Redout: Space Assault מנסה להיות משחק יריות בחלל איכותי אך בפועל לא מעביר באופן מספק את הסחורה
כשהציעו לי לסקר את Redout: Space Assault, חשבתי שאקבל משחק המשך למשחק המרוצים המצוין Redout שיצא בשנת 2016 והיה מהנה מאוד. משום מה, קיבלתי במקום זה משחק סימולטור חלל שלא ציפיתי לו, אבל כמובן שהייתי ערוך ומוכן לבדוק גם אותו, ואולי להיות מופתע ממנו לטובה.
ב-Redout: Space Assault אנחנו נשחק טייס קרב חללי שיוצא למשימות למען הארגון אליו הוא משתייך במבנה שלבים בפורמט משחק Rail Shooters, שהוא פורמט בו נשלוט על חללית שזזה באופן אוטומטי קדימה ונחסל בדרך גלים של אויבים תוך כדי התחמקות מהם.
המשחק כאמור כולל סיפור ועלילה אך בכנות רוב הזמן לא ייחסתי לה חשיבות היות והיא הייתה די גנרית ולא מושכת במיוחד. אציין לטובה את העובדה שהמשחק והדמויות בו זכו לדיבוב מלא, מה שכן מוסיף כמה נקודות איכות לעלילה באופן כללי, אך רוב הזמן העלילה עוברת בדיאלוגים כתובים לאורך השלבים, כך שאם אתם כמוני וקשה לכם להתייחס לדיבורים וטקסט תוך כדי ירי בלתי פוסק באויבים, אני סבור שמאוד מהר תאבדו את הרצון והצורך להיצמד לסיפור של המשחק.
המשחק כולל כ-40 משימות שונות כאשר ברוב המשימות פורמט ה-Rail Shooters נוכח באופן מלא. במהלך השלבים נשלוט בספינה שלנו ונפוצץ אויבים באמצעות הרובה והטילים שיש לרשותנו, כאשר בהמשך המשחק נוכל לפתוח נשקים חדשים. בכל משימה ישנה מטרה ראשית (לרוב זה מסתכם ב-"תשרדו מספיק עד שתגיעו לסוף השלב") ושתי מטרות צד אפשריות שהשלמתן תניב לרשותכם כמות נוספת של נקודות לבזבוזים. את הנקודות עצמן ניתן לבזבז על שדרוג הספינה שלנו, וניתן לשדרג את חלקי הספינה השונים כדי לקבל יותר חיים או שריון וכן כוח אש חזק יותר. מעבר לאלה ישנם קלפים מיוחדים שניתן להפעיל לפני משימה שישפרו את הנתונים של הספינה שלכם.
מעבר למשימות אלה ישנן משימות פתוחות שמאפשרות לנו להסתובב במפת השלב באופן חופשי ולאסוף חפצים בלי להיות כבולים למסילת תזוזה קבועה, אבל גם כאן לא ממש מצאתי את עצמי, בעיקר כי המטרה שלנו בכל שלב לא ממש ברורה ואין דרך טובה לנווט ברחבי השלב מבלי להתבלבל, כך שרוב הזמן מצאתי את עצמי עושה סיבובים חסרי מטרה ברחבי המפה עד שנתקלתי לפתע במקרה בחפץ שהייתי אמור לאסוף.
כמו כן ישנו סוג משימות נוסף בדמות קרבות בוס, כאשר כאן במקום להיות צמודים להתקדמות קדימה בלבד, נוכל להקיף את האויב שלנו (לרוב חללית ענקית ואדירת מימדים) תוך כדי שאנחנו יורים עלייה בנקודות התורפה שלה ומתחמקים מהיריות שלה. באופן אישי זה היה סגנון השלבים האהוב עליי, אבל היות ומדובר בקרבות בוס, אין הרבה שלבים כאלה לאורך המשחק.
עוד בעיה שחוויתי לאורך המשחק היא העובדה שרמת הקושי בו מתקדמת די מהר, דבר שגרר די מהר את הצורך לחזור ולשחק בחזרה משימות קודמות על מנת לאסוף מספיק כסף לשדרוגים. אם זה היה קורה לקראת סוף המשחק, הייתי אומר שזה די הגיוני ולגיטימי, אבל כאן זה קורה מהר מידי ומלבד לעובדה שזה משבש את חווית המשחק עצמה, זה גם משבש את העלילה עצמה היות ומהר מאוד תאבדו את עצמכם בעלילה אחרי שהקשבתם לאותם הדיאלוגים מספר פעמים.
אמנם המשחק לא תפס אותי כמו שרציתי שיתפוס, אבל היו כמה דברים שכן אהבתי, בניהן גרפיקת המשחק שכוללת אזורים חלליים צבעוניים מאוד שבהחלט משכו לי את העין, אבל היות ורוב הזמן הייתי מקובע עם העין על החללית שלי על מנת שלא להיפגע מאיזה כדור תועה, לא הצלחתי להביא את עצמי למצב שהגרפיקה גרמה לי להמשיך לשחק.
לסיכום, Redout: Space Assault הוא משחק ממוצע שיכול לספק אתכם אם אתם מחפשים משחק קטן וקצבי להעביר איתו את הזמן, אבל באופן אישי מצאתי את עצמי ממצה אותו די מהר.
*Redout: Space Assault זמין כבר היום לרכישה על גבי המחשב האישי, ה-PlayStation 4, ה-Xbox One וה-Nintendo Switch.
*שוחק על גבי המחשב האישי.
Redout: Space Assault
ציון סופי - 5
5
סביר
חביב, לא יותר מזה.