משחק האלוהות הקצבי חוזר בגרסה מחודשת
השם Patapon בוודאי לא אומר לרובכם יותר מדי ובצדק. סדרת המשחקים הזאת שילבה שני ז'אנרים די נישתיים (משחקי אלוהות ומשחקי קצב) והייתה בלעדית לקונסולת ה-PSP. לפני כשנתיים וחצי חברת Sony אזרה אומץ ושחררה את המשחק הראשון בסדרה, Patapon, לקונסולת ה-PlayStation 4 עם גרפיקה משודרגת. כמה חודשים לאחר מכן הכריזה החברה כי משחק ההמשך, Patapon 2, יגיע גם הוא לקונסולה בגרסה משופרת בשנת 2018. שנתיים של דממת אלחוט עברו מאז ורק עכשיו, בהפתעה מוחלטת, משחק ההמשך נחת על ה-PlayStation 4.
בדומה למשחק הראשון בסדרה גם כאן תשלטו על חבורת יצורים קטנים בשם פטפונים (ומכאן השם של המשחק) בתור אל בעולם שפועל לפי חוקי הקצב. בזמנו אני זוכר שהתאכזבתי מכך שהחברה הוסיפה מעט מאוד תוכן למשחק ההמשך, במיוחד לאור העובדה שהמשחק הראשון היה כל כך מהפכני ופורץ דרך. הוא עדיין מרגיש יותר כמו חבילת הרחבה עצמאית למשחק הראשון מאשר משחק המשך. זה לא אסון גדול, בתעשייה של ימינו וגם בשנת 2009, כשהמשחק יצא לקונסולת ה-PSP, משחקי המשך בסגנון זה היו עניין שבשגרה, אבל מ-Sony תמיד ציפיתי ליותר.
הסיפור של משחק ההמשך מתחיל בדיוק היכן שקודמו הסתיים, כשהפטפונים יצאו למסע חדש מעבר לים לאחר שהתאכזבו מסיומו של המשחק הראשון. לרוע מזלם הם נתקלים בקראקן שהורס את ספינתם וגורם להם להיתקע על אי בודד שמאוכלס על ידי יצורים קטנים אחרים וממש מעצבנים בשם קארמנים שמסתכסכים עם הפטפונים.
השחקן, כאמור, הוא למעשה סוג של אל עבור הפטפונים שצריך לגרום להם לצעוד לפי הקצב כדי שהם יוכלו לבצע תמרונים צבאיים ולשרוד את הקרבות באי האכזר הזה. Patapon 2 הוא בהחלט שילוב מעניין של משחק אסטרטגיה עם קצב, אך למרבה הצער המשחקיות הזאת הופכת לחזרתית לאחר זמן קצר והמשחק לא מציב מול השחקן מספיק אתגרים.
השליטה במשחק דומה מאוד לזו של המשחק הקודם, כל אחד מארבעת המקשים של הבקר, משמש כסוג אחר של צליל תוף והשילוב ביניהם מאפשר לשחקן לתת פקודות שונות לצבא הפטפונים שלו, כמו תנועה, התקפה וכדומה. ברקע כמובן נשמע מנגינה כלשהי והשחקן צריך להזין הפקודות לפי הקצב. אם הוא יזין את הפקודות לא לפי הקצב הפטפונים יתבלבלו ולא יצליחו לתפקד. אם הוא יזין אותן לפי הקצב התפקוד של הפטפונים ישתפר. כמובן שהמצבים האלה לא בדידים ולפעמים התפקוד של השחקן יהיה בינוני (לפעמים הוא יעמוד בקצב ולפעמים לא). בתחילת המשחק קל מאוד לעקוב אחרי הקצב, אך ככל שהמשחק מתקדם, המנגינה נעשית יותר ויותר מסובכת ויהיה לכם יותר קשה לעקוב אחריה. היא לעולם לא מספקת אתגר רציני מדי, אך רמת הקושי כן עולה.
השינוי הגדול ביותר במערכת הקרב של Patapon 2 לעומת קודמות היא היכולת להשתמש בפטפון ענק בעל מתקפה מיוחדת. שינוי נוסף הוא היכולת של הפטפון הענק וגם של הפטפונים הרגילים לעלות רמות ולהתחזק ככל שהמשחק מתקדם.
השינוי הבולט ביותר בגרסה המשופרת הוא כמובן בגרפיקה שהיא עדיין העתק די מדויק של המשחק הקודם, אך נראית חדה במיוחד. הסגנון האמנותי שלה הושפע רבות מתיאטראות צללים מרחבי העולם. הפטפונים, אויביהם והקרקע שחורים והרקע הוא צבעוני, בדרך כלל בגוונים של צבע אחד. הסגנון הזה פשוט מאוד אך הוא מתאים למשחקיות של Patapon וגם נראה מדהים במיוחד לאור השדרוג הגרפי שהתאפשר בזכות קונסולת ה-PlayStation 4.
החלק החשוב ביותר במשחק מעבר למשחקיות הוא כמובן המוסיקה וגם היא השתפרה מאוד הודות למעבר לקונסולת ה-PlayStation 4. הקולות שבוקעים מגרונם של הפטפונים (תמיד שילוב של "פטה" ו"פון") בשילוב עם התוף ברקע נשמעים נפלא.
Patapon 2 Remastered הוא גרסה משודרגת נפלאה ל-Patapon 2, משחק המשך סביר, שהסיבה העיקרית לשחק בו היא בעיקר הרצון לחוות שוב את המשחק הראשון בצורה קצת שונה. אלה שלא התחברו למשחק הראשון או שיחקו ב-Patapon 2 ב-PSP ולא נהנו ממנו, לא ימצאו כאן שום דבר מיוחד, הגרסה הזאת רק משפרת את הגרפיקה והסאונד, היא לא משנה את המשחקיות.
*עותק לביקורת זו סופק על ידי חברת "ישפאר", יבואנית Sony בישראל.
Patapon 2 Remastered
סיפור - 6
משחקיות - 7
גרפיקה ואנימציה - 8
סאונד ופסקול - 9
7.5
טוב
Patapon 2 Remastered הוא חידוש טוב למשחק סביר