גיבור על שדים – ביקורת למשחק Nioh 2

אחרי משחק ראשון מצוין, סטודיו Team Ninja ממשיך את כותר אקשן התפקידים המצליח עם Nioh ב-Nioh 2

אחד המשחקים האהובים עליי בדור הנוכחי היה ללא ספק Nioh, אפילו עם גיבור מרכזי קצת משעמם, המשחק של Team Ninja נתן לי את אתגר הלוחמה בסגנון Dark Souls שהייתי צמא לו אחרי שסיימתי את Bloodborne. אז כשהוכרז משחק המשך במהלך E3 2018, הייתי יותר מנרגש לנסות את Nioh 2 וכל השינויים החדשים למשחקיות.

עכשיו, אחרי שחוויתי את הבטא של המשחק, הגיע הזמן להשלים את ההרפתקה ביפן העתיקה ולחסל צבא של שדים.

הסיפור והדמות הראשית

כששמעתי ש-Nioh 2 ייתן לנו ליצור דמות משלנו, די התאכזבתי. בזמן שוויליאם לא היה גיבור מעניין כל כך, תמיד העדפתי לגלם גיבור קבוע במשחק כמו גרלט (The Witcher 3), נייתן דרייק (Uncharted) ואלוי (Horizon: Zero Dawn) מאשר ליצור לעצמי גיבור מ-0. אבל להפתעתי הרבה, הדמות שאתם יוצרים מקבלת סיפור רקע לא רע ואפילו שאיננה אומרת מילה (וויליאם גם לא היה כזה דברן) היא עדיין משדרת הרבה אישיות.

את הדמות אתם יכולים להגדיר בתחילת המשחק עם אופציות די מקיפות למראה שלה מה שמאפשר ליצור מגוון רחב של קומבינציות של גברים ונשים שאפשר לאחר מכן לשמור ולשתף. בנוסף, אם שיחקתם במשחק הראשון, אתם תוכלו לאסוף פרס שיאפשר לכם לגלם את ויליאם במקרה ואתם מחפשים איזושהי המשכיות.

לפני שאתם יוצרים את הדמות שלכם, אתם מגלים שהיא הותקפה ביחד עם משפחתה על ידי שד שהפך אותה לחצי אדם ולחצי שד (או משהו כזה). כעת, אחרי חיים בהתבודדות, אתם יוצאים לעולם לנקות אותו משדים בו בזמן בחיפוש אחר השד שהרג את משפחותיכם ולנסות לשלוט בשד המשתולל בליבכם.

אין ספק שההתחלה של הסיפור בעיניי יותר מעניין מזה של הסיפור במשחק הראשון. הסיפור במשחק הראשון התרכז בדמויות אמיתיות מההיסטוריה וכל המסע של ויליאם להציל רוח מהילדות שלו היה די משעמם, גם עם הנבל אדוארד קלי. למרות שהפתיח של משחק ההמשך הרבה יותר מעניין בגלל נושא הנקמה, ויש בו דמויות יותר צבעוניות ומעניינות (גם אם האופן בו הן מוצגות פחות מרשים לעין) וקיים הקשר הישיר של הדמות שלכם לעולם השדים (משהו שמשתלב בצורה טובה עם המשחקיות) המשחק עדיין לוקח את נתיב חברת Koei Tecmo וחוזר להתרכז בדמויות היסטוריות ובאהוב ביותר שלהם, נובונגה, הפעם צעיר יותר, כשאנחנו רואים את עלייתו לשלטון. בזמן שזה יכול להיות ממש מעניין, הדרמה ההיסטורית מאחורי העבר של יפן, שחקנים מערביים לא יכירו הרבה מהדמויות האלו ופעם נוספת הדמות הראשית שלכם הופכת להיות צופה מהצד.

המשחקיות

Nioh הראשון ביסס את המשחקיות בסגנון Dark Souls עם מגוון רחב של נשקים שונים, שיריונות שונים, חפצים, קמעות לכישוף כלי הנשק שלכם עם אלמנטים והרבה אביזרים נוספים. ב-Nioh 2 הנשקים החדשים הם צמד הגרזנים, החרב הגדולה, טונפה (צמד מוטות קרב), צמד חרבות ומגל. כל אחד מהנשקים ייחודי ומצאתי את עצמי מחליף נשקים כל הזמן בהתאם לקרב והמצב, בשונה מהמשחק הקודם שהרגשתי שנצמדתי רק ל-2-3 נשקים.

נתוני הנשקים והשריונות גם השתנו- שריונות ואביזרים כוללים כעת הרבה יכולות אקטיביות שיעזרו לכם במהלך הקרב וכעת נשקים יכולים לכלול אנרגיית זיהום ואנרגיית טיהור, כל אחת עם אפקטים מסוימים נגד האויב אחרי שנצבר בנשק מספיק אנרגיה מכל הקרבות שבהם אתם נלחמתם.

בדומה למשחק הקודם אתם עולים ברמות מה שמאפשר לכם לשפר את היכולות שלכם ואתם יכולים ללמוד התקפות חדשות ולשפר את הנתונים שלכם עוד יותר אחרי שימוש חוזר מספיק באותו נשק. לאורך המסע שלכם אתם יכולים לאסוף לבבות של שדים ולהשתמש במתקפה מיוחדת שמאפיינת את השד במהלך הקרב, בין אם זה להפוך לטורנדו של אש או למעוך את האויב עם פטיש, ואת הלבבות שלכם אתם יכולים לחזק עם עוד יכולות מיוחדות שיניבו לכם חיזוקים בקרב, עם יכולת לאבזר רק 2 לבבות לכל רוח שומרת.

הרוח השומרת גם פה נטענת באנרגיה ככל שתקבלו יותר נקודות ניסיון מהריגה ואבני אנרגיה אבל בשונה מהמשחק הקודם שהרוח כישפה לכם את הנשק עם אלמנט מסוים, פה היא משנה את צורתכם לצורת שד חזק שיכול לגרום הרבה נזק. המראה של השד שלכם מגניבה אבל לא אשקר שהתגעגעתי לראות את כלי הנשק שלי מכושף באש בזמן שאני מפרק את הצורה לאויבים סביבי.

בדומה למשחק הקודם, הרוח השומרת שלכם נשארת מאחור במקרה ותמותו ביחד עם נקודות הניסיון שלכם ולבבות שעוד לא החזרתם למזבח שלכם. אבל המפתחים החליטו לעשות את המוות נוח יותר ופחות תדיר באמצעות שני שינויים מצוינים: 1. אתם כעת יכולים לזמן בכל מקום בשלב מישהו שיצטרף אליכם לקרב (אמיתי או ממוחשב). 2. בקרבות של בוסים, החיה שלכם חוזרת אליכם אוטומטית, מה שמונע את האפשרות שבה תכנסו לקרב בוס ותמותו לפני שתספיקו החזיר אליכם את כל נקודות הניסיון (משהו שהייתי רוצה לראות במשחק הבא של FromSoftware).

מבחינת הקושי הכללי של המשחק, הוא נשאר אותו הדבר- עדיין כל מפלצת יכולה להרוס לכם את היום ולחסל אתכם, ואפילו הייתי אומר שהבוסים יותר קשים, אבל המשחק בצורה מאוד טובה הפך את קרבות הבוסים ליותר מעניינים באמצעות השלבים שבהם הם נמצאים.

העולם

בדומה למשחק הקודם אתם מנווטים בין כל השלבים ממפה גדולה של המשחק, כל שלב כולל בוס סופי שאותו אתם צריכים לחסל ולא מעט יצורים ואביזרים שאתם יכולים לאסוף.

בזמן שהשלבים עצמם עדיין מעוצבים בצורה יפה וחכמה (באופן שהכל מתחבר בין נקודות המזבח השונות) הרגשתי שהיה פחות גיוון ויצירתיות בעיצוב ובמיקומים במשחק הזה מאשר במשחק הקודם. במשחק הקודם רק במפה הראשונה מצאנו את עצמנו מתחת לאדמה, ביער מלא חיים, לונדון, על צד ההר ובשדה חיטה בשקיעה. פה זה מרגיש שאנחנו או בכפר או בטירה או מקדש, זה מרגיש מאוד חזרתי ומשעמם, בנוסף, יש פה ללא ספק מחזור אלמנטים והאזורים לא מחוברים בצורה טבעית כמו במשחק הקודם.

אבל, זה לא אומר שאין אזורים מעניינים בתוך השלב עצמו. אזורים מסוימים כמו השער הענק בבריכות הרעל מתחת לפני האדמה הם מדהימים ויזואלית וכמו שאמרתי, האזורים של הבוסים ייחודיים יותר עכשיו (לפחות בשני החלקים הראשונים של המשחק)- במשחק הקודם הם פשוט היו בזירות שלא קורה בהן כלום, וב-Nioh 2 יש מספר אלמנטים שמתאימים לסוג האויב, כמו עמודים שאם ענק האש יפגע בהם ייפול עליו מים, או סלע שאם הסוס הורס אז אתם מקבלים עוד אנרגיה או שלוליות של רעל שנחש ענק דוחף אתכם אליהם, בשונה מ-Nioh הראשון, זה מרגיש שאתם נלחמים הפעם בבוסים בסביבה הטבעית שלהם וזה הופך את הסביבה לחיה יותר וטבעית יותר.

המפתחים גם הכניסו במשחק אזורים נגועים, שבהם השדים חזקים מתמיד ועל מנת לטהר את האזור אתם צריכים לחסל שד ספציפי. זה יכול להיות מאתגר ואפילו די מגניב, אבל לרוב לא אהבתי את זה בגלל שלא אהבתי את האופן שזה מוצג על המסך, אבל ללא ספק זה מוסיף נוכחות לעולם השדים של המשחק.

אז בזמן שאני חושב שהעולם של המשחק הקודם היה מעניין יותר ומגוון יותר, העולם של Nioh 2 מרגיש יותר חי ונראה שהמפתחים השקיעו יותר מחשבה בבוסים, מה שכולם אוהבים במשחקים מהסוג הזה.

הגרפיקה

הגרפיקה של Nioh 2 כמעט זהה למשחק הראשון- כל האפקטים מהאקשן נראים נהדר, אפקטי התאורה והצל מדהימים בעיקר של הניצוץ של מתכת, וכל המודלים והסביבה נראים חיים ומדויקים, כמו כן האנימציה, למרות שהאנימציה שמציגה את הסיפור של דמויות המשנה היא לא יפה לעין וחלקה כמו במשחק הראשון.

בדומה למשחק הראשון אתם יכולים להגדיר על ה-PlayStation 4 הרגיל (לא ה-Pro) אחד מ-2 מצבים גרפים: Movie Mode שמציג את הגרפיקה במיטבה עם 30FPS ו-Action Mode שנותן גרפיקה פחות חדה וחלקה אך ב-60FPS. בשביל שתוכלו לבחור את האופן שבו אתם אוהבים לשחק על הקונסולות שלכם.

למרות שהגרפיקה נראת זהה לגמרי למשחק הראשון, עדיין אני שמתי לב למעט Motion Blur בהרבה חלקים, האופן שבו מפתחים מסתירים אטיות גרפית, כמו שראיתי ב-Just Cause 4 אבל לא באותה חומרה. בכל מקרה, העיצוב הכללי של המשחק ודברים כמו מודלים של הדמויות ואפקטי האור עדיין הופכים את המשחק לעוצר נשימה.

הסאונד

הסאונד גם לא רע עם אפקטי קול די דומים לאלו ששמענו במשחק הקודם ודיבוב יוצא מן הכלל מהשחקנים היפנים שמרגיש שמדובר בדמות אמיתית ולא מישהו מאחורי מיקרופון.

אחד המרכיבים האהובים עליי מהמשחק הראשון הוא פס הקול שלו. פס הקול של Nioh 2 הוא נהדר עם מוזיקות מדהימות שמשקפות את זה שמדובר בתקופה עתיקה יותר מהמשחק הראשון, אבל בו בזמן אהבתי יותר את המוזיקה של המשחק הראשון, היא הייתה יותר מהנה וקליטה.

בכל מקרה, עדיין סאונד המשחק הוא באיכות גבוהה וכולל מנגינות שיכניסו אתכם לעבר של ארץ השמש העולה.

סיכום

בזמן ש-Nioh הוא עדיין אחד המשחקים האהובים עליי בדור הזה, משחק ההמשך עושה עבודה מצוינת בלתת לי עוד אתגר, עוד בידור ועוד מוות שאני אוהב מהכותר ומ-Team Ninja.

השינויים המשמעותיים למשחקיות, קרבות הבוסים והסיפור, עוזרים לרענן את הנוסחה ולמרות שיש ירידה מועטה בתצוגה עצמה, עדיין מדובר במשחק חיסול שדים מדהים ומאתגר שכובש את הז'אנר השנה.

*עותק לביקורת סופק על ידי חברת ישפאר, יבואנית Sony בישראל.

Nioh 2

הסיפור והדמות הראשית - 8.5
המשחקיות - 10
העולם - 8.5
הגרפיקה - 8.5
הסאונד - 8.5

8.8

מעולה

מדובר במשחק המשך נהדר שמצליח לרענן את הנוסחה מספיק בשביל לתת לנו הרפתקה חדשה וייחודית.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה