המשחק החדש של סוניק היה בעל הרבה תקוות בתור משחק העולם הפתוח הראשון בסדרה. לצערנו, הוא לא מה שקיווינו לו. הוא מעתיק יותר מדי ממשחקי עולם פתוח אחרים (אחד מהם ספציפית) ולא מחדש כלום או מנצל את הייחודיות של סוניק עצמו.
Sonic Frontiers הוא משחק עולם פתוח החדש של סוניק, ומשחק הסוניק הכי גדול שיצא עד היום. היו המון תקוות גם ממני לפני היציאה שלו, עם טריילרים אשר נראו מעניינים. סרטוני המשחקיות ששוחררו לפני יציאת המשחק גם נראו שהם מתכננים לעשות משהו ייחודי עם היכולות של סוניק. בצער רב, המשחק רחוק מאוד מלהיות מה שקיוויתי שהוא יהיה ואני אפילו לא יכולתי להביא את עצמי לסיים אותו. בואו נתחיל להסביר מה השתבש.
נתחיל מהסיפור. ד"ר אגמן מגלה בפעם המי יודע מה עוד טכנולוגיה עתיקה שהוא מתכנן להשתמש בה כדי להשתלט על העולם. סוניק בפעם המי יודע מה מגיע לעצור אותו. מסתבר שהטכנולוגיה הזו היא פורטל אל עולם דיגיטלי שגם אגמן וגם סוניק מנסים להבין. פוטנציאלית יש לנו בסיס לסיפור יוצא דופן אשר מציב גם את אגמן וגם את סוניק בעולם חדש לא ידוע בעל חוקים משלו שעליהם ללמוד אותם. בפועל יש לנו עוד סיפור על סוניק שמתרגל מהר מאוד לעולם חדש ועושה את מה שסוניק רגיל לעשות. אני לא יכול להגיד שהסיפור הוא לחלוטין חסר עניין, אבל ברור שהוא לא המיקוד פה, והייתי שמח אם הוא היה ממוקד יותר.
הסיפורים במשחקים של סוניק אף פעם לא היו ההיי לייט, אבל בהרבה משחקים מודרניים היה בהחלט ניסיון לחזק את האלמנט הזה. אני יכול להרגיש את ניצני הניסיון גם פה, אבל אינני יודע את מי להאשים, בין אם הצוות הפנימי של SONIC TEAM או כותבים חיצוניים, אבל ברור שהיה צריך פה קצת יותר מאמץ וכישרון. לעולם של סוניק, לדמויות שלו, לנבלים שלו, יש מספיק אישיות כדי לספק סיפורים מעניינים, וחבל שזה לא מה שקיבלנו פה.
אבל במשחקי עולם פתוח כמו במשחקי עולם פתוח, עד כמה מעניין העולם שנתנו לנו פה? לצערי גם במקרה הזה יש לנו עולם משעמם, חזרתי, חסר קווסטים צדדיים, ופשוט לא אחד שכיף לנוע בו. רואים שזה הניסיון הראשון של החברה המפתחת בסוג כזה של משחק, ורואים שבמקום לקחת השראה ממשחקי עולם פתוח מוצלחים אחרים, יש לנו פה העתקה בוטה של האלמנטים. העולם הפתוח של Sonic Frontiers הוא העתקה עם שינוי צבע של עולם הפתוח של Breath of The Wild. זה כל-כך בולט שזה מסיח את הדעת. החל מאיסוף של כדורונים אדומים וכחולים על מנת לחזק את סוניק, שהם במהות שלהם אותו רעיון כמו הכדורונים במקדשים של זלדה, ממשיך באיסוף של יצורים קטנים וחמודים עבור זקן השבט שאיבד אותם, וכלה באויבים ממוחזרים בעלי שינוי צבע. אפילו במסגרת ההעתקה, הם יכלו ליצור משהו מהנה למשחק אך גם זה לא נעשה.
לשלוט בסוניק ברחבי העולם הזה הינו יותר מטלה מהנאה. מהו הדבר אשר מייחד הכי הרבה את סוניק בתור דמות ואת המשחקים שלו? מהירות. סוניק הוא דמות מהירה וכמעט של משחק שלו שיצא עד היום דאג להבהיר זאת. פה אנחנו מתחיל עם קצב ריצה שהוא לא יותר מהליכה מהירה. זה לבדו היה אכזבה רצינית מתחילת המשחק. במסגרת השיפורים של סוניק, ניתן להעלות את המהירות שלו מדרגה 1 עד 99, ואפילו כאשר הבאתי אותו לדרגה 30, שזה שליש מהמקסימום האפשרי, לא הרגשתי שינוי משמעותי במהירות התנועה שלו. משחק סוניק עולם פתוח צריך במידה מסוימת להיות מהיר ותזזיתי, כאשר לשחקן יש יכולת ריצה מהירה, קפיצה מהירה, והגעה במהירות ממקום למקום. זהו אינו המצב פה, והתנועה הכללית בעולם, גם משודרגת, אינה מהירה או זורמת כפי שהיא צריכה להיות.
חלק מהטריילרים הראשונים הראו לנו איך מערכת הקרב הולכת להיות כאן. זהו דווקא אלמנט שבוצע בצורה סבירה. להילחם עם סוניק מנצל חלקית את היכולות המלאות שלו עבור מהלכים ייחודיים עבורו. דוגמא אחת היא היכולת להקיף אויבים במעגל ועל ידי כך ליצור מיני טורנדו שיעיף אותם לאוויר. עץ היכולות של סוניק במשחק הוא מאוד מצומצם ובעל שמישות דיי מצומצמת אשר מונעת מהשחקן להתמודד עם אויבים בצורה ייחודית. ברוב המקרים יהיה לא יותר מ2-3 סוגים שונים של יכולות שישפיעו על האויב, מה שגורם לקרבות להיות מאוד חזרתים. בנוסף לכך כמות הניסיון שהשחקן מרוויח מהאויבים אינה גדולה ולא מהווה תמריץ חזק להילחם במקום לברוח.
אם אנחנו מדברים על משחקיות, אני ארצה להוסיף את יהלומי הכאוס וסופר סוניק. סופר סוניק הוא גרסה מחוזקת של סוניק אשר יכולה להופיע רק כאשר הוא אוסף את שבעת יהלומי הכאוס. עולם המשחק מחולק למספר אזורים כאשר כל אזור מורכב מפיזור רב של דברים לאסוף, אויבים להילחם ואבני כאוס לאסוף. בסוף כל אזור כזה ישנו קרב בוס אשר סוניק נלחם בו בצורת סופר סוניק. אני חייב להגיד שקרבות הבוס האלו הרבה יותר מדי קשים ממה שהם צריכים להיות, ומצאתי את עצמי נכשל בקרב הבוס הראשון מספר דו ספרתי של פעמים לפני שהצלחתי. קיוויתי שאחרי שאביס אותו, ומכיוון שכבר מצאתי את שבעת יהלומי הכאוס, צורת סופר סוניק תהיה זמינה לי בעולם הפתוח. לדאבוני, המשחק חשב אחרת. בסוף קרב הבוס היהלומים מתפזרים שוב וגיליתי שעלי לאסוף אותם מחדש לקראת כל קרב בוס בכל אזור מחדש.אם כבר מדברים על חזרתיות.
Sonic Frontiers
ציון סופי - 3
3
רע
לסיכום, Sonic Frontiers הוא ניסיון ראשון של החברה למשחק עולם פתוח. כניסיון ראשון הוא לא מוצלח, בכלל, אבל אני יכול לראות ניצנים של מה זה יכול להיות. אם הם ישפרו את העולם, את התנועה של סוניק והמהירות שלו, ויפתרו את הרגשת התחזרתיות, יש פה פוטנציאל למשחק טוב. כמו שזה עומד היום, Sonic Frontiers הוא לא משחק שאני יכול להמליץ עליו, לא לחובבי משחקי עולם פתוח ולא לחובבי סוניק. הוא משעמם, לא כתוב טוב, לא מנצל את הדמויות הייחודיות שלו ולא מהנה למשחק.