המשחק הגיע אלינו סוף סוף לאחר ציפיה ארוכה ואיתו מגיעות גם המילים עליו, סיקור המשחק Rainbow Six Siege
לאחר המתנה ממושכת של 6 שנים (היו ביטולים בין הכותר האחרון) ולאחר 14 כותרים והרחבות מוצלחות יותר וכאלה שפחות הצליחו, מגיע המשחק האמיתי Siege לקונסולות המשחק של Xbox ו-Sony וגם למחשב. המשחק שיצא לעולם בתחילת חודש דצמבר 2015 הוא משחק יריות מגוף ראשון של חברת Ubisoft. לאחרונה פרסמה החברה סרטון המשבח את המשחק, אולי בגלל הביקורות הנמוכות שמתחילות לצוץ הם מתחילים למקד את הגיימרים בביקורות טובות?
כולם חששו שעקב דחיות וציפיה ארוכה גם הפעם חברת Ubisoft תפשל, לדעתי הפעם היא די הצליחה וגם שאר אתרי הגיימינג בעולם לא נשארו אדישים לכך. עם ציון ממוצע של 78 נכון לכתיבת מילים אלו (Metacritic) וכמה 80+ באתרים גדולים בעולם (Gamespot) בהחלט אפשר להגיד שהמשחק הוא יותר מבסדר, אך עדיין בעל קצת בעיות.
במשחק אתם מתפקדים כצוות של יחידה מובחרת (צוות הקשת). יש כמה יחידות ולכל יחידה יש את ההתמחות שלה וההתמקצעות שלה, לכל צוות יש אביזרי קרב שונים כמו רימון גז שיכול בקלות לגרום לטרוריסטים להתעוור וכמובן להרוג אותם בקלות יתרה באמצעות כך. יש צוותים שתמצאו אצלהם פצצות קיר שבאמצעותם תוכלו לחדור לקירות קיימים מעל 200 אמצעי נשק ופיצוץ, מאקדחים עד נשקים כבדים, מפצצות צד לפצצות שיכולות בשקט להוריד בניין.
בכל פעולה של אחד מהצוות תזכה את הצוות השני בנקודות שיכולות לשמש אותכם בעתיד לקניית דמויות חדשות וכמובן כיסויים מגניבים לנשקים שלכם, כמו שאמרנו במשחק הזה, הצוות הוא הדבר החשוב ביותר.
Rainbow Six Siege מתברך באיכות פיצוצים מרשימה (אולי לא כמו של Just Cause 3) ויש אומרים שהחברה יוביסופט הגיעה לתוצאות מרשימות של פיצוצים בגלל ביטול המשחק האחרון בסדרה. מערכת ההרס במשחק כוללת בין היתר אפשרות להטמין פצצות ולפוצץ קירות, מבנים, רכבים וכמובן עמדות הגנה/התקפה, כמו כן בירי על קירות ודברים קטנים תוכלו להבחין בהרס המדויק ובכדורים הניטזים על הקירות בצורה ריאליסטית ביותר. עוד דבר מגניב זה האפשרות לשחקן לבנות עמדת הגנה מפני כדורים וכדומה. מערכת הקרב המעולה של המשחק כוללת בין היתר "הבחנת כדור" מה שזה אומר שברגע שתירו כדור ממרחק גדול יותר, עוצמת הפגיעה באויב תהיה נמוכה יותר. כדור יכול "לשפשפף" אויב ולפגוע בו במעט וכמובן כדור בראש, תמיד יהרוג אותו על המקום. כמו שציינו מקודם באמצעות בניית מבנה וקיר הגנה תוכלו להגן עלייכם, רק נספר לכם שבמשחק יש שחקנים שההתמחות שלהם היא לפרוץ כאלו הגנות, לפוצץ כאלו הגנות ולהרוס אותם. על מנת לעכב אתכם מלהגיע לבני הערובה (במצב בני הערובה) תוכלו לראות חוטי טיל שיעכבו אותכם מלהתקרב ולהגיע לאויב.
ירי על קירות יכול לעשות חורים. חורים יתנו לכם פתחים של ראייה חדשה וכמובן אפשרות לפגוע באויב, חומרי נפץ יכולים ליצור נקודות כניסה חדשות, הסתננות לבניין באמצעות חלון בקומה שניה זה דבר רגיל במשחק, שיתוף הפעולה עם הצוות חשוב. 2 יכנסו מהחלון, אחד יאבטח מבחוץ וכמובן שניים ינסו לחדור מצד שני על מנת לבצע את גורם ההפתעה. רימונים שיגיעו יכולים לגרום לחוסר ראות (רימון עשן או הלם) ואפילו למוות (רסס), קול הצעדים שבוקע מתוך חדר או בניין נשמע גם לפעמים מהחלון, ירי יכול להשמע מרחוק ומערכת הסאונד של המשחק עובדת מעולה על קונסולת המשחק PS4.
תוכלו להיות במצור של אויבים על חדר אחד ולנסות להרוג כמה שיותר, תוכלו להיות בצד השני שמנסה לחדור למקום שבו האויבים "מגנים" על בני ערובה. אמרנו שאפשר להכנס מהחלון? אז תדעו שאפשר לבצע סנפלינג מהגג או מחלון למפרסת ולכל מקום שתחשבו.
המשחק תומך בעד חמישה שחקנים שונים, כל אחד יכול לקחת על עצמו תפקיד שונה ומגוון, מתוקף עד מגן, מצלף עד לאיש חבלה (אחד שאחראי על פיצוץ קירות ומכשולים). לצערנו המשחק לא כולל קמפיין לשחקן יחיד אבל כולל בתוכו מצב CO-OP – שיתוף פעולה בעל בינה מלאכותיות שלא ראיתי המון זמן במשחקים. תעזור תקבל נקודות כמו שאומרים.
הגרפיקה של המשחק מרהיבה ואפקט ההרס ענק כמו שדיווחנו לכם למעלה, המנוע של המשחק הוא AnvilNext שהוא המנוע הבלעדי של חברת Ubisoft, מפתחת המשחק. המנוע נותן תחושה ריאליסטית וברגע שתשחקו אתם תרגישו שהמשחק מרגיש לכם כמו Assassin's Creed. ואגב, המנוע של Assassin's Creed זה ממש אותו מנוע.
כדי לצבור ניסיון כמובן צריך לשחק יותר. לאט לאט תוכלו להגיב יותר מהר למישהו שקופץ עליכם מהחלון או מהגג, תוכלו לשמוע צעדים של משתמש אחר מתקרב או רימון רסס או עשן מגיע (כן רמת ההבחנה תגיע לכזו). במשחק יש המון כלים ולאט לאט תלמדו להשתמש במרביתם, לאהוב נשק ספציפי ולירות מדויק יותר באחד אחר.
במשחק יש בסה"כ עשר מפות, דבר היעזור למשתמש להתמקצע בהם אבל 10 מפות? למי זה מספיק, העיצוב במפות סביר והמפות לא גדולות, יש רק שתי אפשרויות במשחק, הגנה או התקפה ככה שאחרי זמן מה זה מתחיל לשעמם, להגן על בני ערובה שהאויב יודע איפה הם בכל מפה בעל פה? קצת מבאס.
אולי בעתיד יוביסופט תוציא הרחבה למשחק שתכלול מפות נוספות, בהחלט יהיה שווה לשלם על זה 2-5 דולרים נוספים.
למרות שרשמתי שיש חוסר במצבי משחק והוא מתחיל לשעמם אחרי זמן מה, נהנתי לשחק בצוות, לדעת שיש מישהו איתך אפילו שהוא מדבר באנגלית קלוקלת וקשה לך להבין אותו. האפשרות לעזור לחבר שלך במצב שהוא נפצע ולרפא אותו, להגן עליו ואפילו לכפות עליו מאחורה ולמעלה נותנים הרגשה שאתה ממש במצב קרב אמיתי.
הנה עוד סיבה למה אני אישית אהבתי את המשחק- דיברנו המון על אפשרות ההתקפה, ההגנה וכל המשחק עצמו. באמצעות רכיבים מגניבים כדוגמת מצלמות תוכלו למצוא מטרה בתוך בניין אויב או עמדת אויב, רק שתדעו שזה לא קל לתפעל את המוצרים האלה, כל נגיעה במקור כלשהו יכולה להפיל אותו והלך לכם אופציית המעקב אחרי האויב. ההתגנבות במשחק מגניבה מאוד, בתור אחד ששיחק במשחק Thief ואהב מאוד, אפשר להגיד שהשקיעו גם בזה. באמצעות התגנבות תוכל למחוק צוות אויב שלם מבלי שירגישו בכך.
Rainbow Six Siege הוא משחק טוב אבל חבל שיוביסופט לא עשו מצב יחיד, קצת מפות ושחיכנו כל כך הרבה זמן למשהו שלדעתי, לא גמור.. אז בעיות על הPS4 לא היו אבל במחשב זה סיפור אחר עם שלל תקלות.
נפילות ותקיעות על ה-PS4 גם לא היו מה שמעיד על רמת משחק טובה.
גולת הכותרת הוא המשחק בצוות, גורם הנאה אין סופית למרות שקשה למצוא אנשים שאכפת להם מהצוות כמו שלך אכפת.
בציון הכללי שמופיע למטה כן החלטתי להכניס את הקטגוריה "עלילה" למרות שאין משחק יחיד, העלילה שיש במצב המרובה המשתתפים בזכות מצבי המשחק, נתנו לו ציון מינימלי של -10.
המשחק בנקודות
עלילה - 1
סאונד - 9.4
גרפקיה - 8
משחק מרובה משתתפים - 9
6.9
נחמד
אם היה מצב יחיד העלילה היתה מקבלת ציון גבוה יותר, אחלה גראפיקה עם מרובה משתתפים מצויין (לבעלי קבוצה טובה)
יש מצב יחיד ל-10 המפות הראשונות, בכל מפה אתה אמור לצבור 3 כוכבים (שזה המקסימום וזה קשה מאד במשימות יותר גבוהות בין 1-10), ולהגיע לפחות ל-29 כוכבים שיפתח לך מצבים נוספים במשחק. צריך לחרוש על המשחק בכדי להגיע לכוכבים האלו, ואני ויתרתי, כי זה נורא קשה, בכל משימה צברתי 2 כוכבים שזה יפה מאד.
אסור לשפוט משחק לרעה אם אין לו קמפיין