אחרי שסקרתי את המשחק הראשון בסדרה, הגיע תורו של משחק ההמשך בסדרה שזכתה לפופולריות בקרב הגיימרים במסכים הקטנים. אז בואו נבדוק אם משחק ההמשך של Pixelbite הוא תוספת חיובית לסדרה המצליחה
Space Marshals 2 פותח והופץ בשנת 2016 (כשנה לאחר צאת המשחק הראשון) על ידי Pixelbite. הוא זמין ל-Android ול-iOS ומחירו נע בין 11-22 ש"ח.
מבחינת עלילה, Space Marshals 2 ממשיך את אירועי המשחק הקודם. אנחנו משחקים בתור ה-Marshal Burton, שתפקידו הוא להילחם במסוכנים שבפושעי הגלקסיה ביחד עם צוות מיומן שכולל טייסת, מערכת בינה מלאכותית ומומחה מחשבים. המטרה במשחק הזה היא למנוע מאחד הפושעים המסוכנים בגלקסיה (Greywater) לפוצץ כוכב לכת באמצעות פצצה מחומר מסתורי.
בהשוואה למשחק הראשון, העלילה היא טובה יותר, אך לא משהו שילווה אותי בחודשים שאחרי שסיימתי את המשחק. יש מעט יותר תפניות אם כי הן היו צפויות מראש אבל בסך הכל הרגשתי שאני לא סתם יורה בפושעים אלא, למרות התפניות הצפויות מראש רציתי לדעת מה יקרה בסוף. אולי מתוך תקווה שהסוף לא יהיה צפוי כפי שחשבתי.
מבחינת דיאלוגים ודמויות ל-Space Marshals 2 יש עוד דרך ארוכה. הדמויות מאוד שטחיות, קלישאתיות וצפויות. נראה שהכותבים ניסו לתת לדמויות גם זווית הומוריסטית אך הבדיחות צפויות, לא מצחיקות ברובן והייתי אומר שמדובר פה יותר בכמות מאשר באיכות. בסך הכל, יש במשחק 20 משימות וניתן לרכוש הרחבה לקמפיין שבה נשחק בתור הטייסת של הצוות (Eva) ותוספת של עוד כמה משימות בונוס למי שסיים את המשחק.
מבחינת המשחקיות, Space Marshals 2 נשאר נאמן לתבנית שעבדה בצורה מעולה במשחק הקודם בסדרה. בתחילת כל משימה את בוחרים את הציוד לקראת המשימה. באפשרותכם לבחור נשק עיקרי, נשק משני, אפוד, שני גאדג'טים הנעים בין ערכות חיים דרך רימונים למכונות ירייה אוטומטיות. ואפילו כובע, שמשמש בעיקר כאביזר עיצובי ולא משפיע על היכולות של השחקן.
במידה והצלחתם לעבור את המשימה בהצלחה, אתם מקבלים ציון על סמך הביצועים שלכם במשחק. לדוגמה: כמות הפעמים שנהרגתם או אם ביצעתם את המשימות הצדדיות של המשימה. על סמך הציון במשימה תוכלו לבחור מבין הנשקים והגאדג'טים שמוצעים לכם (הנשק בעל הדירוג הגבוה ביותר חסום לאלו שלא קנו את גרסת הפרימיום). ככל הציון גבוה יותר – כך הנשקים טובים יותר.
Pixelbite מציינים באתר שלהם שיש יותר מ-70 נשקים וגאדג'טים שונים במשחק. כל הציוד במשחק מדורג על ידי כוכבים. ונע בין אחד (הכי חלש) לארבעה (הכי חזק) וזאת על בסיס היכולות שלו. אני מאוד אוהב משחקים שמשלבים בין הצד האסטרטגי לפעולה. Space Marshals 2 הזכיר לי את סדרת משחקי Commandos, ייתכן ובגלל אופי המשחק שלי שנטה יותר לכיוון של התגנבות. את מרבית המשימות שלי ביצעתי עם נשקים שלא משמיעים רעש, כדוגמת חץ וקשת היורה חצי רעל ומוקשים.
מרבית המשימות שעשיתי היו להגיע מנקודה א' לנקודה ב' על-פי העלילה אבל היו לא מעט פאזלים וגיוון כמו: שיחרור בני ערובה או לשמור על נקודה מסוימת במשך זמן כלשהו. האויבים במשחק הם רבים ומגוונים והם ידעו לתפוס מחסה או לרוץ לעברי כאשר הבחינו שהם עלו עלי מבחינה מספרית. ובסך הכל הופתעתי לטובה. המשחק גם ידע להעניש אותי כשהייתי פזיז מדי או כשחשבתי שאני רמבו ולא פעם הייתי צריך לשנות הרכב הציוד שלי בהתאם למשימה.
גם הגרפיקה במשחק עברה מתיחת פנים, המודלים חדים יותר, והאנימציות חלקות ומפורטות יותר. הופתעית לטובה גם מהפיזיקה במשחק והאנימציות של האויבים משתנות בהתאם לסוג הנשק שמתמשים כנגדם ולא פעם אויבים שהרגתי נפלו מגשר אל תהום או עפו לאחר מנשק עוצמתי. ההשקעה הזאת בפרטים הקטנים היא לא משהו שרואים כל יום במשחקים לטלפון ואני מברך על כך ש-Pixelbite השקיעו במנוע פיזיקלי. שמחתי גם לראות כמה שינויים מבורכים ב-HUD. לדוגמה, מד החיים כעת נמצא מתחת לדמות ולא תקוע בצד.
העיצוב במשחק נשאר בתחומי המערב הפרוע העתידני עם נגיעות סטימפאנק מה שמאוד הזכיר לי את סדרת Firefly עליה השלום. העיצוב אמנם לא מגוון יתר על המידה: משימה בעיר, משימה במכרה, משימה על חללית וחוזר חלילה, אבל כעת המפות גדולות יותר, מפורטות יותר ויש יותר מקום ללכת לאיבוד. לא פעם חוויתי תסכול ששחקני Elder Scrolls יכולים להזדהות איתו כאשר הלכתי לנקודה כלשהי שממנה הייתי צריך לעשות את כל הדרך חזרה. הייתי שמח אילו היה יותר גיוון מבחינת האווירה. לדוגמה: משימות לילה\יום או מזג אוויר משתנה.
גם השמע ב-Space Marshals 2 לא מאכזב. הנשקים נשמעים מאוד מספקים וכך גם הפיצוצים וצעקות האויבים. מה שחסר לי ויכל לתרום לאווירה זה דיבוב. אם לא ברמת העלילה אז לפחות כמה משפטים גנריים לאויבים ולדמות הראשית כדי שלא ישעמם.
אין למשחק פסקול של ממש אבל יש מוזיקת רקע והיא טובה ותורמת לאווירת "ההתגנבות" שהמשחק מנסה ליצור. אני חושב שב-Pixelbite החמיצו הזדמנות ליצור פסקול מעניין בסגנון המערב הפרוע עם נגיעות של מוזיקה אלקטרונית וגיטרות חשמלית. אבל כמובן שמילת המפתח היא כסף ולצערי ז'אנר המשחקים לטלפונים עוד לא יכול להרשות לעצמו את הדברים הללו.
בשונה מהמשחק הראשון שכדי לשחק בו היה צריך לקנות אותו, ב-Space Marshals ישנו מודל כלכלי שונה. המשחק מוצע בחינם (ב-App Store המשחק עולה חמישה דולרים) אך הוא כולל בתוכו פרסומות. תמורת 21 שקלים אפשר לרכוש את חבילה שמבטלת את הפרסומות, נותנת לכם לבחור את הפרס הטוב ביותר לאחר סיום משימה ועוד כמה דברים נחמדים. יש אפילו חבילת הרחבה בעלות 11 ש"ח שבה נשחק בתור Ava הטייסת והיא כוללת עשר משימות נוספות וכלי נשק שמאפשרים לכם להתמודד עם כמות גדולה של אויבים. לי אישית זה נשמע הוגן לחלוטין. מי שלא מוכן לשלם ואין לו בעיה עם פרסומות מרוויח משחק איכותי מאוד. אני קניתי את חבילת הפרימיום לא בגלל התמורה שהיא מציעה אלא בעיקר כהבעת תמיכה ב-Pixelbite ובמשחקים שלהם.
לסיכום, אני חושב ש-Space Marshals 2 הוא שיפור מבורך לעומת המשחק הראשון ותוספת חיובית לסדרה. המשחקיות והגרפיקה מצליחות לכפר ולהשכיח במעט את העלילה הבינוניות ומי שמחפש משחק Top down shooter המשלב אסטרטגיה ומעט RPG לא יתאכזב.
Space Marshals
משחקיות - 9
עלילה - 7.5
גרפיקה - 9.5
שמע - 8.5
8.6
מעולה
אני חושב ש-Space Marshals 2 הוא שיפור מבורך לעומת המשחק הראשון ותוספת חיובית לסדרה. המשחקיות והגרפיקה מצליחות לכפר ולהשכיח במעט את העלילה הבינוניות ומי שמחפש משחק יריות ממבט עילי המשלב אסטרטגיה ומעט תפקידים לא יתאכזב.