סיקור המשחק Slain: Back from Hell – היה צריך להישאר בגהנום?

יש המון מקרים שמגיעים אלינו משחקי אינדי מבטיחים ומעניינים עם קונספט אמנם פשוט, אך חדשני ומיוחד שהופך אותם למשחקים כיפיים בטירוף. לעומת זאת, יש גם המון מקרים שבהם מגיעים אלינו משחקים קצת פחות מבטיחים שלפעמים מצליחים לעלות על הציפיות, אבל לפעמים ממש ממש לא. האם זה המקרה עם Slain: Back from Hell והוא היה צריך להישאר בגהנום, או שמגיע לו מקום כבוד בגן עדן? תמשיכו לקרוא.

לפני שנקפוץ למים העמוקים (או במקרה הזה, לדם), נתחיל עם קצת רקע על המשחק. Andrew Gilmour הוא אומן, מעצב משחקי מחשב ומטאל-הד אכזרי, שעבד בשנותיו המוקדמות כשכיר בכמה מחברות המשחקים הגדולות ביותר, כאשר בין היתר עבד כאמן רקע על שני המשחקים האחרונים בטרילוגיית JAK יחד עם משחק המירוצים JAK X, בנוסף ל-Uncharted Drake's Fortune, והחליט לפתח משחק משלו יחד עם שלושה אנשים בשם Slain! והעלה אותו ל-Kickstarter. לאחר שהפרויקט מומן בהצלחה עם 19 אלף דולר מתומכי המשחק, הוא עבר מהמורות שונות ועיכובים עד שלבסוף עלה לאוויר ב-Steam ב-1 לאוגוסט. למשחק עצמו יש הבטחה מאוד פשוטה להציע- פלטפורמר פעולה עם עיצוב גותי ומפחיד שלא יבייש את יוצר המשחק.

slain-back-from-hell1

על העיצוב המיוחד של המשחק אין הרבה רע להגיד – הוא יוצר באהבה מוחלטת לתרבות הגותית ולמטאל, עם אנימציות חלקות ומגניבות בסגנון שהוא לא בדיוק Pixel Art על רקעים דו מימדיים מצמררים ומפורטים היטב. האויבים מגניבים, הגיבור שלנו נראה כמו אחד המטאל-הדים הגדולים ביותר שהעולם ראה, והסאונד פשוט צורח מטאל בכל צורה אפשרית, אפילו בתפריטי המשחק. אבל פה מתחילה להופיע הבעיה- התפריטים לא ממש מפורטים ונראית חוסר השקעה מצד המפתחים על משתמשי המחשב בכך שלא ניתן להשתמש בתפריט עם העכבר, ובכך שלא ניתן להגדיר מחדש כפתורים במקלדת, אלא להשתמש ב-2 אפשרויות שונות של מקשים בלבד. קצת מבאס.

המשחק עצמו הוא נחמד, אבל לא יותר מזה. מדובר במשחק פלטפורמר מאוד פשוט שנבנה במיוחד כדי שתמותו הרבה ותרצו לנסות "רק עוד פעם אחת" לעבור את השלב, שפונה בעיקר לקהל שחקני ההארדקור בעיקר משום שלא תמצאו הרבה עצירות לשמור את ההתקדמות שלכם. השליטה בדמות נחמדה ולא מחליקה יותר מידי, ככה שכן יש אפשרויות לדיוק בקפיצות שלכם, אבל זה קצת מיותר כי גם ככה לא תוכלו להשלים את רוב הקפיצות אם לא הרגתם את האויבים שמולכם, ובעיקר בגלל השליטה הלא נוחה כל כך על המחשב האישי, למרות שאת בעיה זו אפשר לפתור בקלות עם קונטרולר. אחד המאפיינים ביותר של המשחק הוא מערכת הקרב- המטאל-הד האדיר שלכם נושא איתו חרב ענקית שהוא יכול להניף קדימה אל האוייבים המתקרבים, או להשתמש בקסם שלו לנטרל את הרחוקים. עם החרב הגיבור שלנו יכול גם לחסום מתקפות מתקרבות, או בכלל להתחמק אחורה בלחיצת כפתור. מערכת הקרב הזו אמנם פשוטה אבל בהחלט מספקת, כשעם כל מכה שלכם תראו דם מתפרץ מגוף האויבים שלכם, ולבסוף תוכלו לראות אותם מתפוצצים בפיצוץ מדמם או אם אין להם דם בכלל, נופלים על הרצפה. האפקטים במשחק הזה חוגגים במראות מדהימים ומגניבים, והם אחד הדברים שמשכו אותי אליו מלכתחילה, אז יצאתי יחסית מרוצה מכל העניין.

slain-back-from-hell

למרות זאת, הרגשתי שהמשחקיות עצמה לא מושכת אותי מספיק. לעומת האויבים המגניבים וקרבות הבוסים הגדולים, אספקט הפלטפורמות לא היה מהנה במיוחד, בעיקר כשכל קפיצה יכולה להזיז אתכם לסוף השלב או להרוג אתכם ולעשות את אותו אפקט רק עם יותר אויבים, ובעיקר שמערכת הקרבות אומנם מספקת, אך היותה פשוטה ולא מתקדמת יותר מידי לאורך המשחק מתחילה לשעמם אחרי כמה שעות, במיוחד עם חוסר בסיפור משמעותי שמתבטא רק בכמה בועות טקסט במהלך המשחק.

לסיכום, למרות שהמשחק בהחלט מדהים ביכולות הגרפיות שלו ובעיצוב הכללי, המשחקיות שלו מאוד דלילה ולא מספיקה כל כך לאלו שמחפשים משחק שירגש אותם לכל האורך, או סיפור שיגרום להם להיסחף אל תוך המשחק, אך אלו שמוכנים להשקיע ולדלג על כך, ימצאו משחק הארדקור מלא במטאל שיחזיק אתכם במשך כמה שעות.

Slain: Back from Hell

משחקיות - 7
סיפור - 4
גרפיקה - 9.5
סאונד - 10

7.6

ממוצע

Slain הוא משחק גותי יפיפה, אך מעט לוקה בחסר מבחינת המשחקיות, וחבל.

User Rating: Be the first one !

אודות לידור כלפון

בן 20, עורך גיימינג ראשי באתר. משתדל לשחק בהכל מהכל ובעיקר בכל מה שקשור למחשב האישי ול-Nintendo. לא יכול בלי טיפת YouTube על הבוקר וחי בעולם הגיימינג והחומרה כמעט כל חיי.

השאר\י תגובה