בזמן האחרון נחשפים יותר ויותר פרטים נוספים על The Division: Survival, ההרחבה החדשה של משחק הפעולה-תפקידים מרובה המשתתפים של Ubisoft
The Division, משחק הפעולה-תפקידים מרובה המשתתפים של Ubisoft, קיבל עדכון גדול לאחרונה (עדכון 1.4) שתיקן את רוב הבעיות במשחק. עדכון 1.5, שלא מזמן הגיע לשרתי הבדיקה, יגיע ביחד עם ההרחבה החדשה של המשחק, The Division: Survival.
עכשיו, אחרי כשבועיים לאחר תחילת הבדיקה, הרי לכם סיכום על ההרחבה מפרטים שנאספו ברחבי האינטרנט.
The Division: Survival, כשמה כן היא, מתעסקת בהישרדות השחקן לאחר סופת שלג שהביאה את העיר לתת-תנאים, ועל השחקן להסתגל לתנאים ולשרוד. בהרחבה החדשה, כל השחקנים יתחילו ללא שום ציוד, כאשר לגופם אקדח ומעט פריטים, מה שהופך אותם לפגיעים מאוד.
המפה בה תתקיים ההרחבה זהה למפת המשחק הרגילה, רק שלשם שינוי, היא תהיה קפואה יותר, סופת השלגים תקשה על הראות, התקרבות למרכז המפה תביא להתמודדות עם אויבים חזקים יותר ועם תנאי קור קשים יותר. עלינו להתקרב למרכז בכדי להיכנס מחדש לאזור האפל, לאסוף פריטים ולחלץ את עצמנו ואת הפריטים ע"י קריאה למסוק.
המפה החדשה גם מביאה עמה שינוי בכמות בתי המסתור, שגדלה בהרבה מאוד מהכמות במפה הרגילה. הרחבה זו מביאה עמה מספר מערכות חדשות שנחשפות לראשונה בהרחבה (וכנראה יהיו קיימות אך ורק בהרחבה). המערכת הראשונה היא מערכת הקור.
מערכת הקור
לאחר סופת השלגים, הטמפרטורות של העיר ניו-יורק צנחו מתחת לאפס, ועל השחקן לשמור על טמפרטורת גוף תקינה בכדי להמשיך לשרוד. במידה ואינו ישמור על טמפרטורת גוף תקינה, לאחר זמן מסוים מד החיים שלו יתחיל להתרוקן.
בכדי לשמור על גוף השחקן מחומם, ישנן מס' שיטות. השיטה הראשונה היא לטווח הקצר יותר, ועובדת על תגובה עם הסביבה. ברחבי העיר יהיו פזורות מס' מדורות (חלקן דולקות ואת חלקן תצטרכו להדליק בלחיצת מקש), בהן השחקנים יוכלו לחמם את גופם ובכך לדחות את הרגע בו הטמפרטורות יצנחו ומד חייהם יתחיל להתרוקן. ניתן אף להתחמם ברחבי בתי המסתור הרבים הפזורים בעיר.
דרך נוספת העובדת לטווח ארוך היא יצירת ביגוד מתאים. מעתה והלאה, לבגדים שהשחקנים ילבשו תהיה השפעה אמיתית על הישרדותם ולא רק על המראה של הדמות. לכל בגד יש טווח עמידות בקור, וככל שעמידותכם בקור תהיה גבוהה יותר, כך תוכלו לשרוד בקור טוב יותר. את חלק מהבגדים תצטרכו ליצור, מה שמוביל אותנו למערכת הבאה, מערכת היצירה.
מערכת היצירה
מערכת היצירה מוכרת לנו היטב מהמשחק הרגיל, יוצרים נשקים, ציוד וכו' ובכך מגדילים את הנתונים שלנו. ב-Survival, עלינו יהיה ליצור כמעט כל דבר בכדי לשרוד. במה זה יתבטא? נתחיל מהעובדה הבסיסית שבעת כניסתכם להרחבה, אתם בעצם מתחילים עם אקדח פשוט בלבד. בכדי להשיג פריטים טובים יותר, תצטרכו להרוג אויבים, למצוא חומרים מתאימים וליצור נשקים, ציוד ועוד. נוסף על כך, בכדי להשתמש ביכולותיכם תצטרכו ליצור את היכולות שלכם מחדש מאחר וכולן נעלמו, וכפי שכבר צוין קודם, גם את הבגדים שלנו ניאלץ ליצור בכדי ליצור תנאים טובים יותר להישרדות. דבר נוסף שנצטרך ליצור בהרחבה החדשה הוא מסכה שתשמור עלינו בכדי שנוכל להיכנס לאזור האפל ושם ליצור את אקדח הזיקוקים באמצעותו תקראו למסוק.
נשמע פשוט ? לא כל כך, במיוחד לא כשתגלו שעם הקריאה לחילוץ, שאיתה תתחיל ספירה לאחור של כ-3 דקות, יופיעו אויבים חדשים, ציידים, (ובכמות גדולה), שמטרתם תהיה לצוד אתכם. ההבדל בין הציידים לאויבים הרגילים הוא שלציידים יש גישה ליכולות כמו של השחקנים, כמו לדוגמה עזרה ראשונה, פצצות דביקות וכדומה. בנוסף לכל זה, הציידים ישתמשו במהלכי התחמקות ותמרון, ממש כמו שחקנים רגילים. הם יהיו חזקים יחסית ובכדי לחסל אותם, תצטרכו להתכונן היטב לבואם ורצוי לשתף פעולה עם שחקנים אחרים כדי לשרוד עד לחילוץ.
PvE ו-PvP
בדומה למשחק המקורי, גם כאן יש חלוקה ל-PvE ו-PvP. המשחק עצמו יתחיל כשיש בשרת 24 שחקנים המשחקים בהרחבה. ה-PvE יאופיין בלחימה מול אויבים רגילים כאשר תוכלו לחבור (אך לא לתקוף) שחקנים אחרים, להחיות אחרים וכל מה שצוין עד כה. PvP דומה ל-PvE אך מן הסתם, יאפשר גם קרבות של שחקנים מול שחקנים. אומנם כולם יכולים לחלץ את עצמם מהסופה, אך אין זה ימנע מאחרים לתקוף אתכם כדי לקחת את כל מה שאתם נושאים עליכם ברגע זה. זאת אומרת, שאם נפסלתם – המשחק נגמר ואתם חוזרים לנקודת ההתחלה. שחקנים שיהרגו אתכם יוכלו לקחת את כל מה שיש עליכם, ולכן רצוי מאוד שתחברו לשחקנים אחרים כדי להימנע מפסילות.
תנאי השטח
כפי שכבר סיפרנו לכם אינספור פעמים, המפה הרי מושלגת כי אנחנו משחקים בעת סופת שלגים רצינית. הנתון הזה יכול לשחק גם לטובתכם וגם לרעתכם. מצד אחד, זה יקשה על טווח הראייה שלכם ויקשה עליכם לעיתים לזהות אויבים או שחקנים אחרים שיבואו וינסו להרוג אתכם. מצד שני, צריך לזכור שכפי שאתם מוגבלים בראייה, כך גם האויבים. נצלו את זה לטובתכם, החליפו מדי פעם מקומות במהלך קרבות עם האויבים. קיים סיכוי טוב שתצליחו להפתיע את האויב שלא הצליח לעקוב אחר תנועתכם בעקבות הסופה.
מערכת הרעב והצמא
ובכן, מדובר בשתי מערכות שחשובות מאוד אך לא כמו מערכת הקור. מערכת הרעב והקור מבוססות על המצרכים המוכרים לנו מהמשחק הרגיל, כמו סודה, מים, קופסאות שימורים ועוד רק שב-Survival, במקום להעניק יתרונות לשחקן על צריכתם, על השחקן לצרוך אותם כדי להימנע מפגיעות מסוימות בדמותו.
אוכל הוא המרכיב האחראי להתחדשות החיים שלכם. כל עוד לא תהיו רעבים, התחדשות החיים שלכם תהיה בקצב רגיל. לעומת זאת, ברגע שתתחילו להיות רעבים, התחדשות החיים שלכם כמעט ותפסיק ותהיה איטית ממש.
מערכת הצמא קשורה להדגשת תיבות בעלות ערך שיסייעו לכם בהישרדות, כמו חלקי נשק, מצרכים ועוד. ככל שתהיו צמאים יותר, כך התיבות יודגשו פחות עד שכמעט ולא יראו. בין היתר לכל המצרכים שניתן יהיה להשתמש בהם, ישנם גם את משככי כאבים ותרופות, מה שמוביל אותי לחלק העיקרי בהרחבה – המחלה.
המחלה
החלק העיקרי בהרחבה קשור לעובדה שאתם חולים, ושיש לכם שעה מרגע התחלת המשימה לחלץ את עצמכם באמצעות המסוק. כמובן ששעה לא תספיק לכם גם לשדרג ציוד כמה שיותר לקראת הכניסה לאזור האפל ולחילוץ, ולכן ישנם שני מצרכים שהולכים להאריך את השהות שלכם בהרחבה החדשה, והם תרופות ומשככי כאבים.
שני מצרכים אלו הם המצרכים שיעצרו את התפשטות המחלה, או במילים אחרות, יעצרו את שעון הזמן שמתקתק לרעתכם. ולפעמים, עוד חמש דקות משמעותם עוד ציוד נוסף שהייתם יכולים לחלץ ובאמצעותו לשדרג את הדמות המקורית שלכם.
תכננו את הזמן שלכם נכון, דעו מתי שווה להסתכן ומתי לא, זכרו שאתם מוגבלים בזמן ועשו את מה שצריך ולא את מה שאפשר. שימו לב כי אין צורך לקרוא לחילוץ אך ורק כשתיק האזור האפל שלכם מלא כי הציידים שאותם תהרגו בזמן שתמתינו לחילוץ יפילו ציוד רב ושווה ערך שרק יתגמל אתכם.
ניקוד וקופסאות אטומות
הרי בסופו של דבר, מה שאתם ודאי שואלים את עצמכם הוא למה שווה לכם לבזבז כשעה (או יותר, תלוי בכמה תרופות תשתמשו) בכדי לחלץ בסך הכל כשש קופסאות אטומות בזמן שאתם יכולים לעשות זאת באזור האפל הרגיל. ובכן, קודם כל חשוב שתדעו שהקופסאות הללו מכילות את הציוד החדש עם הניקוד החדש הנחשק של ההרחבה (בהנחה שאתם ברמה הגבוהה ביותר במשחק, זאת אומרת – ציוד ברמה של 229) – 256. נוסף על כך, הקופסאות שאותן נחלץ יכילו בין שניים לארבעה פריטים עם ניקוד זה. ופרט חשוב נוסף שלא הזכרנו הוא שעל כל משימת חילוץ שתבצעו בהרחבה תקבלו על כך נקודות. לפי כמות הנקודות תיקבע כמות הקופסאות הנוספות שהמשחק יתגמל אתכם בנוסף לקופסאות שחילצתם.
מה זאת אומרת ? שרק מהחילוץ אתם תרוויחו בין 12-24 פריטים עם הניקוד שאותו אתם צריכים (גם אם אתם ברמה נמוכה, המשחק דואג לתגמל אתכם בהתאם לרמתכם ולתת לכם ציוד מעט יותר טוב ממה שיש לכם מבחינת ניקוד). הניקוד שלכם יקבע לפי כמות הציידים, אויבי העילית, הווטרנים והאויבים הרגילים שהרגתם, כמות הפעמים שנפצעתם, ההתמודדות שלכם עם הרעב, טמפרטורת הגוף ועוד. אז זכרו להרוויח כמה שיותר ניקוד, וכשאתם מסיימים משימה, שימו לב לקריטריונים של הניקוד, שתדעו בפעם הבאה במה להתמקד.
וזאת, כרגע, סקירת המצב שלנו להרחבה החדשה The Division: Survival, שלדעת שחקנים רבים, משדרגת את המשחק והופכת אותו למה שהוא באמת צריך להיות, משחק הישרדות בו יש לעשות הכל כדי לשרוד. ההרחבה הזו צפויה להשיב, בדומה לעדכון הקודם לה, שחקנים רבים שפרשו מהמשחק ומתלהבים מעיקרון ההישרדות. כרגע, לא ידוע מתי תצא ההרחבה, אך מה שבטוח הוא שההרחבה תשוחרר לקונסולת ה-PlayStation 4 כחודש לאחר שתשוחרר עבור המחשב האישי וקונסולת ה-Xbox One, כפי שהיה בהרחבה הראשונה.
מה דעתכם? האם אתם מתכננים לרכוש את ההרחבה? האם ניסיתם כבר את Survival? האם לדעתכם המערכות הנוספות הופכות את המשחק למגניב יותר או שסתם מקשות על השחקן? ספרו לנו בתגובות.