לאחר המתנה ארוכה חושפת חברת Nvidia את כרטיסי המסך המצופים שמשתמשים בארכיטקטורה החדשה מבית החברה Turing המיועדים לעבוד עם טכנולוגיית Ray Tracing
במהלך מסיבת עיתונאים שערכה חברת Nvidia נתגלה שהשמועות הרבות בנוגע לכרטיסי המסך המצופים שעומדים להשתמש בארכיטקטורת Turing אכן נכונות ואפילו יותר מכך. במהלך המסיבה חשפה החברה את טכנולוגיית Ray Tracing והראתה את השימוש שלה בזמן אמת ( אוי כן). לאלו מאיתנו שלא יודעים מה הכוונה בטכנולוגיית Ray Tracing, הרשו לי להסביר. למעשה Ray Tracing היא טכניקה המאפשרת תאורה משגעת ואיכותית עבור משחקי מחשב אך להשתמש בה היה אתגר די רציני ברינדור בזמן אמת בעקבות הצריכה העצומה של המשאבים שהטכניקה הזאת דורשת.
הארכיטקטורה החדשה, שם קוד Turing מצליחה לרנדר Ray Tracing בערך פי 25 פעמים מהר יותר מאשר האחות הקודמת שלה Pascal "לפי פקטור של 6" כפי שנציג של החברה טען.בנוסף לכך, חשפה החברה גם את כרטיסי ה-Quarto RTX החדשים הפועלים על הארכיטקטורה החדשה. כרטיס הדגל בקבוצה החדשה הינו ה-Quarto RTX 8000 שיעלה מחיר זעום של כ-10,000$ ויהיה מסוגל לרנדר עד לכ-10 Giga-Rays לשנייה ואף יכיל באפר פריימים של כ-48GB. השני בסדרה הינו ה-Quarto RTX 6000 שיהיה חלש יותר אך זול יותר מאחיו במחיר של כ-6,300$. בדומה לאחיו גם הוא מסוגל לעבד עד לכ-10 Giga-Rays לשנייה אך הוא יכיל באפר פריימים "רק" של כ-24GB.לבסוף, תוכלו למצוא את ה-Quarto RTX 5000 שיעלה מחיר נמוך יותר של כ-2,300$ ויעבד כ-6 Giga-Rays לשנייה עם באפר פריימים של כ-16GB.
למקרה ולא הבנתם, Giga Rays למעשה מתכוון לכמות הקרניים של אור המסוגלות להיות מרונדרות בשנייה על ידי הכרטיס, כלומר במידה ואנו מדברים על 10 Giga-Rays הכוונה לכ-10 מיליון קרניים שלא אור לשנייה ( מה שדי מרשים). מה שעוד יותר מרשים, הוא שמשפחת ה-Quarto RTX החדשה גם מציגה את טכניקת ה-DLAA Anti-aliasing המסוגלות לעבד לכ-16 טרהפלופס ( הולי ש*ט). יש בהחלט מספיק מידע להבין מדוע Nvidia החליטה לקרוא לארכיטקטורת Turing "הקפיצה הגדולה ביותר" מאז הפיתוח של CUDA GPU ב-2006.
https://www.youtube.com/watch?v=bFUWu387ErM