עדכון 2.3 לטכנולוגיית DLSS של חברת NVIDIA זמין עכשיו לכרטיסי המסך התואמים, ביחד עם חידושים נוספים גם עבור כרטיסי מסך ישנים יותר שיעזרו לשחקנים ולמפתחים להעלות את הרזולוציה של משחקים עם פגיעה מינימלית באיכות התמונה.
עדכון ל-DLSS 2.3 זמין עכשיו לכל כרטיסי המסך של NVIDIA התומכים באפשרות. מדובר באלטרנטיבה מבוססת בינה מלאכותית עבור Upscalling Images – הגדלת הרזולוציה של התמונה המקורית. באמצעים הרגילים להעלאת הרזולוציה אנחנו מאבדים את איכות התמונה, כי כמות הפיקסלים עולה ככל שהרזולוציה עולה, אבל כמות הפיקסלים המקוריים נשארת אותו הדבר. עד עכשיו רוב התוכנות העלו את איכות התמונה באמצעות אלגוריתם, התמונה הבודדת יותר חדה אבל כאשר יש תנועה ותמונות רבות אחת אחרי השנייה ישנן תופעות לוואי שליליות שונות כמו ריצוד של חלקים מסוימים בתמונה. במקום תוכנות Image Upscaling רגילות, DLSS משתמש גם בתמונות קודמות ומשתמש ברשת של בינה מלאכותית שלומדת מה כדאי לעשות על מנת לבנות מחדש את התמונה. אפשרות זו מביאה תמונה באיכות גבוהה יותר, למרות שהרזולוציה יותר גבוהה מהתמונה המקורית ופחות תופעות לוואי כמו 'תמונות פנטום' שאפשר לראות איפה האובייקט היה לפני תמונה על פני התמונה. למרות שמדובר באיכות תמונה יותר גבוהה, מדובר בתהליך יותר יעיל שמאפשר לנו להגיע לרמת FPS יותר גבוהה כי נדרש פחות כוח עיבוד להשיג תוצאות יותר איכותיות.
כרגע, יש כבר מעל 150 משחקים שמאפשרים שימוש ב-DLSS כולל Guardians of the Galaxy שיצא לא מזמן. חברת NVIDIA לא 'כופה' את האפשרות על מפתחות המשחקים מחשש שעדכון אוטומטי יוכל לפגוע בחלק מהמשחקים. המפתחות עצמן צריכות להחליט לאפשר שימוש בטכנולוגיה עבור המשחקים שלהם. במידה ומשחק מקבל עדכון DLSS הוא יכול להגיע או מתוך עדכון למשחק עצמו או, כמובן לבקשת המפתחים, בעדכון Driver של NVIDIA.
בנוסף, העדכון החדש של Game Ready Driver יהפוך את אפשרות ה-Image Scalling הרגילה לזמינה ונוחה יותר לשימוש ושינוי תוך כדי משחק או מתוך לוח הבקרה של Nvidia. מדובר בפתרון חיצוני ולא עדכון של המשחק ולכן הוא פחות טוב, אבל הוא כן זמין לכל המשחקים ולא פוגע בהם (מעבר לתופעות הלוואי בתמונה שנובעות מאופי הפעולה עצמה). האופציה מופיעה בלוח הבקרה של NVIDIA או בהגדרות NVIDIA תוך כדי משחק ויהיה אפשר גם לבחור את רמת החדות של הפעולה. ככל שהחדות עולה בעיות שונות כמו פיקסלים סוררים עולה במהלך תנועה אבל התמונות הבודדות (או צילומי מסך) יהיו באיכות גבוהה יותר ככל שנבחר ברמת חדות גבוהה יותר.
הקוד של החברה עבור Image Scaling SDK יהיה זמין עבור מפתחי משחקים שיוכלו להשתמש בו גם עבור שחקנים שאין להם כרטיס מסך עם RTX (כרטיסי המסך מסדרות RTX 20 ו-RTX 30) ולכן הם לא יוכלו להשתמש ב-DLSS. האופציה תהיה עם קוד פתוח, רישיון מ-MIT ובצורה שתקל על המפתחים להשתמש באופציה. הקוד עצמו יוכל גם לעזור למפתחי משחקי קונסולה ולא רק משחקים למחשבים האישיים. Image Scaling SD זמין כבר עכשיו דרך GitHub. בניגוד להעלאת הרזולוציה החיצונית, מדובר בחלק מהמשחק שהמפתחים משתמשים בו והוא משפיע ישירות על הדרך בה אנחנו חווים את המשחק.
כלי נוסף שיהיה זמין הוא ICAT – Image Comparison and Analysis tool. מדובר בכלי שנותן לנו אפשרות להשוות בין תמונות (או סרטונים). ככה אפשר להשוות בין התמונה המקורית, לגרסה ברזולוציה הגבוהה יותר ולזו שמשתמשת ב-DLSS. להעמיד תמונה אחת ובאמצעות סליידר לשנות בין התמונה המקורית לחדשה. או להציג יותר מתמונה אחת בו זמנית ולראות את השינוי, גם בסרטונים, בין אפשרויות שונות. כך למשל התוכנה יכולה להציג את ההבדלים בין סרטון משחקיות מהרזולוציה ה'טבעית' של המשחק ובין העלאת הרזולוציה עם ובלי DLSS כל הכלים והעדכונים שחברת NVIDIA מציעה זמינים כבר עכשיו להורדה באמצעות עדכונים מקוונים לכרטיסי המסך ולוח הבקרה של המשחק.