Overlord: Fellowship of Evil – ביקורת PS4, בעיקר ביקורת

לפני כמה שבועות דיווחנו לכם כאן באתר ש- Codemasters הכריזה על החלטתה להתמקד בשוק משחקי המירוצים, צעד שבא לידי ביטוי בין היתר בסגירת סטודיו של החברה. בשלב זה, נחלקה כל קהילת הגיימרים לשתי קבוצות – אלה שלא שיחקו ב- Overlord: Fellowship of Evil שנשארו ניטרליים, מקסימום הצטערו על הצעד, ואלה שכן שיחקו ב- Overlord: Fellowship of Evil ופשוט בירכו את החברה על המהלך. כן, גם אני מברך את Codemasters על הויתור הזה משום ש- Overlord: Fellowship of Evil הוא תוצר של עבודה רעה, חוסר השקעה ולמען האמת אני לחלוטין מגדיר אותו כמשחק Early Access למרות שהוא יצא במלואו לשוק החופשי, זה בכלל לא משנה.

אז כן, זה נכון שסדרת Overlord נמצאת בירידה מתמדת מאז שנת 2007 שבה יצא המשחק הראשון בסדרה, אבל זה לא מכסה את העובדה ששאר משחקי הסדרה זכו לציונים שהם בין סבירים לטובים. אז איך Overlord: Fellowship of Evil פשוט מרסק את הסדרה הזו ומוריד אותה לפחות 2 ליגות בתחום הגיימינג? יצאתי לנתח את העניין והממצאים כבר בידיי. הבעיה הגדולה של המשחק טמונה דווקא בדבר שאסור בתכלית האיסור שהוא יהיה לא מוכן ביציאתו של משחק – התאמה. בעיות בהתאמת משחק הן מנת חלקן של משחקים בשוק ה- Early Access. אז מה? לא מדובר באחד כזה, והבעיות שהוא הציג בנושא הן פשוט שערורייתיות – קצב פריימים נמוך כללי, נפילות בקצב הפריימים ותקיעות במהלך קרבות ובמהלך מעבר בין סטייג'ים במשחק.

Overlord: Fellowship of Evil

הדבר הזה מוביל אותי לדבר הבא שדי שערורייתי בנוגע למשחק הזה – קצב הפריימים המזעזע של המשחק לא מגיע כאן לצד גרפיקה מרשימה שאפשר היה להבין למה זה קורה איתה. מדובר בגרפיקה שהייתה נחשבת לבינונית-סבירה עוד בדור הקודם וכזו שיש לה מקום בדור הזה אך ורק היא מתופקדת לצד משחקיות טובה ומשחק שבנוי טוב. אני לא יכול להגיד שהמשחקיות לא טובה כי לדעתי היא כן, אבל המשחק הזה בנוי בצורה רעה, וכידוע לכולנו, משחק שבנוי רע לא מאפשר ליופי שלו בכל המאפיינים לפרוץ החוצה משום שהוא גורם לנו להתמקד בבעיות הבסיסיות שפוקדות אותו וכן, להתעצבן על כך שבכלל הקדשנו לעניין הזה זמן.

רק להבנה הכללית – במרבית סיקוריי אני מקדיש קטע קצר מאוד להתאמת המשחק, לרוב רק על מנת לציין שהיא טובה, הכל בסדר ואפשר לעבור למה שחשוב באמת. כאן, כל הביקורת שכתבתי עד כה קשורה אך ורק להתאמת המשחק ובהתחשב בכך שמדובר ב-3 פסקאות גדושות, אני מניח שהעברתי את גודל הבעיה. אבל אני כן אנסה להעביר גם את המידע המהימן ביותר לגבי המשחקיות והגרפיקה, למקרה שבו הבעיות האלו יתוקנו וניתן יהיה לשחק במשחק. אתחיל במשחקיות.

Overlord: Fellowship of Evil

בגדול היא לא מורכבת מידי אבל היא כן נחמדה מספיק בשביל לספק את השחקן בחווית משחק חלקה. למשחק יש קמפיין שבו ניתן לשחק או בשחקן יחיד או בשיתוף פעולה של 2-4 שחקנים על אותה קונסולה או ברשת. המולטיפלייר ברשת פחות משנה, ויותר משנה האפשרות לשחק כמה שחקנים על גבי אותה קונסולה שלצערי הרב היא מצרך נדיר בשוק הקונסולות כיום ודבר אשר כמעט ונכחד מן העולם.

למשחק יש עלילה שהיא יותר מצחיקה ממעניינת, אבל אם לקחתם את המשחק ברצינות מידי מראש, אתם לגמרי תהנו ממנה משום שהיא די מבדרת – אתם תשחקו את הרעים, לאחר שהעולם נמלא בטוב טהור אתם תישלחו על ידי אחד מראשי הרשע בעולם למשימה שבמסגרתה תצטרכו להחזיר את הרוע לעולם.

Overlord: Fellowship of Evil

 

כמו תמיד יש את עניין המיניונים במשחק ויש 4 סוגים מהם שמסומנים ב-4 צבעים: אדום, כחול, חום וירוק. לכל אחד כישורים משלו, אך בגדול מטרת המיניונים היא לסייע לכם במהלך הקרב. ניתן לשדרג את המניונים בתום כל שלב כאשר אתם נמצאים בלובי הראשי. שימוש נוסף של המיניונים הוא עבור מעבר בין שערים במשחק – במשחק על מנת לפתוח שערים ולהתקדם במסלול לעיתים תצטרכו לשלוח מיניון לתוך שער בצבע המתאים לו כך שהוא ידרוך על כפתור או יתחיל לבצע תמרונים בדרך לכפתור שבמהלכם אתם תצטרכו לסייע לו מבחוץ על ידי פתיחת שערים וכו'. המיניונים הכחולים גם ירפאו אתכם ויסייעו לכם להחזיק מעמד במשחק. דבר אחרון לגבי המניונים הוא שעמדות מסוגים שונים מפוזרות במפה כך שניתן להטעין את כמות המיניונים מחדש כל זמן שאתם נתקלים בכזו עמדה.

אז דיברנו על המיניונים, אבל מה איתכם? ניתן לבחור 1 מתוך 4 שחקנים שונים לשחק איתם, חלקם נושאים נשקים לטווח רחוק וחלקם נשקי טווח קרוב עם רדיוס כלשהו. ניתן להצטייד בנשקים חדישים יותר ויותר בין השלבים על ידי רכישתם בלובי המשחק. אם אתם משחקים בשיתוף פעולה עם שחקנים נוספים תמיד מומלץ שיהיו ביניכם גם אנשים עם נשקים לטווח רחוק וגם אנשים עם נשקים לטווח קרוב. בכל אופן, בהתאם לנשק שנבחר בתחילת הדרך השחקן מקבל יכולת מיוחדת שניתן להשתמש בה אחת לכמה זמן והיא גורמת להרבה יותר נזק.

Overlord: Fellowship of Evil

דבר נוסף שנחמד במשחקיות זה שהשלבים בנויים בצורה פרוצדוראלית, במילים אחרות, אתם לא תשחקו את אותו שלב בדיוק למעלה מפעם אחת ובסוף כל שלב ניתן לבזוז את המקומיים ולצבור משאבים חיוניים להמשך ההתפתחות במשחק, משאבים שישמשו אתכם לרכישה של נשקים, שדרוגים שונים וכו'.

אז עד כאן לגבי המשחקיות, ואני בטוח שאתם רואים עד כמה למשחק כן יש פוטנציאל וכמה חבל שהוא נושא בעיות כאלה כבדות משקל, שפשוט מאפשרות רק לזהות את המשחקיות הטובה שלו ולא ממש ליהנות ממנה. בכל מקרה נדבר כעת על גרפיקת המשחק שהיא חלק קצת יותר בעייתי.

Overlord: Fellowship of Evil

הגרפיקה ב- Overlord: Fellowship of Evil כפי שכבר אמרתי, חסרת כל ייחודיות ומתאימה בקושי רב למשחקים מהדור הקודם. הדמויות בנויות בצורה מונוטונית להחריד ואין כל כך ייחודיות בקרב הדמויות השונות במשחק. מעבר לכך הדמויות במשחק לא בנויות בצורה כל כך טובה וכמובן שזה משליך על הנשקים והמתקפות השונות שלפעמים מערבות "זימון" של אובייקטים חיצוניים שגם הם בנויים לא מעבר לבסדר. המפות עצמן דווקא כן נחמדות אבל שוב, חסר גיוון ואתה לא מרגיש את המעבר משלב לשלב מבחינת המפה אלא רק מבחינת דרגת הקושי, ממש כאילו אתה נמצא באותו מקום כל הזמן.

גם המוזיקה ב- Overlord: Fellowship of Evil לא מדהימה מידי אבל בסך הכל נחמדה ומספקת לנו את ההווייה החמודה אך גם הרצינית בחלקה שעלינו לחוות כשאנחנו משחקים, במיוחד על מנת לקחת את הדברים בפרופורציות ולהבין שלא מדובר במשחק הארדקור אלא הרבה מתחת לזה בז'אנר האקשן-RPG. האפקטים עצמם במשחק דווקא כן עובדים טוב למרות כל התקיעות והם מלווים את המכות השונות ואת הפעולות שתעשו בצורה די טובה.

Overlord: Fellowship of Evil

לסיכום כשמדברים על Overlord: Fellowship of Evil מדובר במשחק גרוע לחלוטין, אך ורק בגלל התאמה פשוט זוועתית שפשוט בלתי אפשרי לפספס וגם בלתי אפשרי לשחק איתה. Codemasters – לטיפולכם.

Overlord: Fellowship of Evil

משחקיות - 6
גרפיקה - 4
התאמה ובעיות שונות - 1
סאונד - 7

4.5

גרוע

User Rating: Be the first one !

אודות Lidor

השאר\י תגובה