איך לשרוד באפוקליפסת שלג! ביקורת משחק – Impact Winter

משחק האינדי-השרדות Impact Winter שוחרר למחשב האישי, ואנחנו יצאנו לאפוקליפסה המושלגת שלו כדי לראות אם שווה להוציא את בגדי החורף מהארון.

בשנים האחרונות אנחנו נשטפים על ידי שני גלים מקבילים של סוגי משחקים. הראשון הוא משחקי האינדי ואיתו המון אולפנים קטנים המבוססים על חבורות קטנות של יוצרים עם חזון אומנותי למשחקים קטנים ומעניינים. הגל השני הוא משחקי השרדות בסגנון Minecraft או Don't Starve שמביאים איתם אפוקליפסות שונות ומשונות, ובדרך כלל גם הרבה זומבים. השילוב בין שני הגלים הללו היה רק טבעי, ומי שמסתכל על רשימת המשחקים שיוצאת לחנות Steam יכול לראות אין-סוף משחקים קטנים, בפיתוח אישי כמעט, שמבוססים על הקונספט של לזרוק את השחקן לסיטואציה קשה ולתת לו להתמודד עם כוחות הטבע שמאיימים לחסל אותו. בדרך כלל יש גם אלמנטים של איסוף משאבים ומדדים כמו רעב או אנרגיה שצריך לדאוג להם כדי לשמור על האווטר הקטן שלנו בחיים עד לסיומו הרחוק של המשחק.

אחד מהכותרים הללו הוא Impact Winter, משחק חדש שמביע מהמפתחת Mojo Bones ומופץ על ידי Bandai Namco. הרעיון הוא פשוט – מטאור פגע בכדור הארץ, וגרם לשינויי אקלים קשים. בגדול, החורף שמבטיחים לנו כבר שנים במשחקי הכס הגיע, והוא פה כדי להישאר. עם זאת, ג'ייקוב סולומון דווקא חושב שזה זמן מצוין לעזוב, כי השלג לא בדיוק מתאים לו ולחבורה הקטנה שאותה הוא מנהיג. הדרך שלהם לברוח מהסופה ההולכת וגוברת היא באמצעות כוח חילוץ שאמור להגיע אליהם בתוך 30 ימים, ואולי אפילו פחות. המטרה היא לשרוד את הזמן הזה, ובשביל הישרדות צריך אוכל, שתיה, חומרי בעירה ועוד הרבה דברים קריטיים לחלוטין (וגם ספר בישול עתיק). מכאן השחקן לוקח לידיו את השליטה על ג'ייקוב, ויוצא להתמודד עם איתני הטבע הקפואים כמו גם עם זאבים או שודדים שמאיימים לחסל את החבורה הקטנה והתמימה שלכם.

30 הימים שהזכרתי מקודם קריטיים מאוד. המשחק כמעט ולא עוצר. כשמדברים עם דמויות השעון דופק. חיפוש חפצים בתרמיל הגב גם לא עוצר את הזמן. יש לנו 30 ימים לשרוד, והמשחק רוצה שנרגיש כל שניה. הרגשת הלחץ הזאת יוצרת דיכטומיה מעניינת כי מצד אחד אנחנו רוצים להגיע לסיום 30 הימים כדי שהחילוץ יגיע אלינו, אבל מצד שני חייבים לנצל כל רגע כדי למצוא עוד משהו כדי לשמור על האש דולקת ועל מחסני האוכל מלאים. צריך תמיד להיות בתנועה, כשכל רגע משמעותי.

כל זה רעיון מצוין, על הנייר. במציאות, הביצוע שלו לא טוב. הדחיפות שהשעון יוצר מתבטאת בהרגשה של לחץ תמידי, שהוא לאו דווקא רע, אבל כשהוא משולב עם מערכת השליטה של המשחק נוצר בעיקר תיסכול. Impact Winter יצא ל-PC ומיועד לצאת בהמשך גם לקונסולות, אבל ברור לחלוטין באיזה מהפלטפורמות המפתחים התרכזו. למרות שהמחשב אמור לכאורה להיות המקום הראשי והראשוני אליו המשחק מגיע הוא מרגיש כמו Port גרוע, שלא הושקעו בו יותר משלוש דקות של מחשבה. כל מערכת המשחק משוועת להיות מבוססת עכבר, אבל במציאות השליטה היא במקלדת בלבד, ומרגישה מוגבלת ומגושמת לחלוטין. המעבר בין תפריטים שיכול היה להיות חלק וקליל אם רק היה אפשר להשתמש בעכבר נהפכת למעצבנת ובלי נגישה. גם אחרי כמה שעות עם המשחק עוד לא הצלחתי להתרגל אליו, והמשחקיות פשוט נתקעה פעם אחר פעם כי לא הצלחתי לגרום לג'ייקוב לעשות פעולות בסיסיות. העובדה שהמשחק מסמן חצי מהדברים בתור לחצנים של PlayStation או Xbox ולא בתור מקשי מקלדת לא עוזרת, ואי אפשר שלא לחוש בכך שאפילו עם סטיק אנלוגי פשוט הכל היה חלק יותר.

גם המשחק עצמו, מעבר לשליטה הרעה, לא חף מבעיות. חצי מהזמן ניסיונות לתקשר על דמויות או חפצים במשחק לא עבדו, למרות שהמשחק עצמו סימן לי אחרת. כמה וכמה פעמים ג'ייקוב נתקע לי באזורים רנדומלים כי המשחק לא ידע לקרוא את פני השטח ואת המכשולים שהיו סביבי. ושלא נתחיל לדבר על זמני הטעינה הארוכים. לא פעם ולא פעמיים החלטתי לוותר על מעבר בין אזורים שהיה יכול לתרום לי רק כי לא רציתי להיתקע שוב מול מסך הטעינה המשעמם במשך דקה-שתיים. וזה לא שהמשחק מצדיק את זמני הטעינה. אזורים קטנים שאפשר לסרוק בתוך שלוש דקות עדיין שולחים אותנו להרבה יותר מדי זמן מול סימון ה-Loading המעיק.

כדי להקל קצת על המועקה Impact Winter לפחות מביא איתו אסתטיקה מעניינת של משחקי קופסה. כל המודלים והתמונות של הדמויות נראות כאילו שלפו אותם מתוך משחק שולחני חמוד. ג'ייקוב וחבריו נראים כמעט כמו מיניאטורות חמודות, לאו דווקא פרופורציונאליות אבל בלי ספק עם חן מסוים. זה לא אומר שהמשחק יפה באופן מיוחד אבל כן נראה שהשקיעו בעבודת העיצוב שלו.

לעומת זאת, מבחינת הסאונד המשחק לא מרשים. רעשי הרקע די סטנדרטיים, והמוזיקה חוזרת על עצמה ולא תמיד מתאימה לאווירה של הרגע. לא מדובר בקטסטרופה כמו השליטה או זמני הטעינה אבל גם בהחלט לא בנקודה חיובית במיוחד.

אולי ההשוואה שעשיתי מקודם למשחק קופסה היא נכונה. Impact Winter יכול היה לעבוד עם הרבה מהמכאניקות שלו בתור משחק קופסה מעניין ומאתגר, אבל כחוויה דיגיטלית-אינטראקטיבית הוא חצי-אפוי במקרה הטוב. אם אתם מחפשים משחק הישרדות להשקיע בו את זמנכם, יש הרבה אופציות טובות יותר בשוק.

איך לשרוד באפוקליפסת שלג! ביקורת משחק – Impact Winter

משחקיות - 5
גראפיקה - 7.5
סאונד - 6
טכני - 4

5.6

ממוצע

Impact Winter יכול היה לעבוד עם הרבה מהמכאניקות שלו בתור משחק קופסה מעניין ומאתגר, אבל כחוויה דיגיטלית-אינטראקטיבית הוא חצי-אפוי במקרה הטוב

User Rating: Be the first one !

אודות רפאל שנקולבסקי

גיימר במשרה חלקית ויוצר הקומיקס גיבור כורסא (חפשו אותי בפייסבוק!)

השאר\י תגובה