אבן לא מלוטשת – ביקורת המשחק Rock of Ages 3

הסלע חצוב, משויף ומוכן להתגלגל במשחק ההמשך המטורלל Rock of Ages 3 

יש משהו מושך במשחק המשך מוזר כמו Rock of Ages 3: Make and Break, אולי זה הרעיון הייחודי, האפשרות ליצירת שלבים או האפשרות למצב מרובה שחקנים מקומי. אבל האם אלמנטים אלו מובילים למשחק טוב? קראו וגלו. 

הרעיון של Rock of Ages הוא פשוט, גלגלו אבן גדולה כדי להרוס את הטירה של היריב, בזמן שאתם מתחמקים ממכשולים. רעיון פשוט שדורש קצת הרחבה כדי להיות משחקיות וזה מה ש-Rock of Ages 3 עושה.

המשחק כולל שלושה מצבים מרכזיים ברוח שם המשנה של המשחק Make and Break: בניית שלבים, משחק בשלבים בקהילה ומצב סיפור. 

בניית השלבים היא נחמדה, אתם מקבלים שטח לבנות מסלול משלכם ולהעמיס אותו באביזרים, מכשולים וכדומה. הבנייה עצמה יכולה להיות קצת מגושמת, אבל כבר ראיתי מספר שחקנים שיצרו עבודות לא רעות. מה שכן, כמות השטח די מוגבל (לא הצלחתי לכתוב בשלב שלי את המילה PCGalaxy) ואין הרבה גמישות לבניית שלבים מאוד יצירתיים כמו במשחק Guts and Glory.

מצב השלבים של הקהילה הוא כמובן תוספת טובה שמאפשרת עוד שלבים עבור השחקן, אבל כמו שאמרתי, כמות היצירתיות ששחקנים יכולים ליצור די מוגבלת אז נדיר שמצאתי שלבים ממש בלתי נשכחים מהקהילה שלא מרגישים חלק משלבי מצב הסיפור. כמו כן, אופן ההתחברות לשרתים היא די מגושמת עם פתיחת שלב חדש מול השרת בין כל שלב לשלב, מאשר יצירת משחק חדש אחד בכניסה למצב. מה שמוביל לבעיות חיבור וזמן המתנה בין שלב לשלב בקהילה. 

החלק היצירתי ביותר של המשחק מגיע מהמפתחים במצב הסיפור שמתחיל מאירועי האודיסאה, עם אודיסאוס והמלחים שלו נגד הציקלופ. אחרי שלב הסברה שבסופו אודיסאוס מעוור אותו והמפלצת זורקת סלע על ספינתו, אודיסאוס נאבד לים ואתם כעת מגלמים את אלפנור, סתם בחור בצוות של אודיסאוס. הציקלופ הולך לבכות לאביו פוסידון, שבלת ברירה מחליט להטיל על הספינה קללה, הוא מפקשש וכעת הספינה שלכם, ביחד עם כל הצוות, תקועה במחזור הזמן כשאתם מצליחים לעצבן דמויות מכל ההיסטוריה והמיתולוגיה כמו יוליוס הקיסר, הצלף השוויצרי וויליאם טל, קונפוציוס ואפילו מספר דמויות מאליסה בארץ הפלאות. 

בגלל שעיצבנתם אותם, יש רק דבר אחד לעשות- לגלגל אבני ענק אחד על השני. אבל זה בסיסי מדי, אז מה ש-Rock of Ages 3 נותן זה כל מיני משימות עם אתגרים, כל משימה מקנה לכם כוכבים לפתיחת עוד אביזרים ושלבים נוספים, כמו הרבה משחקי חידה אחרים כמו Cut the Rope ו-Two Point Hospital. סוגי הקרבות הם: 

  • מירוץ – בו האבן שלכם והאבן של יריבכם מתחרות במסלול מכשולים להגיע לסוף. 
  • מפולת – מצב הגנת מגדלים שבו אתם בונים יחידות ועמדות הגנה נגד סדרת סלעים של היריב, עם זהב מוקצב, שקי כסף צונחים מהשמיים כדי לבנות עוד יחידות ואפשרות לחשמל את הסלעים. אתם רק צריכים למנוע מהם להרוס את הטירה שלכם. 
  • אתגר זמן – אתם מתחרים להגיע עם הפצצה לטירת האויב כמה שיותר מהר. יותר מהר, יותר כוכבים. 
  • סקיבול – כמו במשחקיות, הכניסו את הסלע שלכם לחור עם מספר גבוה כמה שיותר. לאורך הדרך, תפגעו בכמה שיותר מטרות עבור ציון גבוה יותר. בו בזמן, אתם צריכים להגיע לחורים לפני היריב. 
  • עימות מרכזי – העימות המרכזי מול הדמות ההיסטורית הוא שילוב בין מירוץ למפולת. בנאים חוצבים את האבן שלכם ובינתיים אתם צריכים לבנות מכשולים על המסלול של היריב כדי לעצור אותו מלהשמיד את טירתכם. הוא עושה את אותו דבר וכל פעם אתם שולטים בסלע להשמיד את טירתו. 
  • אתגר יחידה – דומה לעימות המרכזי מול הדמות ההיסטורית רק שפה אין לכם אפשרות לבחור אילו יחידות יגנו על הטירה שלכם, אתם מוקצבים מספר מוגבל של יחידות וכסף.

המצבים מהנים ומגוונים מעט, בעיקר עם סלעים נוספים שתרוויחו בהמשך כמו גלגל גבינה, כדור שלג והגלגל הראשון שבנה האדם הקדמון, אבל מאוד מהר תמצאו כדור ספציפי שטוב עבור כל סוג קרב (כמו כדור האוויר במצב הסקיבול, כי הוא וכדור הפרה הכי טובים עבור קיצורי דרך) ותצמדו אליו, כך שאין ממש הרגשה של צורך לגוון, וזה לא שהאתגרים עבור כל שלב מעודדים זאת. כל סוג משימה כוללת את אותם האתגרים להרווחת אקסטרה כוכבים, כמו "אל תאפשר ליריב להוריד יותר מ-50 אחוזים מההגנה של הטירה שלכם" בקרב מול הדמות ההיסטורית או הכניסו את הכדור ל-5 או 6 בסקיבול. שינוי קל יכול היה להוסיף לגיוון והאתגר של המשחק, והיה דורש מהשחקנים להיות יצירתיים.

לפחות ככל שאתם צוברים כוכבים אתם מרוויחים כלי הגנה נוספים והם יכולים להיות קורעים מצחוק כמו נמר מחובר לבלון שנצמד לכדור היריב ודופק לו את התנועה או דרקון שמשמיד את כל מה שבדרכו או טיפש הכפר שפשוט נתקע במסלול הסלע ועף על המסך כדי להסתיר ליריבכם את מה שהוא עושה. למרות שבמצב הסיפור יש הגבלה לאילו אביזרים אפשר להשתמש בכל שלב, אפילו אם השגתם אותם, משהו די מאכזב אחרי שרציתי לחזור לשלבים קודמים יותר כדי להשיג עוד כוכבים עם היחידות החזקות יותר שהשגתי, כמו כן, האופן שבו אתם ממקמים את היחידות במצב ההגנה הוא טיפה מגושם.

בכללי רוב המשחק די מגושם, בעיקר על הקונסולות. יותר מדי פעמים הסלע שלי עף באוויר ללא סיבה או שהמשחק ממש מאט בגלל העומס על המפה או שלא הצלחתי לאסוף עוד כסף מהמפה או כשעפתי מהמפה, היד הגדולה שמחזירה אותי למסלול שמה אותי בכיוון הלא נכון והתבלבלתי כי הרבה מהדברים נראים אותו דבר. זה מרגיש שיש במשחק יותר מדי בעיות טכניות שמאוד מקשות על האתגרים הקשים של המשחק, משהו לא כייפי במשחק שדורש כזה דיוק ושליטה, מה שגרם לי מספר פעמים לפרוש ממנו כי זה הרגיש שאני נכשל בגלל המשחק עצמו ולא בגלל יכולתי, בעיקר כשרמת הקושי קופצת בחוסר איזון בין שלב לשלב (ואני שחקן ותיק של ז'אנר Souls, יש לי סבלנות). כמו כן, המוזיקה שהתנגנה ברקע אולי הייתה פקטור לפרישתי. אני אוהב גרסאות רוק של מוזיקה קלאסית, אבל גם לי יש גבול כמה אני יכול לשמוע את בטהובן שוב ושוב כמו המתנה למענה טלפוני. 

לפחות אתם וחבריכם יכולים להתעצבן יחד כשתעופו מהקצה של השלב כי לשמחתי הרבה Rock of Ages 3 כולל מולטיפלייר מקומי. אתם ועד שלושה חברים נוספים יכולים לשחק יחדיו במצב הסיפור. אמורה להיות אפשרות לשחק יחדיו בשלבים של הקהילה אבל מסיבה מסוימת מאפיין זה לא עובד כרגע. בכל מקרה, זה תמיד משהו נהדר למצוא במשחק קונסולה היום. האפשרות לשחק עם חברים על הספה תוביל להרבה כיף ורגעים של צחוק. 

כמו כן, הגרפיקה של המשחק נהדרת עם תפריטים מהירים, מודלים חדים ועיצובים ממש יפים לעין, והתצוגה הכללית היא מאוד מצחיקה- מרגיש ש-Rock of Ages 3 הוא אחד המערכונים המאוירים של הקרקס המעופף של מונטי פייטון. כל הדמויות ההיסטוריות מאוירות בצורה מצחיקה של התוכנית הבריטית עם הומור מודרני משעשע כמו להציג את האלים ההודים לצלילי הפתיח של סדרת האקס-מן המצוירת. זו תצוגה נהדרת שנותנת למשחק את האישיות המיוחדת שלו שתשאיר עליכם רושם לעוד הרבה זמן. אז בזמן שיש למשחק לא מעט בעיות של חזרתיות וביצועים, עדיין יש פה משחק עם הרבה הומור, כיף ואתגר, רק תביאו אתכם גם סובלנות. 

יש הרבה דברים לאהוב ב-Rock of Ages 3: Make and Break, התצוגה ומצב הסיפור קורעים מצחוק, הרעיון הוא מהנה ומאתגר, והוא כולל אפשרות משחק מרובה שחקנים מקומי, שתמיד מהווה פלוס גדול על קונסולות. 

אבל בעיות ביצועים, באגים, חוסר גיוון במשימות, וחוסר הדרגתיות בקושי, הופכים את החוויה למאוד מגושמת ומחוספסת, בניגוד לסלעים עצמם שאתם מנסים לגלגל במסלולי המשחק. 

Rock of Ages 3: Make and Break

ציון סופי - 6.5

6.5

סביר

המשחק כולל קונספט נהדר עם הרבה הומור וקסם אבל טיפה חזרתיות, באגים ובעיות ביצועים מאוד פוגעים בחוויה הנהדרת שהמשחק יכול לספק.

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה