Out of Reach הוא משחק שיצא בקיץ 2015 למחשב בלבד. המשחק אמנם מופץ כרגע על פלטפורמת הסטים בלבד במתכונת של Early Access אך בניגדו ל- Rust הוא דווקא עשוי הרבה יותר טוב וגם מחשבים חלשים(יחסית) עשויים להיות מסוגלים להריץ אותו בקצב פריימים גבוה. הרבה פוטנציאל יש, אבל מה יש בשטח ומה אפשר לשפר? רוצים לדעת עוד? המשיכו לקרוא.
על פיתוח המשחק Out of Reach ותכולתו:
קצת יותר על המשחק – Out of Reach הוא משחק הישרדות אינדי שפותח, מפותח ומופץ על ידי סטודיו אחד בשם Space Boat Studios. המשחק החל להימכר באופן רשמי ב- Steam כמשחק Early Access ב-8 ביוני 2015. עד כה, על פי המידע הרשמי שנמסר, היו 7 שלבים ראשיים יחסית בתהליך הפיתוח שפורסמו באתר המשחק והתרחשו לאחר היציאה הרשמית של המשחק לשוק:
שלב 1, 12 ביוני 2015 – כמספר ימים לאחר צאת המשחק אספה החברה כמות גדולה מאוד של בעיות שהתגלו במשחק על ידי הטסטרים החלוצים והחלה לתקן אותן. התהליך הראשוני כולו התרכז לפאטצ' 0.8.4 שהוא למעשה השלב הראשון בתהליך הפיתוח בשיתוף הקהילה.
שלב 2, 13 ביוני 2015 – ובכן, החברה לא רצתה לגרום לכל השחקנים לחכות לאורך פרק זמן אז היא החליטה להוציא את פאטצ' 0.8.5 יום לאחר יציאת קודמו. הפאטצ' הזה כולל מוד חדש(PVE) ועוד כמה תיגוני באגים מתוך הרישומים שנאספו על ידי החברה.
שלב 3, 23 ביוני 2015 – שורה של תוספות ושיפורים(חבילת פאטצ'ים לדברי הסטודיו) מגיעים למשחק בעדכון זה. יש פילטרים ברשימת השרתים, אפשרות לנסות ולהשיב חץ לאחר ירייתו וכו'.
שלב 4, 1 ביולי 2015 – אוצרות. פאטצ' 0.9 יוצא ומעבר לשיפורי באגים קטנים התוספת המרכזית היא פיזור של ספינות פגועות שמכילות אוצרות שניתנים לאיסוף על ידי שחקני המשחק.
שלב 5, 17 באוגוסט 2015 – הפעם מדובר בתוספת של דאונים, מאז העדכון ניתן לבנות מתקן מיוחד לשיגור דאונים ולהתחיל לחקור את המפה ממבט מלמעלה.
שלב 6, 25 באוגוסט 2015 – שיפורים נוספים של הדאונים ושל המשחקיות במטרה לשפר את חווית המשחק עבור השחקנים. מדובר בעיקר בתוספות קטנות בניגוד לעדכון הקודם.
שלב 7, 20 בספטמבר 2015 – שיריון ממתכת והמון שיפורים במשחק, מעבר לסט המתכתי המלא ניתן גם לבנות דלות מתכתיות ועוד. זהו העדכון האחרון שיצא.
אז לאחר שדיברנו על פיתוח המשחק נעבור לדבר על מה באמת יש במשחק, מה טוב ומה פחות. נתחיל במשחקיות.
המשחקיות, מכיוון שהמשחק הוא עוד חדש, לוקה מעט בחסר וחסר לה עוד הרבה בשביל להגיע לרמה של משחק ההישרדות המקביל Rust. קיימת מערכת בנייה שמתפקדת כמו שצריך אבל עדיין אין מספיק חלקים לבנייה וההגנה האולטימטיבית על בסיס רחוקה מלהיות בהישג יד על סמך הקיים.
מערכת השגת המשאבים גם היא טובה, יש מספר כלים ולכל כלי יש את השימוש שלו. חיטבו עצים, השיגו סלעים ואבנים ורצוי לא להישאר רעבים – בהתחלה דובדבנים יספקו אתכם אבל בשלב מסויים תצטרכו לעבור לבשר(בעיקר בשלב שבו תצטרכו שהאוכל יתפוס מינימום מקום).
מערכת הצייד מצוינת, יש צורך בבזבוז של מספר חצים תחילה בעיקר על מנת להבין את אופן הפעולה של החץ והקשת אך זה מאתגר כל פעם מחדש – החיות חכמות מאוד אבל לא צריך יותר מזה. מה שכן צריך התחום הצייד והקרבות בכלל זה גיוון בכלי נשק, זהו דבר שחסר מאוד במשחק וכמובן אפשרות להתגנבות(לא משנה כמה בשקט תלך מאחרוי גבה של חיה, היא עדיין תזהה אותך אם תהיה מספיק קרוב).
הדבר שכן חדיש פה יחסית למשחקים אחרים מהז'אנר(בזמן שהיו בשלב פיתוח זה) הוא תכולה של כלי רכב. כרגע אין כלי רכב יבשתי אבל ניתן לבנות סירה ואפילו לירות ממנה חצים באמצעות מכונה ארטילרית שיש לה תהליך הפעלה של ממש. בנוסף לכך כפי שכבר נאמר יש דאונים במשחק כך שניתן גם לרחף וגם לשוט אבל עוד לא לנהוג ועדיין, זה עובד מצוין.
אני אמנם חושב שיש לגוון כמעט בכל תחום במשחק, אבל הנה דוגמה לתחום שכבר יש בו מגוון לא קטן והעבודה עליו כבר בעצם די קרובה לסיום – בעלי החיים במשחק. את כל בעלי החיים ניתן לצוד בדרך כזו או אחרת, אך כל חיה והמאמץ שהיא דורשת. בעל חיים מת יספק לכם בשר, שומן, עור ועוד – אשר ישמשו אתכם למאכל, יצירה של בגדים וכו'. החיה הראשונה שמומלץ להתעסק איתה היא חיה קטנה וחמודה – צבי. דרושים שלושה חצים על מנת להרוג צבי ולחלוטין והוא מספק כמות חומרים שטובה להתחלה אך לא מעבר לכך. לאחר מכן בשרשרת המזון של המשחק ניצבת הזברה אשר דורשת 5 חצים על מנת להרוג אותה אך גם מספקת יותר חומרים והיא דווקא לא חכמה או מהירה בהרבה מן הצבי. לאחר מכן כבר מדובר בראש שרשרת המזון בדרך כזו או אחרת ולכן כבר הרבה יותר קשה לצוד את החיות שאציין כאן ואף מומלץ להיזהר מהן – נמר וקרנף ביבשה ואף תנין בים שהצליח להפתיע אותי במהלך שחייה.
שימרו על עצמכם ואל תגרמו לבעלי החיים הקטנים יותר לברוח לאיזור של הנמרים, משום שאז העסק מסתבך בהרבה.
בסך הכל קצב פריימים טוב ומשחקיות חמודה אבל יש צורך בהוספה של חלקים, כלים, כלי נשק ובעצם – כל דבר, משום שהבסיס בנוי טוב, אבל יש לחזק אותו.
חוץ מן המשחקיות נדבר גם על הגרפיקה. הגרפיקה של המשחק הזה היא לא מדהימה מידי, אבל בוודאי שלא מפוקסלת או חלשה, אפילו יחסית לדרישות המערכת – אתם תהיו מסוגלים לשחק את המשחק בצורה המשולמת גם בגרפיקה הטובה ביותר אם יש לכם מחשב טוב. אם לא, אתם תזכו לאותה חוויה רק בגרפיקה מעט נמוכה יותר. במישור הזה המשחק מצליח משום שכן יש השקעה בפרטים הקטנים והגדולים, מודלים שבנויים כמו שצריך וגם טקסטורות די איכותיות ובכל זאת, ניתן לשחק את המשחק במשחבים חלשים, דבר שמהווה יתרון משמעותי לתהליך הבדיקה של המשחק – יותר אנשים יכולים לנסות אותו וקהל היעד גדל פי כמה. אין מה לעשות לא כל אחד מחדש את המחשב הישן במחשב גיימינג חדיש אחת לכמה שנים וזה משחק ששווה בהחלט לבעלי משחבים חלשים שכן מעוניינים בגרפיקה טובה.
האפקטים הקוליים והמוזיקה, אגב, הם מצוינים ואווירה הישרדותית במשחק כתוצאה משמע, לא חסרה. שוב, לכל פעולה יש את הצליל הייחודי שלה, וכל עוד הצלילים ימשיכו להיבנות בצורה איכותית עם הרחבת מאגר הפריטים במשחק, צופן לו עתיד זוהר במשיור הזה ללא כל ספק.
את החלק האחרון של הסיקור אני רוצה להקדיש לבעיה הגדולה של המשחק שהיא משותפת להרבה מאוד משחקי Early Access וכבר דיברתי עלייה בהקשר של Medieval Engineers ו- Rust – קצב פריימים חלש.
הפעם אני אציין זאת דווקא לחיוב – המשחק רץ על קצב פריימים גבוה בגרפיקה לא רעה בכלל וזה דבר שפשוט משדרג את חווית המשחק והופך אותו לכיף יותר. האנימציות חלקות יותר וכל המשחק פשוט נראה הרבה יותר יפה.
לסיכום, למרות בעיות בגיוון במשחק, Out of Reach רלוונטי, חי ובועט ואין ספק שהוא יצליח לשבות שחקנים חדשים ולמשוך אליו עוד ועוד משתמשים אף על פי שכרגע קהילת המשחק קטנה מידי וזה מעט חבל.
ברצוני להודות ל- Space Boat Studios על סיפוק העותק לסקירה.