SNK Heroines: Tag Team Frenzy הוא משחק מכות מהיר שמסתמך על גימיקים ועל 'עיצוב' הדמויות. אבל אפילו את שני הדברים האלו הוא לא עושה כל כך טוב.
כששיחקתי לראשונה ב-Pokemon X הפאן סרוויס היה מאוד בולט. Fan Service הוא ביטוי לדברים שמפתחים (או כותבי ספרים, סדרות וסרטים) ככניעה עבור רצונות המעריצים. במקרה של פוקימון המשמעות היתה שבחצי השעה הראשונה הצלחתי לתפוס פיקאצ'ו ושידעתי שבהמשך המשחק אני אקבל אחד משלושת הפוקימונים ההתחלתיים המקוריים. בעיניי, זו הייתה דוגמה טובה לפאן סרוויס. הדוגמאות הפחות טובות, והיותר נפוצות, התמקדו בביגוד של דמויות נשיות. במקרים רבים הביטוי מתייחס לכמות המחשופים שהמעריצים מקבלים בתוכן שהם צורכים. אבל מה יקרה אם במקום להיות בונוס למעריצים, אנחנו נקבל משחק שהוא כולו פאן סרוויס? כנראה ששאלה זו היא מה שעמדה מאחרי המפתחים של SNK Heroines: Tag Team Frenzy במהלך כל העבודה על המשחק.
SNK Heroines: Tag Team Frenzy הוא משחק מכות שמתרכז בדמויות הנשיות מכל משחקי SNK. הקרבות הם קצרים ומהירים ועל פי הגדרות המשחק על השחקנים לבחור דמות ראשית ודמות תמיכה. אבל למען האמת הבחירה לא כזו משמעותית כי אפשר לשחק רק עם הדמות התומכת (מלבד תחילת הקרב בו כמובן הדמות הראשית פותחת). התחלופה בין הדמויות היא באמצעות לחיצה אחת והדמויות לא 'קופצות' לתוך המסך אלא מופיעות במקום שבו הדמות הקודמת הייתה. הדמויות שכרגע לא משחקות מופיעות ברקע של השלב וכביכול הן אלו שמספקות את פריטי התמיכה במהלך הקרב. שתי הדמויות חולקות את ה'חיים', כלומר שלא משנה איזו דמות מקבלת נזק זה משפיע באותה צורה על הקרב. הדבר הכי ייחודי במשחק הוא הדרך בה מנצחים. הדמויות יכולות לחטוף נזק ללא הפסקה וגם לאחר שמד החיים נגמר הקרב לא נגמר. רק באמצעות מתקפה מיוחדת אפשר לסיים את הקרב. לכל דמות יש מהלך ייחודי שלה, עם אזור פגיעה שונה. במידה והמתקפה פוגעת כשהדמות המתחרה פגועה מספיק (החלק האחרון של מד החיים) הקרב נגמר. אם הדמות המתחרה לא קיבלה נזק אז זו תהיה סתם מתקפה מיוחדת. ברגע שמד החיים של שחקן מגיע ל-0 הדמות נכנסת למצב 'בלבול' בו היא לא יכולה לזוז לכמה שניות. זה אמור להיות ניצחון פשוט ומוחלט במקרה כזה, אבל המתקפה המיוחדת דורשת שיהיה מספיק אנרגיה במד המתקפות המיוחדות של השחקן, ולכן יכול להיות מצב שבו שחקן מסויים מוריד את החיים של המתחרה ל-0, ועדיין מפסיד. ככל שמד החיים יורד, הפוטנציאל של מד המתקפות המיוחדות עולה – כי הם חולקים מקום במסך. את כל זה לומדים בקרב הראשון כמריצים לראשונה את המשחק, בנוסף לכך יש מצב למידה שמסביר על המתקפות ותנועות הבסיסיות של כל הדמויות.
בכל הזמן ששיחקתי ב- SNK Heroines: Tag Team Frenzy, לא היה לי קרב שלקח יותר מ-99 שניות, אפשר לעשות קרבות ללא מגבלת זמן או במגבלת הזמן הסטנדרטית של 99 שניות. ולי נראה ששתי האפשרויות האלו נמצאות שם כי אלו האפשריות הרגילות, הן ממש לא קשורות למשחק הזה והאופן שבו הוא מתנהל. כשמתחילים לשחק, כל קרב (אפילו אם אתה מפסיד) פותח עוד פיסת תוכן עבור השחקן. יש מטבע ווירטואלי שמאפשר לעצב את האווטאר של השחקן על פי הדמויות השונות במשחק, 3 תלבושות לכל דמות, מוסיקה מתוך המשחק ועוד. אין ספק שמי שנהנה מהמשחק, ישמח מכמות התוכן שמחכה לו. לצערי, כנראה אין הרבה כאלו כי כשנסיתי למצוא שחקנים אחרים און ליין לא מצאתי. ההבדלים בין הדמויות השונות משמעותיים מאוד וכשהחלפתי דמויות הרגשתי שאני ממש משחק בצורה שונה. אמנם זה מן הסתם קשור להיסטוריה של המשחק ולא רק למשחק הספציפי אבל בסופו של דבר זה תורם לבשר (המטפורי, עוד נגיע ל'בשר' בהמשך) של המשחק.
מצב הסיפור של המשחק הוא די בסיסי, והעלילה היא אותו הדבר לא משנה באילו דמויות בחרת. ההבדל היחיד הוא באינטראקציות המועטות בין הדמויות עצמן בסצינות קצרות. עבורי, זה היה מעט מדי ולא מרגש יותר מדי, מצד שני, יכול מאוד להיות שמעריצי הסדרה יהנו מלחפש דמויות שמעניינות ביחד. הסיפור של המשחק הוא… מוזר? מטריד? ביקורתי? אידיוטי? כן. הוא נע בין לבקר את האנשים שמשחקים בו בשביל לראות את הדמויות בלבוש חושפני, לבין להיות בדיוק מה שהוא מבקר (אבל בקטע 'אירוני' כאילו, אז זה בסדר). הסיפור הוא שגבר מסתורי שחטף כמה לוחמות לאחר טורניר ה-King of Fighter האחרון. אל הנשים מצטרף טרי בוגארד שהפך לאישה (מה? מה? מה? מה? מה? מה? מה? מה? מה? למה?). הוא גורם להן להילחם אחת בשנייה כדי לגרום להם ליאוש ולהשתמש באנרגיה הזו ל… משהו. הנשים מופיעות בבגדים שהן לא מכירות, מה שאומר שהוא הלביש אותן. הנשים גם אומרות לא פעם שהוא כנראה נהנה לראות אותן ככה ושהוא קריפ. בעצם, הדמות המסתורית שבה הלוחמות נלחמות הוא ייצוג של השחקנים. גם אנחנו מלבישים אותן ונהנים לראות אותן 'נלחמות'. מה הקטע? הכותב (אם זו כותבת אני אוכל את המגהזורד שיש לי בבית) חשב שהוא יפתח את הדלת לקהל פמינסטי רחב שיהנו מהמשחק בגלל העלילה ה'ביקורתית' שלו? למה הוא מנסה להעליב את שחקני המשחק? מישהו חושב שזה חתרני? הדבר היחידי הוא שקיבלנו מכל העניין זה עוד דוגמה מעולה להסביר את המושג הספרותי Ludo-Narrative Dissonance – הסיפור עצמו נוגד את המשחקיות של המשחק.
יש לי עוד שני דברים שחשוב לומר על מצב הסיפור של SNK Heroines: Tag Team Frenzy. הראשון הוא, שכמו ברוב משחקי המכות שיצאו אנחנו מקבלים קרב בוס שקשה בהרבה מהקרבות שקדמו לו, אל מול אותו קריפ שחטף את הנשים. הדבר היחידי שמראה לנו כמה קרבות נשארו לנו עד הבוס הוא חלק מהסצינות מעבר. במחשבים בהם הבוס צופה בקרבות יש דו"ח התקדמות של הקרבות (שלא הגיוני בתוך הסיפור אלא רק בתור חלק מהמשחק אבל אני בסדר עם לדלג על זה). העניין הוא שאתה צריך לעלות על זה לבד וקשה תוך כדי סצינה שבקושי מתמקדת בחלק הזה במסך לראות בדיוק כמה קרבות נשארו. היה קשה להכניס את מספר השלב שבו אני נמצא, ולא רק כמה קרבות ברצף ניצחתי? עוד פרט אחד בנוגע למשחקיות הוא הפריטים, אותם מקבלים מעיגולים צהובים שמופיעים במהלך הקרב על המסך. אפשר להחזיק פריט אחד בכל רגע נתון ובאמצעות הסטיק הימני אנחנו מחליטים לאיזה צד של המסך אנחנו שולחים את הפריט – מה שלא משפיע על פריטים שמחזקים את הדמות שלנו בניגוד למלכודות.
הפורט של המשחק ל-Switch, לאחר שהוא כבר היה זמין על ה-PlayStation 4 עובד מעולה. אין שום לאג, לא שמתי לב לירידה בקצב רענון הפריימים במידה והיה בכלל. כמובן זה אולי נובע מהגרפיקה המעפנה של המשחק שגרמה לי לחשוב שמדובר במשחק בינוני מ-PlayStation 3 ולא מהשנים האחרונות. חיפשתי תמונות של המשחקיות מהמשחק המקורי וגם שם הוא נראה גרוע. אני לא שחקן שמתמקד בגרפיקה אבל זה נראה משחק זול שלא השקיעו בו. אבל יש מקום שכן השקיעו בו, חבל שהוא בתפריטים ולא בקרבות עצמם. הדיוקנאות של המתמודדות במשחק מושקעות ויפיפיות. הן קריפיות ומזכירות סדרות שעשו את השם רע שיש לאנימה במערב, אבל השקיעו בהן. בסופו של דבר, אני מניח שיש מעריצי SNK שרופים שצריכים את המשחק כדי להעביר את הזמן עד המשחק האמיתי הבא בסדרה. חוץ מהם, אפילו אם אתה שחקן שרוצה משחק מכות בו כל הדמויות הן נשים הלבושות בלבוש חושפני עדיין לא הייתי ממליץ לך לנסות את SNK Heroines: Tag Team Frenzy
SNK Heroines: Tag Team Frenzy
משחקיות - 7.5
עיצוב - 5
גרפיקה - 5
תוכן, סיפור ומשמעות - 0
4.4
בינוני מינוס
חודש לפני שאחד ממשחקי המכות הכי מצופים מגיעים לקונסולה, אם קנית את המשחק הזה זו אשמתך בלבד.