האקדמיה האמריקאית לקולנוע הודיעה בצעד מעורר מחלוקת שהיא מוסיפה את קטגוריית הסרטים הפופולארים לטקס פרסי האוסקר השנתי.
בצעד שנראה ככניעה לתרבות המיינסטרים, החליטה האקדמיה האמריקאית לקולנוע להוסיף לרשימת הפרסים בטקס האוסקר, פרס שניתן פחות לפי האיכות ויותר לפי הכמות של מעריציו. פרס ה-"הישג יוצא מן הכלל בסרט פופולארי" הוא פרס שנועד לסרטים שבעיקר הצליחו אצל קהל המיינסטרים, סרטים כמו: "הפנתר השחור", "שחקן מספר אחת" ו"משימה בלתי אפשרית: התרסקות".
טקס פרסי האקדמיה, או בשמו היותר ידוע, טקס האוסקר, שם כמטרה ראשית לפאר מצוינות בקולנוע מאז הטקס הראשון עוד בשנת 1929. ההצבעות שנעשות על ידי חברי האקדמיה נועדו בשביל לבחור באנשים שמגיעה להם ההוקרה על מעשיהם בקולנוע השנה, ממשחק ובימוי עד להפקה, עיצוב וצילום. במקור מהרדיו, הטקס התקדם עם השנים כאשר ב-1953 הוצג טקס פרסי האקדמיה בפעם הראשונה בטלוויזיה, הטקס המשיך בהתקדמותו בשנים עם הסרת קטגוריות נישה (כמו: "פרס לכתיבת הכתוביות הטובה ביותר" ו-"פרס לבמאי הריקוד הטוב ביותר"), והוספת קטגוריות שהאחרונה בהן עד עכשיו הייתה- "פרס לסרט האנימציה הטוב ביותר" (2001).
הדירקטוריון הוציא הודעה רשמית לחברי האקדמיה שבה הם דיברו על השינויים שיתקיימו בטקס פרסי האקדמיה ה-91 בשנה הבאה. בלי ספק השינוי שגרם להכי הרבה רעש, הוא הוספת הקטגוריה- "הישג יוצא מן הכלל בסרט פופולארי". למרות זאת, הם לא ציינו פרטים מסוימים לגבי הקטגוריה, כמו מתי היא תיושם ומה הקריטריונים בשביל שסרט יהיה "פופולארי".
ההחלטה הפרובקטיבית הזאת גרמה לספיגת אש רבה מהציבור בעיקר מ-"פרסי פטל הזהב" ("Razzie Awards"), הפרסים שאחראים לחילוק פרסים הפוכים מפרסי האוסקר (כגון: הסרט הגרוע ביותר של השנה, השחקן הגרוע ביותר של השנה וכו'), שקראו לקטגוריה חדשה זו "עלבון" למסורת בת ה-90 שנה של פרסי האוסקר, וקראו למהלך זה דרך קלה להשיג יותר קהל, דרך שפוגעת בערכים של פרסי האקדמיה.
למען האמת אם אהיה אמיתי אתכם, אני חושב שצעד זה מביש אך לא מפתיע במיוחד בהתחשב בכיוון שהעולם ובעיקר התרבות צועדים אליו. מצוינות הוחלפה כבר בפשטות, יצירתיות בחזרתיות וערכים הוחלפו בתאווה לכסף קל.
לסיום, אני אשאיר את השאלה לכם, האם קטגוריה זו היא דרך לתת ייצוג לסרטים שבדרך כלל לא יקבלו אותו בפרסי האוסקר, או האם קטגוריה זו היא פשוט כניעה לעולם החדש?