יחד כל הדרך – ביקורת למשחק Star Wars: Republic Commando 

ברוכים הבאים לצבא המשובטים של הרפובליקה, צאו להציל את הגלקסיה ב-Star Wars: Republic Commando. 

כמו שכל מעריץ מלחמת הכוכבים יגיד לכם, סרטי הפרייקוול אולי היו ברובם גרועים אבל הם כן הובילו לחלק מהמשחקים הטובים ביותר של הכותר כמו Star Wars Episode 1: Racer, Battlefront 2 ו-Star Wars: Republic Commando.

בזמנו לצערי לא זכיתי לחוות את Republic Commando כשיצא אפילו שהיה זמין למחשב האישי, אז כששמעתי שפורט של המשחק יצורף לספריית המשחקים של ה-PlayStation 4, ה-Xbox One וה-Switch, בדומה לשאר המשחקים הישנים של מלחמת הכוכבים, הייתי חייב להתנסות במשחק בעצמי. בואו נראה במה מדובר.

כפי שניחשתם מהתמונה הראשית של המשחק, Republic Commando הוא משחק יריות בגוף ראשון בכיכובם של המשובטים. אתם שולטים בדלתא 38, מפקד יחידת קומנדו של משובטים שמורכבת מארבעה חיילים 62, 40 ו-07, המכונים גם Scortch, Fixer ו-Sev בהתאמה. כל חייל עם מומחיות משלו ואישיות משלו. Fixer הוא האקר שמסוגל לפרוץ לכל דבר, Scortch הוא מומחה הרס שתמיד אוהב לפוצץ את המכשולים בדרך שלכם ו-Sev הוא מכונת המלחמה והצלף שתמיד אפשר לסמוך עליו לחסל גל של אנדרואידים. 

החבורה עוברת את אימוני המשובטים ומונחתת ישירות בג'נושה, הקרב בסוף של הסרט "מלחמת הכוכבים: מתקפת המשובטים", שם אתם נלחמים בצבאות של אנדרואידים וחרקים מעופפים במטרה לעזור במלחמה וכדי להוכיח את הערך שלכם. 

המשימה השנייה של המשחק, כשנה אחרי הראשונה, היא לחקור ספינת ריפובליקה נטושה, פה המשחק דורש מכם יותר לשחק לבד מאשר בצוות מה שנותן לו יותר אווירה של "הנוסע השמיני" אבל אתם בסוף מתאחדים עם חבריכם, מגלים מי עומד מאחורי התעלומה ואתם ממשיכים אל הכוכב הבא, קאשיק של הווקים. שם אתם נלחמים מול צבא של אויבי המלחמה והמשחק מגיע לסופו באירוע דרמטי שמזכיר לצוות מה הם באמת למרות שיש להם כל אחד אישיות מיוחדת.

הסיפור של המשחק הוא די פשוט ומעניין. המשחק מבוסס על "תקיפת המשובטים" אז אנחנו אף פעם לא זוכים לחוות את פקודה 66 ולהלחם באביר ג'די כבוס, אבל ישנן הרבה קרבות אינטנסיביים במשחק והמשחק הצליח להציג את האנושיות והאחווה של המשובטים הרבה לפני סדרת האנימציה "מלחמת המשובטים". 

הייתי רוצה יותר אירועים דרמטים במשחק ואולי קמפיין ארוך יותר, אבל המשימות עצמן מעניינות, מאתגרות והאינטרקציה בין החיילים מרגישה טבעית ומהנה.

Republic Commando הוא משחק יריות בגוף ראשון. אתם מצוידים ברובה הסער שלכם ועם הזמן אתם משתדרגים עם רובה צלפים ומשגר רימונים. במשימה השנייה אתם תוכלו להחזיק נשק רביעי, נשק של האויבים, אותו תוכלו להחליף כל פעם, וזה יהיה או מלקע, או מיניגאן, או רובה צייד (Shotgun) או משגר לייזר שיותר פיצוץ אנרגיה גדול.

יחד עם הנשקים, המשובטים מאובזרים ב-4 רימונים שונים, רימון פיצוץ רגיל, רימון מעוור, רימון מחשמל ורימון שגורם לפיצוץ אנרגיה שיכול לתפקד כמו מוקש. 

זה אולי נשמע שאתם מאובזרים עם כמות נשקים אדירה כל הזמן, אבל אתם תגלו, בעיקר ברמות הקושי הקשות יותר שאם לא תבחרו טוב טוב את היריות שלכם ותדייקו, אתם תצטרכו להסתמך על האקדח הבודד והחלש שלכם עד לתחמושת הבאה, כמו במלחמה אמיתית. 

אבל אתם לא לבד, חברי הצוות שלכם איתכם ובזמן שזה אולי יראה סטנדרטי היום, המשחק היה די מהפכני בזמנו כשאיפשר לכם לחלק פקודות לחברי הצוות המשובטים שלכם. הם יכולים לפרוץ למחשב, לפוצץ הריסות מהדרך, לתפוס עמדת צלפות, לתפוס עמדת זריקת רימונים, לאייש תותח ענק ולהחיות אתכם וחבריכם במידת הצורך. בנוסף, אתם יכולים להגיד להם לאבטח אזור מסוים או ללכת אחריכם.

זה אולי נשמע רגיל בהשווה למשחקי Battlefield היום, אבל בזמנו זה היה מאוד חדיש והרגשתי פה יותר בשליטה בצוות שלי ובהתנהגות שלהם מאשר שהרגשתי ב-Battlefield ו-Call of Duty, והם אולי לבדם פחות זהירים וחזקים ממני, אבל הם דווקא תפקדו מצוין גם כשגססתי וחיכיתי שיחסלו את גל האויבים כדי להחיות אותי, בהרבה ממשחקי יריות היום שמרגישים שאתם החייל היחיד עם שכל בשדה.

מה שכן, אני חושב שלמרות שיש גיוון קל במצבים והמשימות, אין גיוון כל כך באקשן ובקרב, ספציפית באויבים שלרוב חוזרים על עצמם למעט 3 אויבים חדשים בכל שלב. הפעם היחידה שהרגשתי ממש גיוון זה היה בסוף המשימה השנייה כשאתם נלחמים בפלישה של אנדרואידים לחללית ונאלצים להכין פצצות מלכודת, להשתמש בתותחים, להציב עמדות תקיפה שתשנו כל פעם ואפילו לשגר רכב ספידר על האויב. מעבר לזה, רוב המשחק הרגיש סטנדרטי בהשוואה להיום למעט כמה קרבות אפים, אבל עדיין אני חושב שזה קמפיין מבדר ומלא באקשן ששווה לעשות לפחות פעם אחת, בעיקר עבור שחקנים שאוהבים את סדרת האנימציה "מלחמות המשובטים". כמו כן, יש קליפים ממאחורי הקלעים שמאוד מעניינים לצפייה, בעיקר בהתחשב בהתפתחות של הטכנולוגיה מאז.

מבחינה גרפית, המשחק כמו שאמרתי הוא פורט של המשחק המקורי. אני שיחקתי בו על ה-Sony PlayStation 4 והגרפיקה הייתה לא רעה לתקופה ולא הרגשתי שהיא ממש ממש ישנה היום, היא פשוט מעט מרובעת ומפוקסלת, אבל אפקטי היריות והפיצוצים עדיין טובים והאופן שאתם רואים את כל המשחק דרך הקסדה של המפקד זה תצוגה נהדרת, בעיקר כשדם שהאויב מושפרץ על הקסדה שלכם והוא מתנקה. זו תצוגת משחק כל כך מהנה וטובה שהייתי מת לראות איזושהי התאמה ל-VR, יהיה צורך לעדכן את הרזולוציה טיפה ולהוסיף הטיית ראש להזזה של המצלמה, אבל אם הייתה תמיכה ל-VR, זו הייתה חוויה מטורפת. 

משהו שכן התאכזבתי לגלות וציפיתי לשיפור ניכר זה הביצועים. אני מבין שזה פורט ולא חידוש, אבל עדיין ציפיתי לתפקוד חלק יותר ומהיר יותר על קונסולה מודרנית, ולצערי הרב המשחק כולל לא מעט זמני טעינה שאמורים לחלוף בן רגע ואינם כך, אפילו עם הטקסטים המעניינים, זה הרגיש שלוקח יותר מדי זמן בכל חלון טעינה.

מבחינת סאונד המשחק פשוט מעולה. טמוארה מוריסון מדובב אתכם והוא נהדר בתפקיד הקפטן של קבוצת משובטים שמאוד קשוח וישר אבל עדיין מראה דאגה ליחידתו. שאר החבורה גם מדובבת נהדר ומלאת אישיות שתמיד הצלחתי להבדיל ביניהם, גם שהופרדנו ודיברנו רחוק בקשר. המשחק גם כולל עריכת סאונד לא רעה בשביל זמנו, בעיקר במשימות שאתם מסתובבים לבד ושומעים חייזרים ורובוטים אורבים מעבר לפינה. המוזיקה גם מצוינת עם מנגינות חדשות וקלאסיות מטרילוגיית הפריקוול, מה שגורם למשחק להרגיש כמו פרק נוסף במלחמות המשובטים. 

סיכום 

Republic Commando אולי ירגיש מיושן בגלל שמדובר בפורט עם זמני טעינה ולא זמן משחק ארוך גם משחקים אחרים היום, אבל עדיין מדובר במשחק יריות מעולה שידרוש מכם ניהול צוות לוחמים בצורה חכמה במהלך המלחמה של הרפובליקה. 

שחקנים שאוהבים את סדרת האנימציה "מלחמות המשובטים" ולא זכו להיות גיימרים מתי שהמשחק יצא, שווה להם לחזור למשחק הקלאסי הזה.

Star Wars: Republic Commando

ציון סופי - 8.5

8.5

טוב

המשחק אולי די מיושן בסטנדרטים של היום, אבל הוא עדיין היה מאוד מהפכני ושווה משחק למעריצים של הכותר

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה