עם יציאת ההרחבה החדשה למשחק של סדרת האנימה האהובה שמגיעה לסופה, Naruto, החלטנו לראות האם Ultimate Ninja Storm 4 היא דרך טובה להפרד מהסדרה אחרי 15 שנות שידור.
ז'אנר משחקי המכות הוא אחד המצליחים ביותר ביפן. ארץ השמש העולה סיפקה לנו משחקי מכות בלתי נשכחים כמו Street Fighter, Guilty Gear, Dead or Alive, Tekken ועוד רבים, אבל בזמן שסדרות אלו יקבלו שבחים יחד עם סדרת משחקי המכות של Mortal Kombat פה במערב, ישנה סדרת משחקי מכות שלא זכתה להוקרה הראויה לה, וזו סדרת משחקי Naruto Shippuden – Ultimate Ninja Storm של נארוטו אוזמקי בעצמו.
Ultimate Ninja Storm 4 הוא המשחק האחרון בסדרת המשחקים שמסמל את סוף סדרת האנימה וסדרת המנגה שרצה כבר 15 שנים, זו ההזדמנות האחרונה של Bandai לגרום לאנשים להכיר במשחק המכות. אבל האם זה סתם עוד כותר בסדרה, או שאנחנו מקבלים פה את הפרידה המושלמת מהגיבור הבלונדיני? המשיכו לקרוא וגלו.
הסיפור וההרפתקה
הסיפור מציג לנו את הפרקים האחרונים של סדרת המנגה שהסתיימה לא מזמן, ומביא לסיום את הרפתקות נארוטו וחבריו. בדומה לשאר המשחקים בסדרה, אתם שולטים בדמויות הסדרה באירועי מפתח, וקרבות שלקוחים ישירות מהאנימה והמנגה. למרות שסגנון הסיפור לא מציג משהו משמעותית חדש, חוץ מקרבות ענק עם מכניקות מאוד כיפיות, העלילה של המנגה הגיעה לשלב האפי של הסיפור, כל קרב ואירוע מרגיש יותר גדול ויותר משמעותי, בשילוב עם הידיעה שזה המשחק האחרון בסדרה והטון שהמשחק מנסה להעביר נקלט בצורה מושלמת. זה מרגיש כמו הסיפור הסופי של נארוטו והקשר שלכם עם הדמויות האלו מגיעה לשיאו במשחק, כמו שהוא אמור. בנוסף, המשחק נותן לאלו מכם שלא קראו את המנגה והתרכזו רק באנימה (כמוני) אפשרות לראות איך מסתיים הסיפור של נארוטו אחרי כמעט 15 שנים של ריצת הסדרה, כך שהמשחק מהווה מקור מדיה מצוין לאלו מאיתנו שלא אהבו לקרוא את דפי המנגה בגלל חוסר צבעם, ואיבדו את הסבלנות להמתין לסופם של פרקי ה-Filler של האנימה.
מצב ההרפתקה הוא הניסיון של המפתחים לתת סוג של עולם פתוח למשחק. אתם מטיילים לצד סאקורה והינאטה בזמן שאתם ממלאים משימות, משתתפים בקרבות רנדומלים או פשוט חוקרים את העולם. הבעיה במצב זה שהמעבר בין הכפרים השונים נעשה באמצעות מפה, והשליטה בנארוטו מאוד מוגבלת כך שחובבי הז'אנר עולם פתוח ימצאו את עצמם מאוד מאוכזבים ומשועממים מהניסיון של Bandai ברגע האחרון לספק עולם פתוח עבור נארוטו, וחובבי האנימה שביננו יתאכזבו מהמחשבה של כמה מגניב יכל להיות משחק עולם פתוח של נארוטו. מה שכן, מצב המשחק מספק לא מעט קרבות כיפים, דיאלוג טוב ורגעים של נוסטלגיה שמזכירים לנו חלק מהאירועים הבלתי נשכחים בסדרה המקורית וסדרת ה-Shipuden.
הקרב
במקרה ואתם חדשים לסדרת המשחקים, אתם שולטים בקפטן של קבוצה של שלוש נינג'ות, כל אחת עם התקפות ויכולות משלה. יש לכם כפתור מכה יחיד שעם שינוי כיוון הג'ויסטיק מאפשר קומבואים שונים, אתם יכולים לזרוק כוכבי נינג'ה וקונאי, לצבור את האנרגיה שלכם שמאפשרת לכם להשתמש בהתקפות המיוחדות של הקפטן, להתחמק מספר פעמים מהתקפה של אויב (אחרי שנגמרת האפשרות להתחמק תצטרכו להגן עד שתטען שוב) ולהשתמש ב-4 חפצים שונים שמורידים לאויב את מד החיים, או משפרים את הנתונים שלכם בקרב.
מערכת הקרב של נארוטו נשארה עדיין הכי כיפית שיש, דמיינו את Dragon Ball Z Budokai בשילוב עם Marvel vs Capcom 2, שילוב שיוצר מערכת קרב מאוד מדויקת וחלקה שיוצרת הרס ובלאגן. בשונה מהמשחקים הקודמים בסדרה, בהם בחרתם לעצמכם שני חברי צוות שיהוו סוג של תמיכה עבורכם, בין אם זה להגן עליכם מפני התקפה הרסנית, להציל אתכם לפני שאתם נזרקים מהזירה, או לירות כדור אש מסיבי על האויב, הפעם יש לכם אפשרות להחליף לדמויות האחרות שבחרתם עבור תמיכה (בדומה ל-Marvel vs Capcom). השינוי הוא מצוין עבור שחקנים שמרגישים את הצורך לגוון במהלך הקרב ומאפשר לאלו מאיתנו שנמאס להפסיד כל הזמן עם הדמות האהובה עלינו בגלל דמות שחזקה מאוד נגדה, כך שנוכל פשוט להחליף לדמות אהובה נוספת שאתם יודעים שיכולה לנצח בקרב.
השחקנים המקצועיים שביניכם אולי יתאכזבו משינוי זה אחרי שהשקעתם כל כך הרבה זמן בליטוש היכולות שלכם עם הדמות הספציפית האהובה עליכם, אבל Ultimate Ninja Storm 4 דואג גם לכם, והמשחק מאפשר קרבות אחד על אחד בלי תמיכה, אך פה אני חושב שהמפתחים פיספסו הזדמנות. במשחק הקודם בסדרה, Ultimate Ninja Storm 3 Full Burst, יכלתם באמצעות הזזה של הג'ויסטיק להכנס למצב מיוחד שנקרא Instant Awakening שמאפשר סט התקפות שונה, וגרם לדמות שלכם להרגיש עוד יותר מיוחדת ונתן אפשרות לשנות טכניקה במהלך הקרב. אני מבין שההחלטה להסיר את האופציה נעשתה על מנת ליצור יותר איזון בין הדמויות, אבל האפשרות להפעלה של מצב זה יכלה להשאר במצב הקרבות של אחד על אחד ואני מרגיש געגוע לאפשרות זו.
למרות זאת, מערכת הקרב של המשחק היא ממש כיפית ותחרותית, כל אחד יכול להתרגל אליה מאוד מהר אבל רק מישהו ממש טוב יכול להיות האלוף בקרבות האונליין. אני לא יכול לספר לכם את מספר הפעמים שהייתי דומיננטי ברשת וצברתי רצף נצחונות לפני שנתקלתי במישהו עם שילוב דמויות מאוד ייחודי שפשוט כיסח אותי כמו נינג'ה אמיתית. בקיצור, מערכת הקרב ידידותית לשחקנים חדשים אבל מתגמלת לשחקנים ותיקים.
דמויות
כל דמות מרגישה מאוד ייחודית ומאוד אוטנטית. השליטה בכל דמות היא חלקה והיכולות השונות שלהן והקומבואים השונים של כל דמות גורמים לכל דמות להרגיש שונה מאשר לספק לנו מספר דמויות שמרגישות העתקים אחד של השני. מעריצי הסדרה והמנגה יישמחו לראות כמה מהדמויות שלא זכינו לראות בקרב יותר מדי, שמקבלים פה הזדמנות להרבה אקשן עם סט מהלכים ייחודי ויצירתי משלהם.
הבעיה העיקרית במשחקי המכות של היום הוא כמות הדמויות המועטת, כש-Capcom שעומדים בראש התופעה – Street Fighter V נתן רק 6 דמויות בעת ההשקה והמספר עלה ל-20 אחרי כשנה ומספר חבילות DLC. זו תופעה חוזרת בתעשיית הגיימינג של היום שממשיכה להסתיר את מספר דמויות המשחק המלא שלו מאחורי DLC. התופעה לא קיימת ב-Naruto Shippuden: Ultimate Ninja Storm 4, אחרי שהמשחק הקודם, Ultimate Ninja Storm 3, הכיל 61 דמויות משחק, Ultimate Ninja Storm 4 מקבל 111 דמויות שונות לשחק, יותר מפי 2 מקודמו, שזו כמות מטורפת של דמויות שמאפשרת בקלות לכל שחקן למצוא את הצוות האהוב עליו.
גרפיקה
סגנון ה-Cell Shaded שהפך להיות צפוי במשחקי אנימה של היום מתאים פה מאוד ומוסיף הרבה להרגשה האותנטית של המשחק. כל הקרבות במשחק נראים מדהים עם קצב פריימים מהיר וחלק אפילו שהמסך מלא באש, ברקים וניצוצות, כל אפקט במהלך הקרב האיטנסיבי נראה מדהים ואפשר להרגיש את האקשן יוצא ממסך הטלוויזיה. בנוסף, כל 40 הזירות במשחק, ביניהם הכפר החבוי בעננים, יער המוות ומפל האמת, נראים מדהים ומאוד יפים לעין.
סאונד
המשחק נשמע נהדר – כל האפקטים של הסאונד במשחק נשמעים ממש טוב, הם נשמעים כאילו נלקחו ישירות מהאנימה (ורוב הסיכויים שזה מה שקרה), ומוסיפים להרגשה שאתם חלק מאחד הקרבות האפים של סדרת האנימציה היפנית. בנוסף, כל שחקני הקול מהסדרה חוזרים לדובב את דמויות המשחק, כולם עושים עבודה מצוינת (כמו שניתן לצפות) והמדובבים האמריקאים עושים עבודה מצוינת בלדובב את הדמויות במסירות ותשוקה שהם נותנים בדיבוב האנימה עצמה.
המוזיקה כמובן גם נהדרת, לסדרת האנימה יש את אחד מהפסקולים הכי טובים בז'אנר האנימציה היפנית, רק חבל שבהתחשב וזה המשחק האחרון בסדרה, הם לא שילבו אל תוך המשחק עצמו מוזיקה מהסדרה המקורית או רק מנגינות מסדרת ה-Shippuden, אבל המוזיקה עדיין נהדרת לשמיעה ומוסיפה הרבה לאווירה של המשחק בכללי.
השורה התחתונה
Ultimate Ninja Storm 4 הוא מכתב פרידה מצוין מסדרת Naruto Shippuden, למרות שההחלטות לשנות את המשחקיות עלולות לדחות חלק ממעריצי המשחקים הותיקים. Bandai פותחים את הדלת לחדשים לסדרה ועושים את המשחק נגיש יותר לקהל הרחב. אם אתם מחפשים משחק מכות כיפי ומאתגר בשביל קרבות עם חברים או ברשת, זה המשחק בשבילכם, אפילו אם אתם לא חובבי אנימה ולא מכירים אף אחת מהדמויות האהובות, Ultimate Ninja Storm 4 הוא משחק מכות שנגיש וכיפי לכולם.
המשחק הוא האחרון בסדרה ולמרות שעבר שינויים מהכותרים הקודמים בסדרה במטרה למשוך שחקנים חדשים, המשחק עדיין מרגיש גדול ומשמעותי. זה מרגיש כמו המשחק האחרון בסדרה ועם מספר דמויות שכולל כמעט כל נינג'ה ביקום הסדרה והמנגה, זה באמת מרגיש כמו אירוע פרידה מרגש מאחת מסדרות האנימה הכי טובות בכל הזמנים.
Naruto Shippuden : Ultimate Ninja Storm 4
הסיפור וההרפתקה - 8
הקרב - 9
דמויות - 9.5
גרפיקה - 9
סאונד - 10
9.1
מעולה
Ultimate Ninja Storm 4 בהחלט מרגיש כמו המשחק האחרון של סדרת האנימה האהובה ומהווה משחק מכות מצוין עבור שחקנים ותיקים של הסדרה וחדשים יחדיו.