Space Engineers – סיקור משחק החלל שכובש את העולם!

Space Engineers הוא משחק ארגז חול שמשלב אלמנטים רבים של בנייה בסגנון שעשוי להזכיר מעט את Minecraft אלא שהתוצרים שלכם יהיו שונים לגמרי. הפעם מדובר בתכנון ובנייה של תחנות חלל וחלליות, עסק שאני בטוח שאתם תמצאו אותו לא פשוט בכלל. המשחק נמצא בשלב ה- Alpha שלו אבל בכל זאת קיים בו מולטיפלייר פעיל עם שרתים רבים שלצערי, עובד לסירוגין בלבד והוא בהחלט טעון שיפור.

אבל לא משנה כמה בעיות יש עם המולטיפלייר – אני לא חושב שאני אגזים אם אני אומר שלמשחק הזה יש פוטנציאל להיות אחד ממשחקי החלל הטובים אי פעם – פשוט יש בו הכל – חלליות בעיצוב אישי לצרכים השונים, פיזיקה משוכללת שכרגע מתחשבת בכוח הכובד, התנגשויות חלשות עם האסטרנואוט בחפצים(התנגשות במהירות גבוהה תוביל למוות מיידי) והתנגשויות מכל המינים והסוגים כשמדובר בחלליות, מערכת בנייה משוכללת מאוד, מגוון רחב של כלים ומגוון עוד יותר רחב של חלקים לבנייה, נשקים(בעיקר לחלליות ולתחנה שלכם) ובעצם, מה לא?

Space Engineers

על פיתוח Space Engineers שמתרחש כבר לא מעט זמן וכמובן קורה גם בימים אלו:

Space Engineers הגיע ל- Steam לראשונה, במסגרת של Early Access כמובן, ב-23 באוקטובר 2013(כמעט לפני שנתיים) ופותח עוד לפני כן. הפיתוח מבוצע על ידי החברה Keen Software House וההפצה על ידי החברה Headup Games. בנוסף ל- Space Engineers הוציאה החברה גם את Medieval Engineers, גם כן במתכונת Early Access, בפברואר האחרון וגם הוא גורף שבחים ומחמאות.
כרגע המשחק כולל מספר מדריכים שבהם אתם משחקים באופן פעיל והם מכילים את המידע המלא שדרוש לכל שחקן על מנת להבין כיצד לשחק במשחק בשלמותו. המדריכים חשובים מאוד מכיוון שלמשחק כמה אספקטים – המשחק על הקרקע והמשחק באוויר שגם הוא נחלק לשתיים וכולל את התעופה בעזרת החללית והתעופה בעזרת הג'ט פק.
מעבר למדריכים, במצב המשחק לשחקן היחיד ובמולטיפלייר קיימים שני סוגי משחק והם Survival Mode ו- Creative Mode עליהם ארחיב בהמשך.
למרות שהמשחק נמצא בשלבי פיתוח כל כך מוקדמים, כבר בנקודה הזו יש בו המון כלים וחלקים לבנייה שיעזרו לכם לשפר את החללית ותחנת החלל שלכם מכל הבחינות.

אז לאחר שסיימנו לדבר על הפיתוח ועל תכולת המשחק בנקודת הזמן הזו, נתחיל להרחיב את הדיבור על המאפיינים המרכזיים של המשחק, נתחיל כמו תמיד מן המשחקיות שלו.

Space Engineers

זהו החלק עליו מבוסס המשחק, הרבה יותר מאשר על הגרפיקה. מכיוון שהמשחקיות רחבה מאוד ומורכבת מהמון דברים אני אדבר על כל חלק בנפרד על מנת לעשות סדר.
החלוקה הראשונה שיש לעשות היא החלוקה בין ניתוח התנועה במשחק וניתוח הבנייה והקרבות במשחק.
נתחיל מן התנועה – התנועה בנוייה בצורה מדהימה וניכר שהמפתחים התחשבו במספר גורמים פיזיקליים בבניית התנועה במשחק. התנועה הבסיסית ביותר היא זו שמתרחשת על הקרקע, ביכולתכם לזוז כרגיל עם האסטרונאוט שלכם, לקפוץ ואף לרוץ. אין עם כך שום בעיות והכל בנוי בצורה טובה מאוד. אבל חשבתם שבזה זה מסתכם? אם תלחצו על X מיד תגלו שמחובר לגבכם לא פחות ולא יותר מג'ט פק שמאפשר תנועה איכותית באוויר – ניתן להאיץ את מהירותו עד למהירות של 110 מטרים בשנייה, לפנות ימינה ושמאלה גם בקו ישר וגם באופן זוויתי, לעלות בגובה ולרדת בגובה.
סיימתם להשתעשע עם הג'ט פק? מצוין, כי עוד לא הגיע החלק המעניין באמת – החללית. זה אולי ישמע מצחיק, אבל כאשר תשחקו במשחק אתם תגלו שהג'ט פק למעשה ישמש רק ככלי לעלייה לחללית. התנועה בה היא כבר הרבה יותר יעילה למרחקים הארוכים שתצטרכו לצלוח במשחק וכמובן שפה גם נכנס החלק של האינטראקציה עם גופים אחרים בסביבה. כמובן שאתם יוכלים להאיץ את החללית(המהירות המקסימלית תלוייה בסגנון הבנייה שלכם), להאט את החללית, להעלות ולהוריד אותה בגובה, לסובב אותה ימינה ושמאלה ואף לפנות איתה בצורה ישרה.
כאן מגיע השיא – בעוד שמשחקים אחרים יקבעו את מותכם לאחר התנגשויות שמרגישות מספיק מהירות לכך, ב- Space Engineers לא הקטינו ראש ועבדו על העניין הזה רבות. כאן נכנסת מערכת ההרס וההתנגשויות של המשחק, שלטעמי היא הדבר המרשים ביותר בו וכיף מאוד לנסות אותה. אם תתנגשו באסטרואיד, לא תשלטו על החללית בעת נחיתה או עצירה או שסתם לא תהיו זהירים, החלקים שנפגעו מספיק חזק יתלשו מן החללית, אך כל עוד הם אינם מכילים רכיבים שהכרחיים לתעופה – אתם יכולים להמשיך לטוס. כמובן שבכל מקרה תהיה לכל פגיעה שכזו השפעה על התעופה אך תלוי איזה חלק נתלש. בסופו של דבר ניתן אפילו להנחית את החללית בצורה זהירה ולתקן אותה לגמרי.

Space Engineers

לגבי הלחימה במשחק, זה החלק הפחות מעניין בו ויש הרבה מה לשפר כאן – לוחמת הקרקע של אסטרונאוט מול אסטרונאוט גובלת בשיעמום מוחלט מהסיבה הברורה שיש רק רובה אחד המתאים לקרב מהסוג הזה, כך שאין הרבה על מה לדבר כאן. מעבר לכך ניתן לצייד את תחנת החלל שלכם ובעיקר את החללית בכל טוב ובמגוון לא קטן בכלל של נשקים שיסייעו להם להרוס חלליות אחרות. כמובן שישנם נשקים כבדים יותר וכבדים פחות והשימוש בכל אחד מהם מותאם למקרה, בכל זאת, לא כדאי להשקיע טיל על מנת להרוס חללית קטנה כאשר ניתן לעשות זאת גם עם התותחים האוטומטיים.

עד כאן לגבי המשחקיות שמעבר לשיעמום בלחימה הרגלית היא פשוט נהדרת. כעת נעבור לדבר על הגרפיקה.

Space Engineers

הדבר היפה במשחק הזה הוא שהוא לא מתהדר בגרפיקה מדהימה ביופייה ודרישות המערכת שלו נובעות מן החישובים הפיזיקליים שמתבצעים בתוך המשחק. אבל אל תעזו לזלזל בה. הגרפיקה בכל זאת טובה ונחמד מאוד להסתכל על העולם ועל אובייקטים אחרים, קטנים וגדולים. האסטרונאוט בנוי יפה מאוד ונראה די ריאליסטי ועיקר הגרפיקה מתמקדת בחלליות משום שהן מעוצבות על ידי השחקן באופן אישי ובגופים השמימיים השונים במשחק. יש המון מה לחקור, עוד יותר מה לבנות וגם הרבה על מה להסתכל. גם הכלים נראים לא רע בכלל ויש לציין שהגרפיקה נראית טוב גם במבט מגוף ראשון וגם במבט מגוף שלישי(שניהם מתאפשרים במשחק).
הדבר היחיד שלא מוסבר לי, זה שגם במצב שבו אתה סתם מסתובב בעולם ולא בונה כלום לעיתים הקירות יהיו ממופים באמצעות קווים למרות שאין צורך בכך וזה מציק בעין.
מעבר לבעיה הזו, כל השאר נראה די טוב ואני לא חושב שצריך להגזים עם הגרפיקה במשחק הזה, היא מתאימה בדיוק לאופיו של המשחק ולאווירה שלו.

גם הסאונד מצויין ומוזיקת הרקע שמתנגנת בתפריטים מצליחה לשאוב אותך מהחיים נטולי ההרפתקאות שלך אל תוך עולם שלם שמוגדר בתוך חגורת אסטרואידים ענקית.
מעבר לכך גם האפקטים המוזיקליים במשחק מצויינים והדבר הזה הוא עוד יותר ראוי לציון בעקבות ריבוי הפעולות במשחק כך שלכל פעולה יש את הצליל שלה – קידוח, בנייה, הריסה, ירי, התנגשות אווירית כלשהי וכו', כל פעולה זוכה לצליל איכותי וייחודי משלה.

Space Engineers

הדבר האחרון שאסביר לגבי המשחק אלו שני מצבי המשחק שבו:
Survival Mode – מצב המשחק הבסיסי והמאתגר יותר מבין השניים שמכניס את השחקן ישירות להרפתקה בין כוכבית יחד עם חללית מוכנה ומספר אוייבים מסביב שינסו להרוג אותו בהזדמנות הראשונה. על השחקן לחקור כוכבים ואסטרואידים, למצוא חומרים שונים על ידי ביצוע קידוחים, גם על ידי חללית יעודית וגם באופן ידני. החומרים הללו ישמשו את השחקן לייצור של כלים וחלקים אשר יעזרו לו להפיק חשמל עבור תפעול חלק נרחב מהציוד שלו.

Creative Mode – מצב המשחק היצירתי יותר מבין השניים שיעלים מעיניכם את האוייבים ויאפשר לכם להנות מכל טוב כבר בהתחלה – תוכלו להשתמש בכל כלי ובכל חלק במשחק על מנת לבנות את תחנת החלל האולטימטיבית ואת החללית הטובה ביותר.

לסיכום – Space Engineers צפוי להפוך ללא פחות מפנינה כאשר תהליך פיתוחו יסתיים לגמרי וידברו עליו עוד שנים רבות לאחר יציאתו.

ברצוני להודות לחברה המפתחת של המשחק, Keen Software House, על כך שסיפקה את העותק לסיקור המשחק.

לרכישת המשחק במחיר מצחיק של 25 דולרים היישר מ- Steam, לחצו כאן.

 

Space Engineers

משחקיות - 9
סאונד - 9
מצבי המשחק - 8.5
גרפיקה - 8

8.6

מעולה

User Rating: Be the first one !

אודות Lidor

השאר\י תגובה