Mount & Blade II: Bannerlord הוא משחק הגדול מסכום חלקיו
מאז חשיפתו אי שם בשנת 2012 המוני מעריצים ברחבי העולם המתינו להשקתו של משחק ההמשך Mount & Blade II: Bannerlord. בתוך שעות ספורות מרגע הגעתו לגישה מוקדמת ב-Steam כבר שיחקו בו כבר מאות אלפי אנשים במקביל. Mount & Blade II: Bannerlord הוא משחק מיוחד במינו, המשלב בין אסטרטגיה לבין משחקיות פעולה-תפקידים. ההערצה האדירה אליו מוצדקת לחלוטין גם אם הוא עדיין סובל מלא מעט בעיות, שרובן ככל הנראה יתוקנו במהלך שהותו של המשחק בגישה מוקדמת.
שתיים מהבעיות הבולטות ביותר ב-Mount & Blade II: Bannerlord נוגעת למערכת המשימות שלו. הראשונה היא בעיה טכנית שככל הנראה תתוקן בהמשך – משימות רבות לא ניתנות לסיום כי תקלה מסוימת לא מאפשרת לשחקן להתקדם בהן, למשל היה מצב בו הייתי צריך לחסל צבא יריב אך לא הצלחתי להילחם בו כי הוא נתקע באזור שאני לא יכול להגיע אליו בעולם המשחק. היו גם מספר משימות שדפקו לי את השמירה וגרמו למשחק שלי לקרוס בכל פעם שטענתי אותו מחדש. הבעיה השנייה קשורה ככל הנראה לחופש העצום שהמשחק נותן לכם ולעובדה שהוא לא מחזיק לכם את היד ומסביר איך להגיע לכל מקום. כתוצאה מכך יש סיכוי שתיכשלו בחלק מהמשימות כי פשוט לא תספיקו להשיג מטרות מסוימות בתוך פרק זמן כלשהו. גודלו העצום של עולם המשחק רק מחריף את הבעיה הזאת גם כי לא תמיד קל למצוא בו את מה שאתם מחפשים וגם כי לוקח המון זמן להגיע ממקום למקום. חלק מהמשימות סתם מעוצבות בצורה גרוע כמו משימה בה הייתי צריך לדבר עם כל הדמויות בעיירה אחת כדי לאסוף מספיק רמזים שהיו אמורים לעזור לי להתקדם במשימה. באמת חבל שמערכת המשימות לא יכלה להיות מלוטשת יותר לפני הגעת המשחק לגישה מוקדמת.
למרבה הצער גם מערכות הדיאלוג והדיפלומטיה של Mount & Blade II: Bannerlord לוקות נכון לרגע זה בחסר. בעוד שהמשחק נותן לכם את האפשרות להיות צמית, שכיר חרב ואפילו להקים ממלכה משלכם, מערכות הדיאלוג והדיפלומטיה לא באמת משקפות את המגוון הרחב הזה מבחינה מהותית. לשליטים כמעט ולא אכפת מהצמיתים שלהם ורבים מהם יתחילו ליישם חוקי הרי אסון או למסור אדמות לדמויות לא ראויות, ללא קשר והגיון למה שקורה במשחק. כדי להתנגד לשינויים הללו תצטרכו לנצל את השפעתכם, שבמקרים רבים תלויה אך ורק ביכולת ההקסמה שלכם ולא ביחסים הקודמים שלכם עם אותן הדמויות. יתרה מזאת היו מקרים שבהם היה נדמה לי שהתוצאה נבעה מהחלטה אקראית שלא הייתה קשורה כלל ליכולות של הדמות שלי.
מערכת הקרב היא הליבה של Mount & Blade II: Bannerlord. גם היא סובלת מלא מעט בעיות, אך כל חלקיה השונים מתחברים יחדיו כי ליצור משחק שגדול מסכום חלקיו. כל קרב במשחק הוא חוויה מרגשת ומלאת אדרנלין. הקרבות שונים מאוד אחד מהשני, הם יכולים לנוע מקרב קטן ליד חווה ועד למצור ענק על טירה. במהלך כל קרב יעמדו לרשותכם מספר טקטיקות ומערכים בהם תוכלו להשתמש, אך בדרך כלל הנתיב הכי בטוח לניצחון הוא לאגף את האויב או להיכנס בו בכל הכוח.
הלחימה עצמה לא כך טובה וכמו בהרבה משחקים שמנסים להיות מציאותיים גם ב-Mount & Blade II: Bannerlord היא מבוססת על שליטה נכונה בכיוון המכה שלכם. היא יכולה להיות מאוד מתסכלת, היו מצבים שבהם הדיוק שלי היה מושלם ובכל זאת פספסתי את המכה. כתוצאה מכך ניסיתי לנצל יותר את הפגמים בבינה המלאכותית של האויבים מאשר להתמחות במערכת הלחימה.
כמו חלק גדול מהמשחקים בגישה מוקדמת גם Bannerlord סובל מבעיות בביצועים. בעוד שמפתחת המשחק TaleWorlds Entertainment שחררה מספר עדכונים שהקטינו את מספר הקריסות, התקיעות והקרטועים, הדרך עדיין ארוכה.
למרות כל הבעיות שמניתי Mount & Blade II: Bannerlord הוא עדיין אחד המשחקים הכי מהנים בהם שיחקתי בזמן האחרון. בין אם אתם כובשים את העולם, מגייסים בני לוויה נוספים או סתם משוטטים ללא מעש, Bannerlord מספק חווית משחק מיוחדת במינה. יחד עם זאת, למשחק יש עוד דרך ארוכה עד שיגיע אל המנוחה והנחלה. האם Bannerlord ישתפר עם הזמן? נותר רק לקוות שכן.