קולע בול – סיקור המשחק NBA 2K22

סדרת ה-NBA של חברת K2 עומדת מאחורי המשחקים הכי נמכרים בכל שנה כבר תקופה ארוכה וכמדי שנה, גם השנה קיבלנו את הכותר השנתי בסדרה. האם המצב הולך להשתנות? נראה שהחברה לא מתכננת להוריד הילוך גם במשחק של השנה – NBA 2K22.

אחרי השקה לא פחות ממדהימה בשנה שעברה, 2K Sports וVisual Concepts-התאחדו שוב השנה ויצרו ביחד גרסה בלעדית לקונסולות החדשות וגרסה שונה לקונסולות הדור הקודם. ההתייחסות לגרסאות היא כמו אל משחקים שונים לגמרי וכמובן שגרסת הדור הבא נחשבת איכותית יותר.
נראה ש-
NBA2K הוא משחק הכדורסל היחיד בשוק כבר כמה שנים מאז ש-EA הפסיקו לשחרר כותרים בסדרת ה-NBA Live וזאת לאחר שהמשחקים של 2K הוכיחו שוב ושוב שהם מציעים משחקיות וגרפיקה ברמה הרבה יותר גבוהה. גם השנה נראה שהמסורת ממשיכה וקיבלנו לידינו משחק ברמה באמת גבוהה שלא מבייש את השם.
בין אם אתם בצד של ההגנה או ההתקפה על המגרש, המשחק תמיד גורם לתחושה של שליטה מוחלטת על השחקן עם משחקיות ותזוזה מאוד מציאותית על המסך. התלונה היחידה ששמעתי מאנשים על המשחקיות היא שמהלך כמו ההחלקה של קארי לא נכלל במשחק השנה (וגם זה משחקן הארדקור).

כשזה מגיע להתקפה, הפיצ'ר החדש והגדול ביותר במשחק השנה הוא מד הזריקה שעבר עדכון משמעותי. במקום לשנות את הקושי שלו על סמך היכולות הסטטיסטיות של השחקן, מד הזריקה החדש מאפשר לזרוק זריקות איכותיות יותר על סמך יכולות המשחק וכמובן יכולות השחקן במציאות. כמובן שהיכולת לזרוק ולפגוע בול בנקודה הולכת וקטנה אם מדובר בשחקן שלא טוב בלקלוע לסל, אם ה-Stamina נמוכה או שעברו כמה זריקות גרועות.
מד הזריקה החדש דורש הרבה יותר אסטרטגיה מבחינת השחקן על המגרש ואני יכול לומר שזה בהחלט מוסיף עוד צד שלם למשחק שלא היה בקודמים לו בסדרה. שליטה במד הזריקה החדש מאמנת את השחקן לזרוק בצורה יותר קפדנית ולשקול יותר לעומק את בחירת השחקנים שלו.

ההתקפה היא לא הדבר היחיד שקיבל שדרוגים במשחקיות וגם ההגנה קיבלה קצת מתיחות פנים השנה. רוב השדרוגים הללו סובבים סביב אזור הסל עצמו מכיוון שגם החסימות וגם הזריקות החופשיות עברו שינויים ושיפורים שבאמת גורמי לשחקני הגנה טובים להרגיש יותר בשליטה על המשחקים שלהם – דבר מבורך בעיניי מכיוון שתמיד הרגשתי שאני לא באמת מצליח להגן כמו שצריך במשחקים קודמים והיה נראה הרבה פעמים שהמשחק פועל באקראיות.
גרסת הדור הבא של המשחק כוללת גם פיצ'רים בלעדיים למשחקיות כמו דאנקים אגרסיביים במגוון סגנונות ואלי-אופים שמבוססים על יכולת. הדאנקים האגרסיביים מבוצעים על ידי מד מיוחד שקשור בהם (דבר שיכול להיות קשה לביצוע) ומתגמלים את השחקן בהתאם לתרגיל מסובך שכזה.

סדרת ה-NBA של 2K תמיד הייתה דבר מיוחד מבחינת גרפיקה בכל קונסולה ובכל דור כשזה נוגע למשחקי ספורט. בשנה שעברה NBA2K21 השאיר אותי בהלם מרוב שהיה נראה יפה על ה-PS5 והרשו לי לומר לכם שגם השנה התפעלתי מאוד.
גם האנימציה של השחקנים וגם סביבת המשחק והמגרשים נראים פשוט מהממים, גם אם חלק מהאזורים בעיר עצמה יכולים להיראות קצת בסיסיים ובנאלים. זה אולי יישמע קצת מוזר אבל אחד מהדברים ששמים לב אליהם בדרך כלל בסדרה זו האנימציה של הזיעה על השחקנים. בשנה שעברה חשבתי שהגענו לשיא מאחר וזה היה נראה כמו צילום בטלוויזיה אבל השנה גם על זה הצליחו להתעלות שם ב-2K.
אווירת המשחק משחקת תפקיד חשוב במשחק השנה מאחר והמשחק כולל מופעי מחצית חדשים לגמרי בקונסולות הדור הבא. כל האווירה של המשחק מצויינת וגורמת לשחקן להרגיש כאילו הוא באמת שם על המגרש, כולל שדרן שמכריז על ההרכב המדוייק והקבוצות. כשמוסיפים את הפלייליסט המעולה של המשחקן לעניין, מקבלים חבילה מצויינת בכל מה שקשור לאווירה ולהרגשה הכללית של משחק כדורסל מצויין.

The City חוזרת שוב גם השנה והפעם מלאה יותר בתוכן מתמיד. מדובר במרכז של מצב ה-MyCareer של NBA2K22 ושם אנו לוקחים את השחקן שלנו והופכים אותו לאגדת NBA.
מדובר בשינוי די גדול משנה שעברה מכיוון שבמשחק הקודם אלה היו פחות או יותר 2 מצבי משחק נפרדים. ב-MyCareer אנו רואים אותם משולבים למשהו גדול מאוד שלדעתי עובד הרבה יותר טוב מבעבר וגורם למשחק להרגיש פחות מפוזר ויותר מושקע נקודתית.
מצב ה-MyCareer מתחיל בליצור שחקן ייחודי והיצירה הזו לא עוצרת רק בגובה, משקל ומאפיינים חיצוניים, אלא גם בפיזור של נקודות יכולת על מנת להחליט איזה שחקן בדיוק אנחנו הכי רוצים לשחק ולהרגיש. לאחר בניית השחקן, המשחק ממיין אותו למעין ליגה שבה נמצאים שחקנים עם מבנה דומה על מנת ליצור תחושה טבעית ונאמנה למציאות.
מדובר במאפיין שהיה קיים במשחק הקודם אך הוא עובד מצויין ולא ראיתי מעולם שום סיבה לשנות אותו מאחר והוא עובד טוב.
The City השנה מלאה בקווסטים הנוגעים למגוון דברים החל מהסיפור המרכזי של המשחק שנועד לדחוף את הקריירה של השחקן קדימה, ועד משימות צדדיות שלא קשורות בכדורסל בשום צורה.
בחירות כמו סוכנות שתייצג את השחקן יכולות לשנות את כל החוויה ב-The City ולדעתי זו דרך מצויינת לבנות את הפורמט הזה שהוצג לנו בשנה שעברה.

להסתובב ב-The City יכול להרגיש קצת כמו נטל בהתחלה (גם עם הסקייטבורד) בגלל תנועה קצת מוזרה לפעמים של השחקן שהולך ברגל. אך למרות זאת, זה נהפך לקל בהרבה אחרי שנפתחות עוד דרכים להסתובב בעיר וכמובן נקודות של Fast Travel שמקלות על הכל.
בעיה נוספת במצב ה-The City היא שכדי לשחק בו יש צורך בחיבור קבוע לאינטרנט. ניתוק של שנייה אחת מהחיבור לרשת גורם ליציאה מהמשחק וצריך להתחבר ולהפעיל את הכל מחדש כדי לשחק. כמובן שמדובר בדרישה תקינה לחלוטין מאחר וכל העיר היא מעין Hub של שחקנים מכל העולם – אבל קשה להיות רגוע והגיוני שהמשחק מוציא אתכם באמצע הרבע האחרון כשאתם מנצחים שחקן אחר ברשת.

מצב ה-MyTeam תמיד היה פופולרי בכל משחק בסדרה ולכן לא היה לי שום ספק שגם השנה תהיה לו נוכחות גדולה. מצב ה-MyTeam הוא הגרסה של המשחק ל-Ultimate Team של FIFA ובו אוספים קלפים של שחקנים מהעולם האמיתי, בונים בעזרתם קבוצה ייחודית ומשחקים מול שחקנים אחרים ברשת.
אחד מהדברים שפחות אהבתי במצב המשחק הזה הוא שלכל קלף שמקבלים יש מספר שימושים מוגבל ולכן צריך להשתמש בהם בחוכמה. מדובר במכניקה מקובלת במשחקי ספורט אבל אני חושב שהיא מאוד מתסכלת בעיקר בגלל שזו עוד דרך לגרום לי לקנות VC.

כמו ברוב הכותרים בסדרת NBA2K, רוב המשחק מעולה ואין כמעט שום תלונות, אך הבעיה האמיתית נמצאת ברכישות שבתוך המשחק של מטבע ה-VC.
VC הוא מפתח להרבה דברים ב-NBA2K22, החל משדרוג השחקן במצב ה-MyCareer ועד קנייה של חבילות קלפים ב-MyTeam.
כמובן שניתן "לחרוש" הרבה על המגרש בשביל VC על מנת לא להוציא עוד כסף, אך יש מטרות שאם לא משלמים עבורן – ידרשו מאות שעות משחק וזה לפעמים נראה בלתי אפשרי. הרבה פעמים הרגשתי שבכך שאני לא קונה VC, אני לא מקבל המון דברים שאני רוצה במשחק וזה חבל מכיוון שמשחק לא אמור לגרום לכאלה תחושות וחבל שרכישות הן חלק כזה מרכזי ממנו גם השנה.

החדשות הטובות הן ש-NBA2K22 הוא משחק מעולה בכל היבט אחר, דבר שעוזר לטשטש את הבעיות הגדולות שיש למשחק עם מטבע ה-VC.
לשלב את מצב ה-MyCareer עם ה-MyCity זו החלטה גאונית בעיניי והתוספת של העונות המשתנות בכל מצבי המשחק גורמת לו להרגיש מעודכן ורענן בכל פעם מחדש.

למרות שאינו חף מבעיות, מגיע לחברת 2K שאפו גדול על כך שהצליחו לגרום למשחק שיוצא כל שנה להרגיש כזה חדש ואיכותי.

סיקור המשחק NBA 2K22

משחקיות - 9.5
גרפיקה - 9
סאונד - 9
נאמן למציאות - 8

8.9

מצויין

NBA2K22 מביא חוויית משחק מצויינת, משחקיות מעולה, גרפיקה חדשנית ושיפורים לא פחות מגאוניים שנדרשו מזמן. עם זאת, קשה להתעלם מהעובדה שהוא מרגיש לפעמים כמו מחלבת כסף שקצת מעיקה על ההרגשה שמדובר במשחק כזה מעולה.

User Rating: 5 ( 1 votes)

אודות תומר בראשי

בן 20, נולדתי וגדלתי בירושלים עיר האורות, משחק במחשב ובקונסולות מאז שאני זוכר את עצמי, נהנה לשמוע את כל סוגי המוזיקה, לראות סרטים איכותיים וכמובן לשחק כמה שרק אפשר.

השאר\י תגובה