השחקנים של Specter Ops מקבלים הצצה קטנה וקלאסטרופובית לעולם דיסטופי. המשחק האי-סימטרי המושלם למי שרוצים להתנכל לאחד מהקבוצה.
עותק לסיקור סופק על ידי Monkey Time
הדבר הראשון שהפתיע אותי כשבחנתי לראשונה את המשחק Specter Ops הוא המהירות בה סיימתי לקרוא את חוברת ההוראות. כל המשחק משדר מורכבות מהרגע הראשון שאתה פותח את הקופסה, אבל אז חוברת החוקים קצרה וגם אז, היא מכילה דף שלם של רקע עלילתי שלא חייבים לקרוא. ולא מדובר בחוברת הוראות שלא מסבירה מספיק, או מספיק טוב, את חוקי המשחק. החוקים מאוד פשוטים. קבוצה של 2-4 'ציידים' מנסים להרוג 'סוכן' או לפחות למנוע ממנו להשלים את המשימה שלו ולברוח. הציידים לא רואים את הסוכן על הלוח אלא אם כן הוא בטווח הראייה שלהם והוא רואה אותם. יש ארבעה דמויות של ציידים וארבעה דמויות של סוכנים שלכל אחת כוחות מיוחדים משלה. הציידים הם חזקים ומאיימים בזמן שהסוכנים יכולים להתחמק ולהשתמש בציוד כדי להצליח ולברוח מהציידים. הפרטים היחידים שאנחנו מקבלים על העולם של Specter Ops מופיעים באותו דף יחיד שמציג את המניפסט של הסוכנים מארגון הטרור ו/או לוחמי חופש Ark ותזכיר של המנהלים הבכירים בחברת Raxxon Global שדי שולטת בעולם. על הסוכן מ-Ark הוטלה המשימה לחדור למחסן של Raxxon ולגנוב משם… משהו, פחות חשוב מה. המיקום של שלושת או ארבעת המטרות, תלוי בכמות השחקנים, תלויה בזריקת קוביות בתחילת המשחק.
כמות המטרות היא לא הדבר היחיד שמשתנה על פי מספר השחקנים. אם משחקים בשניים, הסוכן מראה את מיקום המשימות על הלוח והצייד שולט בשתי דמויות. אם יש שלושה שחקנים המשחק זהה רק שכל צייד שולט בדמות אחת. במשחק של ארבעה שחקנים יש שלושה דמויות של ציידים והסוכן לא מגלה את מיקום המשימות. השינוי המשמעותי ביותר מתרחש כאשר יש חמישה שחקנים. יש ארבעה ציידים וסוכן אחד, אבל אחד מהציידים הוא בוגד, והסוכן יודע מי זה מראש. אז אם הסוכן נמצא בטווח הראייה של הבוגד, הוא לא צריך לומר כלום. אם הצייד הבוגד יורה בסוכן, הסוכן יכול לעשות כאילו הוא מסמן פגיעה בלוח שלו ולא לעשות כלום. ברגע שהצייד מרגיש שהוא נחשף, הוא יכול להיעלם ולהתחיל לפעול כמו סוכן. בזמן שהציידים מזיזים את מיניאטורות הדמויות שלהם על הלוח, הסוכן משתמש בדף נפרד לסמן איפה הוא הולך וכמה תורות עברו. המשחק מסתיים לאחר 40 סיבובים – אבל אם השחקנים יודעים מה הם רוצים לעשות הסיבובים עצמם יכולים להיות מאוד מהירים. לציידים יש גם כלי רכב שיכול להכיל את כל צוות הציידים ולקדם אותם על הלוח מהר יותר או לגלות תנועות חדות של הסוכן. ובכלליות זה המשחק.
מהרגע הראשון שפתחתי את הקופסה, איכות ההשקעה וההפקה האיכותית של המשחק היתה ברורה. מהקופסה עצמה, שעבה קצת יותר משאר קופסאות המשחק שאני רגיל אליהן, מה שעוזר להגן עליה לאורך זמן. המיניאטורות הן קטנות אבל איכותיות. ההבדל בעיצוב בין הדמויות מוודא שאף אחד לא יתבלבל ביניהן. זה מאוד חשוב למי שלא צובע מיניאטורות (בז'רגון קוראים לאנשים כאלו נורמליים). לוח המשחק גם הוא עבה וזה חשוב במיוחד בלוחות שמתקפלים לשישה צדדים. למרות שהוא עשוי מאוד טוב, הוא יכול לגרום לבלבול בקלות בגלל העומס המטורף שיש עליו. העיצוב עצמו נחמד, לא צבעוני מדי כי זה לא תואם את התמה. אבל, על כל משבצת כתוב בגדול את המספר טור ושורה שלה (לדוגמה C16). למרות שאני חושב שהיה אפשר לצמצם את הגודל של הכיתוב, הוא חייב להיות משמעותי כי הסוכן משתמש בדף לעקוב אחר ההתקדמות שלו וחשוב שתיאור המשבצת יהיה בולט ונוח. ומבחינת איכות ההפקה, זו החיסרון היחיד שאני ראיתי במשחק.
בדרך כלל, כשמשחקים משחק של כולם נגד אחד, השחקן הבודד הוא חזק מאוד ביחס לשאר השחקנים. ב-Specter Ops המצב ממש שונה. אין לסוכן הרבה סיכוי ללכת ראש בראש אפילו מול צייד אחד. יש להם יותר חיים ממנו ואם במקרה נגמר לסוכן הציוד אין לו כל כך מה לעשות. המטרות השונות של הצדדים עזרו למעצבי המשחק ליצור משחקיות א-סימטרית מאוזנת – שזה אחד הדברים הכי חשובים במשחק כזה. בקופסה עצמה יש הרבה מקום לאחר שמחזירים את החלקים למקום, כנראה עבור ההרחבות שכבר יצאו למשחק. בסופו של דבר, ב-Specter Ops מתחבא משחק פשוט שמגובה עם ערכי הפקה של משחקים הרבה יותר מסובכים ומורכבים. חשוב לזכור שבחמישה שחקנים אופי המשחק משתנה אבל הוא עדיין מהנה, לא משנה בכמה משחקים. העולם של המשחק לא מקבל יותר מדי חשיפה אבל יש בו מספיק אופי כדי שששחקן ממוצא ירצה לשמוע עוד. האווירה והתמה משתלבים מצוין ובמשחק כזה האווירה מאוד משפיעה על החוויה החיובית של השחקנים.
המשחק Specter Ops מיובא רשמית על ידי Monkey Time וניתן להשיג אותו ועוד משחקים רבים דרך החנות הרשמית שלהם בלינק הזה.
Specter Ops
משחקיות - 9
עיצוב ואווירה - 8.5
ערכי הפקה - 9.5
9
מומלץ בחום
משחק פשוט ללמידה עם עומק ואינטראקציה חברתית מעוניינת.