סוף סוף יש לנו הזדמנות להילחם את האויבים החזקים ביותר בעזרת הגיבור שמביס אותם במכה אחת כי One Punch Man: A Hero Nobody Knows סוף סוף כאן
משחקי אנימה נוטים לרוב לתת את התחושה שאנחנו משחקים בתוך עולם האנימה. חלקם עושים זאת ע"י כך שנותנים לכם לשחק בדמויות האהובות עליכם, וחלקם נותנים לכם את האפשרות לעצב דמות משלכם ולהיכנס לעולם הבדיוני מוקף בדמויות ובאויבים עליכם. One Punch Man: A Hero Nobody Knows נכנס בקטגוריה השנייה. אך האם הוא עושה את זה בצורה טובה? והאם אנחנו יכולים בעצמנו להיות חזקים כמו סאיטמה?
בואו נגלה.
עלילה
כשהאנימה רק יצאה, נשאלה השאלה 'איך אפשר להפוך סיפור על אדם שמביס את כולם באגרוף אחד לאנימה שתמשוך קהל?'. את התשובה לשאלה קיבלנו באנימה הנהדרת. כעת נשאלת השאלה 'כיצד ניתן להפוך סיפור על אדם שמביס את כולם באגרוף אחד למשחק שימשוך קהל?' כצפוי, עלילת המשחק זהה לעלילת האנימה. לאחר שתצרו דמות משלכם, תיכנסו לעולם הענקי בוא תהיו חופשיים לחקור את העיר ולהיות באינטרקציה עם דמויות או להמשיך את הסיפור. תזכו להילחם בכמה מהקרבות האיקוניים ביותר של הסדרה, אם כי הסיפור עצמו הוא קצר מאוד. תוכלו לסיים אותו בתוך עשר שעות לערך, וזה חבל מאוד. כי כאב לי שמשחק שמבוסס על אחת האנימות הפופולריות ביותר הוא כל כך קצר, כשיש לא מעט משחקי אנימה שתוכלו לשקוע בהם שעות רבות נוספות.
משחקיות
אי אפשר לרוב להשוות בין משחקים מאותו הז'אנר, אבל לא יכולתי שלא לשים לב כמה המשחק מזכיר את Jump Force, שיצא בשנה שעברה. בין אם מדובר על הסתובבות ברחבי העיר והיתקלות בדמויות משנה שיעניקו לכם משימות קטנות דרכן תוכלו לקבל נקודות ניסיון ולשדרג את הדמות שלכם, או אם מדובר על מערכת הקרב עצמה, לא ניתן להכחיש את הדמיון. מערכת הקרב, עם כמה שהיא יכולה להיות מרהיבה מבחינה גרפית, סובלת מכמה בעיות. כפי שכבר ציינתי, אלה אשר שיחקו ב-Jump Force לא יוכלו שלא להרגיש כי מערכת הקרב מאוד דומה. אפילו אפשר להגיד מועתקת. בכל פעם שנכנסתי או יצאתי מקרב לא יכולתי שלא להבחין עד כמה מערכת הקרב מזכירה לי משחק ששיחקתי לא מזמן. אפילו במובנים מסוימים המקשים הרגישו לי אותו הדבר. להגנתה אפשר לציין שמערכת הקרב מרגישה הרבה יותר מתאימה למשחק שמבוסס על אנימה כמו One Punch Man מאשר למשחק קרוסאובר ענק כמו Jump Force.
אבל המאפיין המעניין ביותר של מערכת הקרב הוא סאיטמה. תבינו, מדובר כמו ב-Jump Force במערכת קרב של שלוש דמויות על שלוש אחרות. אבל במידה ושחקנים יבחרו את סאיטמה בתור דמות הם יזכו לשחק בתחילת הקרב רק עם שתי דמויות. העניין הוא שסאיטמה מסוגל להביס את כולם באגרוף אחד בלבד. לכן, על מנת להשיג גישה לאגרוף החזק, יהיה עליכם לשרוד את הקרב לפי זמן קצוב. בתום הזמן, סאיטמה יגיע וינחית את המכה הסופית שתכריע את הקרב. גם במצב הסיפור בקרבות בהם ניתנת לכם האפשרות לשחק בתור סאיטמה תוכלו פשוט ללחוץ לחיצה אחת על כפתור ההתקפה, לפגוע ביריב, והקרב יסתיים.
גרפיקה
הגרפיקה במשחק היא אחד הדברים היותר חיוביים שיש לציין. משחקי אנימה לרוב נוטים לחקות את סגנון הציור של האנימה/מנגה עליהם מבוססים. המשחק הזה לא פוסח על כלל זה. הגרפיקה במשחק מזכירה במדויק את סגנון הציור של האנימה והמנגה, ונותנים לנו לקבל את התחושה שאנחנו באמת משחקים בעולם של One Punch Man. סגנון הציור מתבטא במיוחד חזק בקרבות, בהם האקשן נראה מטורף בדיוק כפי שציפיתי לראות. אני שמח לראות שגרפיקת המשחק לא פוסחת על ה'כלל' של חיקוי האומנות המקורית, וזה משהו שבהחלט אפשר לזקוף לזכותו.
סיכום
One Punch Man: A Hero Knowbody Knows הוא משחק שמרגיש בעיקר כמו משהו מוכר. לא ציפיתי לקבל הרבה מהמשחק היות שיכולתי לנחש לאן אני מכניס את עצמי. יחד עם זאת לא יכולתי לשאר עד כמה המשחק יזכיר לי חוויה שכבר הייתה לי לפני זמן מה. אני חייב להגיד שמערכת הקרב כן מרגישה יותר שייכת למשחק הזה מאשר ל-Jump Force, ויחד עם זאת לא הרגשתי איזשהו משהו מפוצץ או שונה במיוחד. המשחק לא משחק גרוע, הוא פשוט לא חידש לי שום דבר. אני חושב שמעריצי מותג One Punch Man יקבלו פה מנה הגונה של כל מה שהם אוהבים במותג. בין אם מדובר על קרבות מול אויבים מוכרים, לשחק עם הדמויות האהובות עליהם, או להמתין לסאיטמה שיבוא להביס את הקרב באגרוף אחד.
One Punch Man: A Hero Knowbody Knows זמין כעת לקונסולות ה-Playstation 4, Xbox One ולמחשב האישי.
*עותק לביקורת סופק על ידי חברת Bandai Namco.
One Punch Man: A Hero Knowbody Knows
סיפור - 8.5
משחקיות - 7
גרפיקה - 9
8.2
מעולה
משחק קליל וחביב שיאפשר למעריצי המותג ליהנות מקרבות עם הדמויות האהובות עליהם, אך יהיה מוכר במידה מסוימת למי ששיחקו במשחק אחר