מבוא :
תארו את עצמכם משחקים במשחקים שבחיים לא התנסיתם בהם , תארו לעצמם שהגרפיקות פשוט סוף הדרך , תארו לעצמכם שכל ירייה במשחק היא ניצחון בשבילכם ,
תארו את רגע הניצחון אך זה עדיין לא הכל כי אתם לא התנסיתם ביותר מזה , ומה שטכנולוגית SLI עושה היא מכפילה את החוויה בשבילכם פי 2 ואפילו פי 4 , כל פיקסל מהתצוגה של המשחק , כל רגע ניצחון , כל רגע של חוויה תגדל לרמה שלא חוויתם אותה מעולם עם SLI .
סקירה :
מדריך זה יציג את טכנולוגית SLI של NVIDIA, תכונה חדשנית המסוגלת לשיפור בביצועים ואיכות התמונה באלפי משחקי מחשב.בזה אנו נברר מה זה בדיוק SLI, לבחון איך זה עובד, לחקור את דרישות החומרה השונות, לשבור את ההגדרות החזותיות השונות ורכיבים הזמינים בלוח הבקרה של NVIDIA, ולהבין איך לעשות את כל העבודה טובה ביותר עבורנו.
רמת הפירוט כאן לא תהיה קיצונית, אבל יש הרבה כדי לכסות.
מה זה SLI ? :
הדרך הטובה ביותר להתחיל תהיה ללמוד מה בעצם הוא – SLI , אז בואו נקפוץ ישר לעניין:
SLI הוא מנוע המאפשר כרטיסי מסך מרובים , בעצם שיטה של שימוש בעוד כרטיס מסך אחד או יותר כדי לשפר את הביצועים במשחק בשיעור של עד 100% לכרטיס מסך נוסף.העיקרון הוא פשוט להפליא, וזה לא פחות פשוט לשימוש, כי הטכנולוגיה היא בצורה מסודרת הכוללת בתוכה את כל הגרפיקה והדרייברים הרבים של כרטיסי GEFORCE המודרניים. אנחנו נכסה את הדרישות הספציפיות במעט, אך לעת עתה, בואו ניקח מבט מקרוב על פונקציות SLI.
טכנולוגיית SLI של NVIDIA היא תרגיל בהקבלה, שכמה כרטיסי מסך כבר עושים בקנה מידה עצומה. בדרך כלל, מערכות SLI מזוהים כתצורות "N-Way SLI", ובהקשר של מדריך זה:
"SLI 2-Way" חל על כל מערכת באמצעות שני כרטיסים גרפיים בSLI; "SLI 3-Way" לכל מערכת עם שלושה כרטיסים גרפיים בSLI; ו" SLI 4-Way "המציין כל מערכת עם ארבעה כרטיסים גרפיים או כרטיסי מסך ב SLI (כדי להיות ישים עבור שני כרטיסים dual-GPU בSLI.) כך שהוא מאפשר מעבדים גרפיים מרובים לעבוד באופן עצמאי על טיוח 3D בסביבה אחת, באופן תיאורטי אנחנו יכולים להכפיל את קצב הפריימים שלנו במספר כרטיסי מסך. המטרה הזו מושגת באמצעות מנהל ההתקן הגרפי, אשר קובע כיצד יתנהגו ויתנהלו כרטיסי מסך מרובים ומקצה מה הנתונים שהם יהיו אחראים לעיבוד.
עם הסצנה העמיסה – וברגע שיסיים את המעבד "לעבד מראש" משימות כמו הקמת קודקודים לאובייקטים, זיהוי התנגשות, התנהגות AI, ממשק עדכונים, עיבוד אודיו, ותקשורת ברשת – את הכרטיסים הגרפיים ב- SLI צמוד לקבל מידע עיבוד שקובע מה יהיה בסופו על המסך ואיך הוא יופיע. מידע זה נמצא משותף בין הקלפים במקומות הבודדים והזיכרון שלהם שכן הם כולם מעבדים אותם בסביבה, ומשם, זה מסתכם באיך שכרטיסי מסך מרובים עובדים יחד : הפקת פריימים חלופיים FPS (AFR) עבור ביצועי אקסטרה או החלקת שינון SLI (SLI-AA) לאיכות תמונה יוצאת דופן.
AFR הפקת פריימים חלופייםFPS
הפקת פריימים חלופיים היא מצב עיבוד לביצועי SLI, וזה עובד באמצעות הקצאת משנה מסגרת מסוימת לכל כרטיס מסך . בתצורת SLI 2 סטרית, למשל, כרטיס אחד יהפוך את כל המסגרות הממוספרות מוזר- ואילו הכרטיס מסך השני הופך את כל המסגרות הזוגיות.
בעת שימוש בשלושה או ארבעה כרטיסי מסך לעבד אחד מכל שלושה או ארבעה פריימים בהתאמה.העיקרון המרכזי שמאחורי AFR הוא שמירת כרטיסי מסך על מנת לעבוד באופן עצמאי ככל האפשר לשיפור בביצועים מרביים, וזה לוקח פרופיל עיבוד SLI שמוגדר היטב.
החלקת שינון SLISLI–AA
החלקת שינון SLI-AA הוא מצב עיבוד הממוקד באיכות התמונה שמפחיתה את העומס של החלקת השינון בעת עבודה עם שני כרטיסי מסך לקצוות משופרים ואיכות יותר טובה.
במצב SLI של 2 כרטיסי מסך הם יעבדו את אותם הפריימים בדיוק , אבל תבצע דגימה של תת פיקסלים באמצעות נקודות כיסוי קיזוז שתשולבנה יחד כדי לספק תמונת מראה חלקה יותר בהרבה.
כך מתנהלים 3 או 4 כרטיסי מסך גם אך באופן יותר טוב ובפחות עומס עבודה.
דירוג GPU ( כרטיס מסך ) :
לפני שנמשיך הלאה, בואו נעצור לשקול מה מגדיר מערכות רבות כרטיסי מסך: דרוג.
בכך אנו מתכוונים כמה תועלת אנחנו רואים מהכרטיס מסך הנוסף, יהיה זה אחד
(SLI 2-Way) או שלושה (SLI 4-Way,) בניגוד לביצועים של כרטיס מסך בודד.
באופן אידיאלי, ביצועים יהיו להגדיל באופן ליניארי עם הכמות של מכשירים הציגו, כלומר, אם אנחנו שמים שני כרטיסי מסך היינו רואים את הביצועים שלנו כפול. באופן מעשי,
SLI של 2 יכול להתקרב מאוד לזה. מערכות 3 כרטיסי מסךSLI 4-way יכולים להניב תוצאות מרשימות כמו גם, לעומת זאת הם עלולים להראות תשואה שולית פוחתת כתוצאה הפוכה יותר ויותר שמוגבלת על ידי המעבד.
כמה טוב SLI מעבד תלוי במידת היעילות של המשחק שהוא מסוגל להתמודד עם כרטיסי מסך מרובים, החברה פיתחה לכל משחק פרופיל שמותאם ל-SLI, וגם במידת העומס של כרטיסי המסך המרובים.
החלק האחרון שאומר שיש לנו אחריות מסוימת במשוואת העיבוד : לוודא שכרטיסי מסך המרובים הם צווארו של הבקבוק במערכת שלנו.
זה לא כל כך פשוט,עם זאת,בגלל שאנו יכולים להגדיר את שיווי המשקל הטהור בין כל חומרות המערכת ע"י איזו מערכת חלופה שאנו מחכים לה הכי הרבה זמן.
אם היינו מפשיטים את התהליך של יצירת פריים במערכת SLI 2-Way לאחר מכן למדוד כמה זמן לקח לכל רכיב להשלים חלקה של עבודתה בצורה מאסיבית, זה עלול להיראות כמו אחת מהתמונות בהמשך. כל פריים פרט מועבד לראשונה על ידי המעבד ולאחר מכן מועבר לכרטיס מסך ובמקרה שלנו לכמה כרטיסי מסך , תוכלו לראות המחשה לכך באיור למטה :
ייצוגים אלה אולי נראים קיצוניים, אבל הם לא מציאותיים. בצד שמאל אנחנו רואים את מערכת SLI 2-Way שהיא מוגבלת לחלוטין על ידי המעבד, ובגלל שהכרטיס מסך מסיים את עבודתו כל כך הרבה יותר מהר מאשר המעבד, אין שום רווח ביצועים שנראים עם התוספת של כרטיס מסך שני.
בצד ימין אנו רואים שכל אחד מכרטיסי המסך לקח הרבה יותר מהמעבד לעיבוד, ועם נוכחותו של כרטיס מסך שני הוכפלה קצב פריימים FPS בצורה יעילה. אפילו למעבד יש מספיק זמן השבתה כדי להכיל כרטיס גרפי שלישי עבור ביצועים טובים יותר!
כפי שנאמר קודם, עם זאת, זה לא איך שהדברים ייראו כל הזמן.
זה אפשרי לחלוטין שהמעבד יהיה איטי יותר באופן מינימאלי מכרטיסי המסך או להפך,
זה רק מספיק לנו כדי לצפות בעיבודים נמוכים של כרטיסי המסך שלא מנוצלים בכרטיסים נוספים.
אמנם נכון שביצועים נוספים יהיו עדיין נראים בתנאי זה, עד כמה אנחנו באמת נהנים זאת השאלה הגדולה,אז בואו נבחן מקרה שנוסף כרטיס מסך שני למערכת איפה שהמעבד שבו המעבד מעבד רק במעט את העיבודים של כרטיס המסך במשימותיו , תוכלו לראות המחשה לכך באיור למטה :
היכרות עם כרטיס מסך שני למערכת שלנו הניבה רווח ביצועים במדד של 15% מעל, לעומת זאת יש לנו הרבה כרטיסי מסך מושבתים שלא היו קיימים לפני. יותר מכך, המעבד שלנו הוא עכשיו עסוק כל הזמן בהכנת פריימים חדשים, ועם כל כרטיס מסך שנוסף היא משלימה הפריים שלה הרבה לפני שהמעבד יכול לספק אותו עם אחר, אנחנו חוזרים להיות עם מעבד מוגבל. אם אנחנו רוצים לראות יותר ולהשתמש מתוך כרטיס המסך השני שלנו, זה אומר שיש לנו קצת עבודה לעשות.
בהקשר של האיור הזה: למערכות SLI 2-Way, המטרה תהיה למעבד שלנו לקחת, לכל היותר, חצי מהזמן להבהיר פריים מראש ממה שהוא עושה עבור כרטיס מסך כדי להבהיר אחת.
לא בהכרח המרכיב יהיה להגביל את הכרטיס האחר ואנחנו זוכים לראות את מלוא התועלת של הכרטיס השני שלנו. אם ברצונך להוסיף עוד כרטיס מסך או שתיים מאוחר יותר, אם כי, היינו צריכים לקצץ את הזמן של המעבד או להגדיל את זמן העיבוד של כרטיס המסך די משמעותי. עבור תצורות SLI 4-3-Ways, המעבד צריך לקחת לכל היותר שליש או רבע מהזמן (בהתאמה) בהשוואה לכרטיס אחד.
לא משנה כמה כרטיסי מסך אנו מנסים לנהל,ולא משנה אם יש שיפור בכמות הפריימים או אין,מה שחשוב זה שיש שיפור בעיבוד הגראפי.
אפשר לעשות OVERCLOCK לכרטיסי המסך במצב SLI ולהוציא עוד יותר ביצועים,SLI מעלה את רמת הביצועים ברזולוציות הגבוהות ביותר ובאיכות הטובה ביותר
דרישות מערכת :
כעת נברר את מה שצריך בשביל להריץ מערכת SLI , איזה ספק כוח צריך,איזה לוח אם צריך,איזה כרטיס מסך צריך.
כרטיסי מסך הנתמכים ב-SLI :
מקרא : ** – תומכים ב-SLI של 3 כרטיסי מסך נוספים
* – תומך ב-SLI של 2 כרטיסי מסך נוספים
כשאין * או ** – תומך בכרטיס מסך 1 נוסף
ספק הכוח והלוח אם : ללא ספק צריך לוח אם תומך SLI וספק כוח מספיק חזק שיריץ את הטכנולוגיה הזו .
סרטון זה ידריך אתכם בזמן התקנת מערכת SLI :
מצרכים : כרטיסי מסך חובה מאותו דגם.
גשר SLI שבא ביחד עם כרטיס המסך,קיימים מספר גשרי SLI לפי כמות כרטיסי המסך וכך הם נראים
מחברים את הגשר לכרטיסי המסך.
לוח אם שתומך ב-SLI וחיבור PCIE נוסף
כך נראית מערכת SLI מותקנת :
להגדיר את מצב SLI דרך המחשב :
כאשר תפעילו את המחשב תקבלו הודעה כזאת להפעלת מצב SLI :
* לא בהכרח יהיה רשום QUAD SLI , יהיה רשום את כמות כרטיסי המסך ששמתם .
לסיכום על טכנולוגית SLI :
טכנולוגיה מעולה,לוקחת הרבה תקציב אך עדיין מעולה.
לוקחת הרבה מתח מהספק כוח.
אני ממליץ על כך למי שיש לו הרבה תקציב למחשב.
סרטונים:
ביצועי GTX 680 במצב SLI :
מקווים שאהבתם ונעזרתם במדריך, תודה שקראתם ועיינתם בכתבה
בואו לדון על כל דבר אחר בפורום האתר
אתם מוזמנים להגיב באזור התגובות שנמצא למטה באתר, זה מחזק ונותן כח להמשיך לסקר:]
מכירים עוד על משחקים? רוצים לכתוב כתבות באתר? לעזור להתפתחות האתר? לכתוב מדריכים?
צרו קשר בדף המשוב שלנו – בואו להיות חלק מצוות האתר שלנו!
וואו פשוט אדיר!!! כל הכבוד אורן
יפה מאוד!
אני רשום לרשימת התפוצה שלכם, כל כתבה חדשה באתר אני מקבל.. זאת כתבה מעולה, לי אישית אין כרגע מערך של SLI אבל אני אשקול לבצע כזה מערך, אני אנסה לעשות משולש אפילו;)))
אגב, שמתי לב שלקחת את רוב המידע מהאתר של nVidia – יפה ותודה על התרגום וההסבר , שלהם לא מובן ללא מקצועים ובעלי אנגלית שפת אם.
סליחה על החפירה אבל אני אשמח לדעת איך אתה עובד במחשב שלך? האם יש לך מערך כזה?
תמשיכו ככה, אני מקווה שהאתר הזה יכנס לתודעה ברשת לאט לאט,
אגב, חבל שאתם לא כותבים מדי יום, הדבר הזה גרם לי לא לבקר באתר מיום שבת – מבאס!!
אין לי מערך כזה כי אני לא מעוניין לבזבז עליו יותר מדי כסף.
נשתדל לכתוב כל יום.
תודה על התגובה שלך 🙂
שמחים לראות שאהבתם את הכתבה… תודה לכולם
תמשיכו להגיב ולתת כבוד לאתר.
יפה מאוד יופי של כתבה!
מושקע מאוד, תמשיכו כך!
איזה יופי אורן מושקע מאוד תמשיך יתותח!!!
מושקע תמשיכו ככה
SLI זה אך ורק לכרטיסים של NIVIDIA?
כן אך קיימת טכולוגיה מקבילה בחברת AMD הנקראת CrossFire
יש לי שאלה тכרטיס מסך של invida אפשר לעשות sli עם כרטיס מסך של amd ביחד sli
היי דניאל
טכנולוגיית SLI שייכת אך ירק לכרטיסי מסך של NVIDIA, לעומתם כרטיסי מסך של AMD משתמשים בטכנולוגיה אחרת הנקראת Crossfire.
לא תוכל לשלב בין שני הכרטיסים, שימוש בשני כרטיסי מסך יכול לעבוד רק כזה כרטיסים הם זהים הדגם, בזיכרון ובמהירות השעון שלהם- מה שכן, אין חובה שהכרטיסים יהיו של אותה חברה (MSI, Gigabyte, ASUS וכדומה).