ענקית הסטרימינג נטפליקס מעלה מחירים למנוייה בארץ הקודש בעשרות אחוזים.
ככל ששירות הסטרימינג נטפליקס (Netflix) מגדיל את כוחו בשווקים המקומיים ומוציא יותר ויותר סדרות חומר מקורי משלו, כך עולות העלויות אותן החברה משלמת- והמחיר מתגלגל בסוף אלינו- הצרכנים.
חברת נטפליקס הביאה למהפכה בצריכת התוכן של כולנו, הביאה את הסטרימינג לקדמת הבמה, הרגילה את כולנו לצפות בסדרות בבינג' והייתה החלוצה בהוצאת תוכן מקורי למנוייה במבנה עונתי, ולא במבנה של פרק בכל שבוע, כפי שהיה נהוג ועדיין נהוג בערוצים השונים.
על אף שמנויי השירות בישראל זוכים לאחוז קטן יחסית מהתוכן הזמין ברחבי העולם עקב בעיות של חוזים ומכירת זכויות שידור שונות לפני כניסתה לשוק הישראלי, הם משלמים את אותו הסכום שמשלמים מנויים בארה"ב- בה הרבה יותר תכנים זמינים על השירות.
וכעת החברה מודיעה על עליית מחירים ב-20 שווקים שונים, בינהם גם ישראל. עד כ-22% עלייה בעלות ללקוחותיה במסלולים השונים.
להלן המחירים החדשים (נטפליקס ישראל):
החברה עתידה לעדכן את לקוחותיה לקראת סוף מחזור החיוב הנוכחי על העלייה במחיר במייל, אך שמרה על ההטבה המאפשרת ללקוחות חדשים לנסות את השירות בחודש הראשון בחינם.
המחיר החודשי של החבילה הזולה ביותר יעלה ב-3 שקלים, מ-29.90 שקל ל-32.90 שקל, התייקרות של 10%.
מחיר החבילה הסטנדרטית של ההחברה יעלה ב-7 שקלים, מ-39.90 שקל ל-46.90 שקל, התייקרות של 17.5%.
העלייה המשמעותית ביותר היא במחיר החודשי של חבילת הפרימיום, אשר מחירה יעלה ב-11 שקל, מ-49.90 שקל ל-60.90 שקל, התייקרות של 22%.
נטפליקס החלה העלאת מחירים למנוייה ברחבי העולם בשנתיים האחרונות, אך ישראל לא זכתה עד היום ל"תענוג" הזה, מאחר והייתה עד היום שוק טרי וחדש יחסית לענקית הסטרימינג.
החברה העלתה בשנים האחרונות את מחירי המנויים השונים שלה בטענה כי עלויות ההפקות השונות של החברה עולות ככל שהיא יוצרת ומפיקה יותר תכנים מקוריים, כך שעל הנייר- הכסף הזה הוא כסף שאמור לחזור אלינו בדמות הפקות איכותיות ויקרות יותר.
בין היתר השנה הוציאה נטפליקס את העונה ה-5 של הסדרה "מראה שחורה" (לביקורת), העונה השלישית של "ג'סיקה ג'ונס", קניית והפקת העונה הרביעית של "לוציפר", סרטים מקוריים של החברה ואף עתידה להוציא בחודש הבא עונות חדשות לסדרות "בית הנייר" ו-"דברים מוזרים", כך שאנחנו לפחות עתידים לקצור את הפירות של ההתייקרות הנוכחית בקרוב מאוד.
האם עליית המחירים הקרובה גורמת לכם לחשוב פעמיים על המנוי שלכם? או שאתם חושבים שהתכנים הצפויים של החברה מצדיקים את העלייה במחיר? שתפו אותנו בתגובות.