למען המין האנושי – ביקורת המשחק Outriders

Outriders מסוגל להיות משחק מהנה, אם אתם מוכנים למשחקיות חביבה ולהרבה הרבה חזרתיות

בעוד ולרוב אני לא נמצא בהייפ רציני מכל המשחקים שיוצאים, פעם בכמה זמן יש משחק שבאמת מצליח לתפוס לי את העין ולגרום לי להייפ רציני ולציפייה גדולה. Outriders היה אחד מהמשחקים האלה, משחק שנראה מבטיח ומהנה במיוחד, לבד או עם חברים, ואני חייב לציין שכשקיבלתי את עותק הביקורת שלי לא יכולתי שלא להתרגש להתקין את המשחק ולהתחיל לשחק. אך ברגע שהתחלתי לשחק גיליתי שמדובר בעוד RPG חזרתי וחסר מטרה ברורה, שלוקה בכמה פרמטרים שהיו יכולים להפוך אותו לאחד מהמשחקים הגדולים ביותר של השנים האחרונות. מה קרה בדיוק ומה אני חושב על Outriders? הנה הביקורת המלאה.

אז על Outriders שמענו בפעם הראשונה במהלך כנס E3 אי שם בשנת 2019, וכבר מהרגע הראשון ששמעתי וראיתי את טריילר החשיפה הרשמי של המשחק, אני חייב להגיד שמשהו פשוט משך לי את העין. לא ברור לי עד היום מה גרם לי להייפ על המשחק, אבל בכנות הוא נראה כמו משחק כל כך כיף ומלא תוכן, מה שגרם לי לחכות לו בצפייה רבה. המשחק היה אמור לצאת במהלך 2020 אך לבסוף נדחה עד ל-1.4.2021 בשל התפתחותיה השונות של מגיפת הקורונה, מה שגרם לעוד יותר הייפ מצידי בתקווה שהזמן שלקחה המפתחת People Can Fly יעזור לה ללטש ולספק תוצאה טובה יותר למשחק המוגמר.

והנה הגיע היום לשחק במשחק לראשונה, ואפילו שבתחילת הדרך הוא היה נראה מאוד מבטיח, לאחר מספר שעות בודדות של משחק, הבנתי שכבר לא אקבל את המשחק מלא התוכן והאופציות שייחלתי לו, ובמקום זאת קיבלתי משחק ממוצע (ומהנה מאוד יש לציין), שנופל בסיפור שלו, בגיוון המשחקיות ובעוד כמה דברים.

נתחיל עם הסיפור של המשחק. בגדול? כדור הארץ נהרס כליל, וכעת אחרוני הגזע האנושי מחפשים מקום חדש בחלל בו ייתשבו ויחזירו למסלולם את אורך החיים האנושי. בסופו של דבר אנחנו מגיעים לאיזשהו כוכב נידח ולא ידוע כחלק ממשלחת מחקר שאמורה לסייע ולתת מידע מקדים אודות הכוכב החדש במטרה לאשר שהוא אכן מתאים לאכלוס של שארית האנושות.
וכמובן שכמו בכל משחק/סרט/סדרה/קומיקס מדע בדיוני של השנים האחרונות, בסופו של דבר דברים רעים מתחילים לקרות, כאשר הפעם מדובר בסופה לא ברורה שנקראת בשפת המשחק "Anomaly" שכמובן הורגת את כל מי שמסביבנו חוץ מאותנו. אפילו שלא גמרה עלינו סופית, הסופה כן פוגעת בדמות שלנו מה שגורם לה להיכנס לתא ריפוי כלשהו (שבסוף מתברר שמדובר בתא קיפאון סטייל חייל החורף) המכניס את הדמות שלנו לשנת צהריים ארוכה במיוחד של כמה עשורים טובים. בסופו של דבר הדמות שלנו מתעוררת ומגלה שהכוכב אכן אוכלס על ידי האנושות, רק שהסופה גרמה לחלק מהאנשים לקבל כוחות על ושאותם אנשים (איך לא) מנצלים את הכוח שלהם לרעה ופוגעים ב"פשוטי העם". כמו כן אנחנו מגלים שהפגיעה של הדמות שלנו מהסופה סיפקה לנו גם קצת כוחות על וכעת עלינו לחבור לחברינו מהמשלחת במטרה לעצור את הרעים אחת ולתמיד.

משעמם? אם כן, אני מבין אתכם לחלוטין, כי זה בדיוק מה שחשבתי על הסיפור של המשחק לאחר כמה שעות לא קטנות בכלל של משחק בו. מדובר באחד הסיפורים היותר שטוחים שיצא לי להיתקל בהם בתקופה האחרונה, ואני חייב לציין שציפיתי מ-People Can Fly להרבה יותר, בעיקר כי העולם עצמו היה נראה מלא ועשיר בתוכן אופציונאלי להעביר לשחקן, ובסופו של דבר קיבלנו כאן מעטפת סיפור די דלה וחסרת מעוף.

באשר למשחקיות עצמה, Outriders הוא RPG לוטר-שוטר קלאסי, ממש כמו Borderlands או Destiny 2. אנחנו משחקים את הדמות שלנו לה ניתן להקצות קלאס אחד מתוך ארבעה קלאסים אפשריים והם Devastator – דמות טנק התוקפת מקרוב, Pyromancer – דמות אש התוקפת מטווח בינוני, Technomancer – דמות לטווח רחוק העושה שימוש בגאדג'טים ו-Trickster – דמות לטווח קרוב העושה שימוש ביכולות התנקשות שונות.
לאחר שתבחרו את הקלאס שלכם תיזרקו לתוך עולמות המשחק השונים, כאשר כל מפה כוללת מספר אזורים לחקור, משימות צד ושאר חפצים לאסוף, החל מרובים שונים, חלקי שריון שונים ועוד.

מעבר לכך נוכל כמובן לשדרג את יכולות הדמות שלנו באמצעות עץ יכולות, לשפר את הציוד שלנו ולאסוף סטים של שריונות ונשק, לבחור מבין כמה יכולות מיוחדות בהן נעשה שימוש בזמן קרב ועוד.
אחד הדברים שיותר אהבתי במשחק היא מערכת החזרת החיים שלו, ואפילו שמדובר במערכת די פשוטה, לדעתי היא עושה עבודה מצוינת. המערכת עובדת כך שכשאתם מחסלים אויב שנפגע קודם לכן מאחד מההתקפות המיוחדות שלכם, כאשר אותו אויב ימות תוחזר אליכם כמות חיים כלשהי שתאפשר לכם להמשיך להילחם מבלי להיכנס למחסה כלשהו. התוצאה היא שכמעט כל קרב שחוויתי היה מלא בחישובים וחשיבה מקיפה ובלא מעט אדרנלין, בעיקר בגלל שהייתי צריך לחשב את ה-Cooldown של היכולות שלי לפני כל פעם שהחלטתי להתחיל להילחם מחדש באויבים שלי.

אם כבר דיברתי על מחסות, אז כן, המשחק כולל מערכת מחסות סטייל "Gears of War" קלאסית, שתאפשר לנו בלחיצת כפתור לגשת למחסה כלשהו ולהסתתר בעזרתו מפני אויבים, כאשר גם האויבים עצמם עושים כמובן שימוש במחסות השונים. בעוד ולרוב הייתי אומר שמדובר במערכת מיושנת וחסרת כל מעוף, באופן אישי אני חושב שמדובר בתוספת די טובה למשחק, ובשילוב עם מערכת החזרת החיים מתקבלת משחקיות כוללת די מהנה ואפילו ממכרת.

כמו כן, המשחק כולל מספר שבטים הכוללים מספר סוגים שונים של אויבים, ושמחתי לגלות שלכל שבט ולכל סוג אחר של אויבים (יש גם חיות פרא שונות ומשונות) יש אשכרה מכניקת משחק אחרת, מה שגרם לי כשחקן לנסות בכל פעם מחדש לסגל את יכולות הקרב שלי בהתאם למה שהולך על המסך. כמו כן המשחק כולל לא מעט אויבים בכל קרב, ואם אתם משחקים לבד דעו שמצפה לכם אתגר לא מרחם בכלל בחלק מהמקרים, ואם זה לא מספיק המשחק כולל מערכת רמות קושי שעולה ברמות האתגר ככל שהדמות שלכם מתחזקת, כך שהקושי עצמו אף פעם לא חולף או נרגע. בסך הכל יש כ-15 דרגות קושי לעולם המשחק, וכאחד שהגיע לדרגת הקושי האחרונה, אוכל להבטיח לכם שמדובר בחוויה מאתגרת ומהנה. כן אציין שאם אתם לא כאלה שזורם להם אתגר בורידים, תוכלו להוריד את רמת הקושי של העולם בכל רגע נתון, כך שאם אתם רוצים לשחק עם שחקנים חדשים או שסתם בא לכם לשחק בלי לחשוב יותר מידי, יש פיתרון יעיל גם לזה.

אבל אחרי כמה שעות של חיסול בלתי פוסק של אויבים, קניה ומכירת חפצים ונשקים והתקדמות בסיפור, משהו בכל זאת לא קרץ לי לטובה עם המשחק, וככל הנראה הגורם הראשוני לכך היא העובדה שאפילו שיש המון אויבים על המסך בכל קרב, עדיין אין הרבה סוגים של אויבים. תוך כמה שעות נתקלתי בכל סוג אויב אפשרי, מה שבסופו של דבר גרם לי לסגל לעצמי סגנון קרב די קבוע בו השתמשתי בכל פעם שהתחיל קרב (קודם כל את אלה שרצים אליכם עם גרזן, אחר כך את הצלפים ולבסוף את אלה שמתחבאים מאחורי המכסות השונים, קלאסי נכון?), ולבסוף הגעתי למצב שמציתי את המשחקיות של Outriders די מהר, בעיקר כי לכל אורך המשחק לא היה משהו שתפס אותי או שינה את צורת המשחק שלי באופן שגרם לי לאחוז במשחק לאורך זמן רב.

באשר לביצועים עצמם, בעוד ואני יודע שהיו להרבה אנשים לא מעט באגים ותקלות בכמה שבועות האלה שהמשחק באוויר, באופן אישי לא נתקלתי בבאגים משמעותיים על גבי המחשב האישי, והדבר היחידי שהעיק היה בעיקר הפעמים בהם לקח למשחק המון זמן להתחבר לשרת שלו, אך לא מעבר. אם מעניין אתכם לדעת עוד קצת על הביצועים של המשחק על גבי המחשב האישי, כתבתי כתבת סיכום על חווית המשחק שלי בשילוב עם כרטיס מסך של חברת Nvidia, שהיא גם סיפקה לי את עותק המשחק, תודה רבה!

אוסיף לבסוף מילה טובה מאוד על גרפיקת המשחק, כאשר על גבי המחשב האישי ברזולוציית 2K מלאה קיבלתי חוויה גרפית מעולה עם המשחק. כל המודלים נראים טוב, הסביבות השונות עשירות בצבעים והאנימציות חלקות גם הן. נהנתי מאוד מהנראות הגרפית של המשחק, ואני מקווה לראות עוד ביצועים איכותיים כאלה למשחקי הדור הנוכחי הבאים.

לסיכום, Outriders יקום וייפול על השחקנים שלו, בעיקר כי אני בטוח שיש לא מעט אנשים שיתמכרו אליו ויתחברו לכל אלמנט שלו בין רגע לצד כאלה שיניחו אותו בצד די מהר. המשחק מהנה, מלא אקשן וחוויתי כמעט תמיד, אך בשבילי הוא היה הרבה פחות ממה שציפיתי לקבל בתחילת הדרך. כולי תקווה שמפתחת המשחק תמשיך לשפר ולהוסיף תכנים (בתקווה שתכנים אלו יהיו כמובן בחינם לכלל השחקנים) על מנת ש-Outriders יגדל ויהיה לאחד ממשחקי ה-RPG היותר מהנים שהגיעו אלינו בשנים האחרונות.

*Outriders זמין כבר היום לרכישה למחשב האישי, ל-Xbox One, ל-Xbox Series S/X ול-PlayStation 4/5.

*עותק למשחק הובא על ידי Nvidia, תודה רבה!

Outriders

ציון סופי - 7

7

חביב

אפילו שציפיתי לקצת יותר, Outriders הוא עדיין לוטר-שוטר מהנה, בייחוד עם חברים!

User Rating: Be the first one !

אודות רועי האן

רועי האן, לשעבר העורך הראשי של מחלקת החומרה ב-PCGalaxy. בעברו היה גם כתב הטכנולגיה והמשחקים של אתר ynet. רועי הוא טכנאי מחשבים, גיימר ותיק וגיק משכמו ומעלה. כיום הוא משמש כאיש מערכות מידע בחברת המשחקים הישראלית Gliding Deer.

השאר\י תגובה