האם Sackboy: A Big Adventure הוא כותר פלטפורמה ראוי לדמותו החביבה של שקבוי?
LittleBigPlanet הייתה פעם אחת מסדרת המשחקים המצליחות של PlayStation, אך בדור המשחקים הקודם דעך כוכבה, והמפתחת שלה, Media Molecule, עברה לפתח את Dreams והיא נמסרה לידיה של חברת Sumo Digital שפיתחה את המשחק השלישי שלא זכה ליותר מדי הצלחה. כעת, לרגל השקת קונסולת ה-PlayStation 5, הסדרה חוזרת במשחק חדש שאמנם לא שומר על שמה של הסדרה אך כן שומר על שקבוי, הכוכב שלה.
Sackboy: A Big Adventure מתרחש בארץ השלווה קראפטוורלד. ביום בהיר אחד, חייו האידאלים של שקבוי מתהפכים בגלל הנבל וקס שרוצה לשנות את קראפטוורלד וחוטף את חבריו של שקבוי כדי להכריח אותם לבנות את המכשיר הזדוני שיאפשר לו לעשות את זה. שקבוי מצליח לגנוב את התוכניות של וקס ביחד עם נבואה עתיקה ויוצא להציל את חבריו ואת קראפטוורלד. בתור שקבוי, תצטרכו לעבור בחמישה עולמות ייחודיים בהם תפגשו צוות צבעוני של דמויות משנה. העלילה פשוטה יחסית ומלאה בקלישאות, אך היא עובדת היטב. הסיפור מצליח לתפוס תשומת לבו של השחקן בעיקר בזכות הדמויות, העיצוב החזותי והפסקול המקסימים שלו. זה נכון במיוחד לגבי הנבל וקס שגונב את ההצגה בכל פעם שהוא מופיע על המסך.
המשחק מצליח לשמור על הקסם שלו לכל אורכו, שעומד בסך הכל, על כשמונה עד עשר שעות. המשחק, כאמור, מורכב מחמש עולמות, כל אחד מהם מכיל מגוון שלבים, חנויות, משימות ואתגרים שונים. כדי להתקדם בתוך כל עולם (וגם בין עולם לעולם), תצטרכו לאסוף כדורי חלומות מיוחדים בצבע כחול שמסתתרים בכל השלבים.
החיפוש אחר כדורי החלומות האלה דרך השלבים השונים מעיק פחות בהשוואה למטלות מקבילות במשחקים אחרים משום שכמעט כל שלב מהנה ושונה מקודמו. תוכלו לצאת לחיפוש אוצרות בים עמוק, לשרוד נסיעה פרועה ברכבת, להציל גורי קופים מסופה ועוד המון דברים. השלבים המקוריים ביותר הם כל כך הנראה אלה שמשלבים מוסיקה באופן משמעותי, כך שהיא מכתיבה את המשחקיות בשלב, מתזמון תנועת האויבים ועד קפיצה מפלטפורמה אחת לאחרת.
Sackboy: A Big Adventure זורק לפח את כלי היצירה שאפיינו את LittleBigPlanet לטובת חווית פלטפורמה טהורה. שריד שכן נשאר מהמשחקים הקודמים בסדרה הוא היכולת לעצב את שקבוי כרצונכם. המשחק נפטר גם מהמשחקיות "השניים וחצי ממדית" של המשחקים הקודמים בסדרה לטובת חווית משחק תלת ממדית לחלוטין. השינוי הזה פותר אחת מהבעיות הגדולות ביותר של משחקי הסדרה – המעבר הבעייתי בין מישור שונים במשחק בשניים וחצי ממדים. על הדרך Sumo Digital משפרת גם את השליטה בדמות עצמה והתוצאה היא משחקיות הפלטפורמה הטובה ביותר שידעה הסדרה מימיה.
שקבוי הוא לא משחק קשה תחת כל הגדרה של המושג. מי מכם שמחפש רמת קושי מעט גבוהה יותר מוזמן להתנסות באתגרי הזמן השונים. כל אחד מהשלבים השונים תוכנן סביב איזה מנגנון משחקיות או תמה כלשהי מה שהופך את המשחק להרבה יותר מגוון ופחות משעמם מאשר משחקים מקבילים עם רמת קושי נמוכה מאוד. וו האחיזה יעזור לכם לעבור מעל מכשולים, אך יכול לשמש גם למשיכת חפצים שנמצאים מחוץ להישג ידכם. מגפי רחף לא רק מעבירים אתכם למרחקים ארוכים אלא כוללים גם כפפות שיורות קרני לייזר. למרבה הצער, כל מנגנוני המשחקיות האלה ספציפיים לשלב עצמו ולא תוכלו להשתמש בהם לשלבים אחרים.
תוכלו לשחק ב-Sackboy: A Big Adventure לבד, אבל ברור שהמפתחים התכוונו שהמשחק ישוחק ביחד עם עוד אנשים. ניכר שכל השלבים תוכננו כדי להיות גדולים מספיק כדי להכיל עד ארבעה שחקנים ורבים מהם אפילו כוללים פריטים שקל יותר לאסוף עם אנשים נוספים. עדות נוספת לכך היא שישנן משימות ספציפיות בהן ניתן לשחק רק עם שחקנים נוספים. בשורה התחתונה המשחקיות של Sackboy: A Big Adventure היא שיפור עצום בהשוואה לזו של שאר משחקי סדרת LittleBigPlanet והמעבר לתלת מימד מצליח לשמר את כל הקסם של הסדרה.
כיאה למשחק השקה Sackboy: A Big Adventure עושה שימוש בחומרה החדשה של ה-PS5. המפתחת יצרה משחק מדהים ביופיו – השלבים השונים מפורטים להפליא, הבד של שקבוי מעולם לא נראה אמיתי כל כך וסגנון האמנות נראה כל כך נקי כשמשחקים ב-PS5. זה לא אומר שגרסת PS4 נראית רע, המשחק עדיין נראה ורץ יפה על הקונסולה, אבל אם יש לכם PS5, עדיף שתשחקו בו שם.
גרסת ה-PS5 מרוויחה רבות גם מטכנולוגיית ה-SSD של הקונסולה וגם משלט ה-DualSense. בניגוד למשחקי ההשקה האחרים זמני הטעינה ניכרים מאחר שהמשחק משתמש בהם, אך הם בדרך כלל נעלמים תוך שניות ספורות. גם הרבה יותר קל ומהיר להיכנס למשחק עצמו ב-PS5 לעומת ה-PS4. שלט ה-DualSense גם עושה עבודה טובה בהטמעת שחקנים בעולם המשחק. אתם ממש יכולים להרגיש את המתח כאשר שקבוי תופס ומושך חפצים, להרגיש את קפיצתו מפלטפורמה ועוד הרבה דברים קטנים שהופכים את חווית המשחק למרגשת יותר.
פסקול המשחק והדיבוב גם מעשירים מאוד את החוויה. למרות ששקבוי שותק, העולם סביבו לא. כל הדמויות מתעוררות לחיים בזכות צוות המדובבים המעולה. המנגינות שמלוות שלבים מסוימים משולבת בהם היטב וגם באלו שאין שילוב מובחן הן עושות את העבודה.
במהלך הזמן שביליתי עם המשחק נתקלתי בכמה בעיות טכניות קלות, המשחק נתקע פעמיים במהלך קרב בוס ופעמיים במהלך סצנות מעבר והייתי צריך לאתחל אותו.
המורשת של שקבוי תמיד הייתה קשורה ל-LittleBigPlanet, אך הוא תמיד בו זמנית האפיל עליה מבחינת הפרסום והכרה (בתור הקמע של הסדרה) והיה משני בהשוואה לכלי היצירה בתוך המשחקים עצמם. תפיסה זו אינה עוד בזכות Sackboy: A Big Adventure, ששחרר אותו מכבלי היצירה. המשחק שופע אופי וקסם בזכות מגוון רחב של שלבים מקסימים. המעבר לפלטפורמה תלת ממדית מלווה במשחקיות מדויקת ומגוונת יותר, ומספק הנאה לשחקנים בכל הגילאים, גם אם הוא לא מצליח לממש את כל הפוטנציאל שלו בגלל רמת הקושי הנמוכה שלו.
*עותק לביקורת וקונסולת ה-PlayStation 5 סופקו על ידי חברת ישפאר, היבואנית הרשמית של PlayStation בישראל.
Sackboy: A Big Adventure
ציון סופי - 7.5
7.5
טוב
Sackboy: A Big Adventure הוא משחק מהנה ומקסים שמוגבל על ידי רמת הקושי הנמוכה שלו וכמה בעיות טכניות קלות.