה-Nintendo Switch עם משחק שמציג את היופי האמיתי של טבע הסדרה ופותח אותו בצורה הנגישה ביותר עבור שחקנים חדשים וציידים בודדים עם מערכת חברית.
בזמן שהסיפור וחלק מהעיצובים לא מחדשים כלל עבור הכותר, ההוספה של ה-Wirebug והחברים שמלווים אתכם בקרב מהווה שיפור משמעותי והעמקה למערכת הקרב האהובה של הסדרה שיהיה קשה לשחק במשחקים העתידיים בלעדיהם.
שיפורים אלו מובילים את Monster Hunter Rise לעמידה בשמו ולהתעלות על שאר המשחקים שיצאו עד כה לסדרה.
Monster Hunter Rise
ציון סופי - 9.5
9.5
מושלם
תודות לתצוגה מרהיבה, עולם יפה וחי, ומכניקות קרב חדשות בלב המשחק, מדובר באחד המשחקים הטובים ביותר בסדרה והטובים ביותר כעת על הקונסולה של Nintendo