Planetside 2 הינו משחק (MMO-FPS (Massive multiplayer online – first person shooter הפותח על ידי חברת Sony Entertaiment המציע 3 מפות עולם פתוח עם טקסטורות שונות ועיצוב שונה לכל אחת. מטרת המשחק היא לכבוש כמה שיותר שטחים במפה כך שקבוצך תהיה בעלת השטחים הנרחבים ביותר.
במשחק ישנם שלוש קבוצות (או צבאות) כאשר לכל אחת יש ייתרונות וחסרונות ייחודיים לה וכך גם נשקים, כוונות וכו'.
(TR (Terran Republic: צבעה הוא אדום. בעלת הנזק הגבוה יותר ברובים שלה, וכך גם ברכבים ובכלי הטייס שברשותה.
(NC (New Conglomerate: צבעה הוא כחול. בעלת השריון החזק ביותר, וכך גם ברכבים שלה ובלי הטיס.
(VS (Vanu Sovereignty: צבעה הוא סגול. בעלת המהירות הגבוה היותר וכך גם ברכבים שלה ובכלי הטיס.
המשחק (בדומה למשחקים מוכרים אחרים) מבוסס Classes, כאשר לכל Class יש יכולת מיוחד וייחודית לו. המשחק מציע 6 Classes:
1. Infiltrator, המשתמש ברובי צלפים ואקדחים בלבד. יכולתו המיוחדת של הInfiltrator היא "Clocking" (יכולת העלמות) המאפשרת לו להיות כמעט בלתי נראה, בנוסף, לInfiltrator יש proximity sensor המאפשר לו לירות חצים על קירות או גגות המאתרים אויבים בקירבת מקום.
2. Engineer, המשתמש ברובים מסוגים שונים ואקדחים או רובי קשת. יכולתו המיוחדת של הEngineer היא תיקון כלים (רכבים וכו') וMax.
3. Medic, המשתמש ברובים מסוגים שונים (אך שונים משל הEngineer) ואקדחים או רובי קשת. יכולתו המיוחדת של ה Medic היא ריפוי שחקנים אחרים.
4. Light Assualt, המשתמש ברובים מסוגים שונים (אותם רובים שהEngineer משתמש) ואקדחים או רובי קשת. יכולתו המיוחדת של הLight Assualt היא ריחוף בעזרת Jetpack.
5. Heavy Assualt, המשתמש ברובים מסוגים שונים (אותם הרובים שהMedic משתמש) ואקדחים או רובי קשת. יכולתו המיוחדת של הHeavy Assualt היא שימוש בטילי כתף.
6. MAX, המשתמש ברובים מכל הסוגים. יכולתו ייחודית של הMAX היא שימוש בשתי רובים בוא זמנית. הMAX הוא בעל פי 4 חיים משחקן רגיל ובעל יכולת מיוחדת הנקראת Charge הנותנת פרץ מהירות לכיוון שבו הדמות מסתכלת, בנוסף הMAX מקבל יכולת נוספת הייחודית לכל צבא:
TR: יכולת Lockdown הגורמת לדמות להישאר במקום (עד שמפסיקים את השימוש ביכולת) ובכך מפחיתים את הRecoil הנוצר משימוש בנשק.
NC: יכולת Aegis Shield המאפשרת לMAX להשתמש במגן דומה לRIOT Shield שמוכר לנו ממשחקים אחרים. אך כאשר הMAX משתמש ביכולת הזו הוא עדיין יכול להחליף מחסנית בשני הנשקים שברשותו.
VS: יכולת Zealot Override המאפשרת לMAX להיות מהיר מאוד למשך זמן קצוב.
במשחק ישנה מערכת דירוג אשר מוקרת לנו מכמה משחקים דומים. המערכת מדרגת שחקנים על פי כמה נתונים:
1. דרגה – הנקבעת לפי כמות הנקודות ניסיון
2. יחסי הריגות\מיתות
3. הריגות ביחס לחברי קבוצה אחרים
נקודות ניסיון במשחק מושגות על ידי עזרה לקבוצה להשיג מטרות, בין אם להרוג אוייב, או לתקן כלי רכב של חבר לקבוצה.
המשחק מציג מערכת שידרוגים יפה בשם Certification system או בקיצור, Certs system כאשר Certs הם הנקודות בהן המערכת משתמשת.
מערכת השיפורים במשחק היא אחרת הנרחבות שאני כגיימר ראיתי, היא כוללת שידרוגים לכלי רכב, טיס ולשחקן עצמו כאשר תחת כל קטגוריה כזו יש המון תתי קטגוריות. השדרוגים עצמם עולים נקודות Certs וככל שהשדרוג מתקדם יותר, כך המשחק דורש יותר Certs. את נקודות הCerts מקבלים כאשר השחקן מקבל 100 נקודות ניסיון, כל 100 נקודות ניסיון השחקן מקבל מתווספת נקודת Cert אחת.
שיפורי הדמות – מתחלקים לכמה קטגוריות:
נשק ראשי – פה השחקן יכול לקנות לדמות שלו נשקים שונים או לשדרג את הקיימים בתמורה לנקודות Certs אותן הוא מרוויח.
נשק משני – פה השחקן יכול לקנות לעצמו אקדחים או רובי קשת או לשפר את הקיימים בתמורה לנקודות הCerts.
נשק ייחודי – פה השחקן יכול לשדרג את הנשק הייחודי לו (רובה תיקון, רובה ריפוי, משגר טילי כתף וכו') בתמורה לנקודות הCerts.
חליפה – השחקן יכול לקנות ולשרג את חליפת הדמות שלו כאשר ישנן סוגים שונים של חליפות (כגון חליפות נגד פיצוצים, חליפות המתקנות את עצמן, חליפות עם מקום נוסף לתחמושת ועוד…).
נשק נוסף – השחקן יכול לקנות ולשדרג נשק נוסף שלא ייחודי לאף אחת מהClasses כמו מוקשי רגל, C4, מוקשי טנקים ועוד…
שיפורי הרכבים וכלי הטיס דומים מאוד וכוללים שיפורים לנשקים על הרכבים, שיפורי הגנות הרכב, קניית יכולת מיוחדת לרכב כמו מסך עשן ומגני מוקשים ועוד…
במשחקן ישנן מערכות Gameplay נוספות, אחת מהן, היא מערכת הלחימה מארורגנת. המערכת מאפשרת לשחקנים להילחם בקבוצות בשם Outfit המוכרות לנו ממשחקים אחרים כGuild או Clan אך המערכת הרחיבה את הרעיון ולקחה אותו לשלב הבא. כל קבוצה כזו יכולה ליצור יחידה משלה וכאשר יש ישנם שחקנים היא מרחיבה את עצמה לפלוגה. הרעיון הזה מאפשר למנהיגי הקבוצה לשלוט על צבא קטן משלהם, והרי כולנו מבינים שאם הולכים בקבוצה זה הרבה יותר אפקטיבי. על מנת להמחיש לכם את הרעיון, נסו לדמיין מפקד אחד על 32 שחקי Battlefield 4 כאשר כל אחד מהשחקנים עושה בדיוק מה שהמפקד אומר, ואם לא, הוא יוצא מהמשחק. זה כמות הכוח שיש למערכת. כמובן, זה לפעמים יוצר רגעים מצחיקים שהמפקדים עושים טעיות והורגים 100 שחקנים אבל רוב הזמן המערכת פועלת וזה כיף גדול להצליח כקבוצה.
המנוע הפיזי של המשחק הוא מנוע הForgelight engine המשתמש בNvidia PhysX וכיוצא בזאת הגרפיקה של המשחק מרהיבה. הגרפיקה ברזולוציית 1080P משתמשת בכל השיפורים המוכרים לנו ממשחקים מרהיבים אחרים. במשחק יש מחזור יום/לילה וכך ניתן לראות את גרפיקת התאורה המדהימה שהמשחק מציע. בנוסף, המנוע הפיזי של המשחק הוא אחד החדשים והמושקעים ביותר בשוק כיום, למרות העובדה שהוא פותח לפני שנים המנוע מציג יכולות מדהימות. העובדה שמנוע ישן כן מפריע במידה מסויימת מכייון ששילבו אותו עם עולם פתוח נוצרו באגים במפה הגורמים לתקיעות או מוות פתאומי ללא כל סיבה.
אחרי שהבנו את המשחק, בו נדבר קצת על המגרעות שלו. במשך השנתיים בהם המשחק קיים, הדבר היחידי שהשתנה הוא כמות הנשקים במשחק, המטרה נשארה אותו מטרה ולא נוספו חדשות, יצא רק רכב חדש אחד, שום שינוי במפות, ושוב דברים נוספים לעשות. בתור גיימר ששיחק במשחק משלבי הבטא אני יכול להגיד שהמשחק הזה הוא גאוני וכיף כל כך, אבל כמו כל משחק שאין בו שינוי במשך הרבה זמן, הוא נמאס. המטרה היחידה במשחק היא לעזור לכבוש שטחים וכשזה נמאס, אתה מוזמן לצאת, אין אופציה אחרת.
המלצתי למפתחים היא לתת משימות חדשות למשחק, אחרות ממה שקיים והכי חשוב, להפסיק להוסיף נשקים. שחקנים צריכים משימות חדשות.
בנוסף, החברה החלה לפתח את המשחק לקונסולת הPS4. גרסאת הבטא של המשחק תהיה זמינה בקרוב ותוכלו להירשם לקבלת עדכונים כאן. עוד לא ברור אם המשחק יתמוך בCross Platforms אבל ברור כי אם הוא יתמוך, זה ישפר את חווית המשחק.
אחלה של סיקור