המשחק האחרון ביותר בסדרה נחת על ה-Switch, ועבורי זאת הייתה הזדמנות נהדרת לחוות את הסדרה הזאת בפעם הראשונה. האם היא מתאימה לשחקן שרק נכנס ככה? הישארו ותגלו.
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV (שמגיע לנו מהמפתחת PH3 GmbH) הוא משחק טוב. טוב מאוד אפילו. חשוב לי להגיד זאת על ההתחלה כי אני הולך בהמשך להגיד כמה דברים שנראה שהולכים לסתור זאת. אז שתדעו, אני חושב הוא משחק נפלא. אבל יש לו פגם אחד גדול מאוד, עצום, ענקי, שהוא לא באשמתו ומונע ממנו להיות משחק שאני ממליץ עליו בקלות.
כיאה לכל משחק תפקידים יפנים שקורא לעצמו אחד כזה, הסיפור שלו ההוא אחד הנקודות הכי ממוקדות בו. כמה ממוקד? בשעתיים הראשונות בערך של המשחק אתם לא תזוזו סנטימטר, רק תעברו מסרטון מעבר לסרטון מעבר לסרטון מעבר. הסרטונים האלו הם חשובים בדרכם כי הם מקשרים אותנו להמשך ישיר של סיום המשחק הקודם, אבל למי שמצפה להשמיד אויבים עם קסמים ומהלכים מיוחדים מהר, יכול להתבאס. אני מצאתי את עצמי מגיע לשלב בו שאלתי את עצמי בכנות "מתי אני יוכל לשלוט על איזשהי דמות כבר?", מה שלא קרה לי כבר שנים ארוכות באף משחק. בתור משחק רביעי בסדרה בעלת סיפור מסועף, ארוך, מלא בדמויות, ומכיל עוד מרכיב פוליטי על הכל, המשחק לא יכול ממש לתת לנו זמן להבין מה קורה. לא עקבתי ממש אחרי התזכורות שלהם לאירועים מוקדמים או דמויות שלא הכירו לי, ואת האירועים שהמשחק מתחיל בהם שמתרחשים מול העיניים שלי התקשתי לפעמים להבין. זה לא שהמשחק רץ וטס, זה פשוט שזה המון מידע והמון דמויות והמון זמנים והמון מקומות וממלכות שונות. לטובת המשחק אני אגיד כבר זאת: בתפריט הראשי ישנה אפשרות לקבל מידע מתומצת על כל האירועים והדמויות החשובים מ-The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel 1 ועד לאירועים של The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV. אני יודיע לכם שזה לא מעט קריאה, אבל למי שמוכן לזה זה יוכל לעזור לכם להבין טוב יותר את האירועים. המלצה שנייה שלי זה הדיבוב, הייתי צריך להזכיר זאת בביקורת שלי על 13 Sentinels: Aegis Rim (משחק גם עם עשרות דמויות) אבל אלא אם כן אתם מעדיפים את השפה היפנית או מוכנים להתאמץ טיפה יותר להבין, לכו על הדיבוב האנגלי. הוא מוצלח בדרכו ויעזור לכם להבין על איזה דמות מדברים, מי הדמות שמדברת, והיכן הם נמצאים בצורה טובה יותר.
המשחק נראה ומרגיש לגמרי כמו משחק תפקידים יפני מודרני באיכות גבוהה. למה אני מתכוון בכך? הדמויות נראות טוב והעיצוב התלת מימדי שלהם מוצלח, האנימציות שלהם זורמות במהלך הקרב ומחוץ לו ושפת הגוף שלהם עוזרת להעביר את הרגשות שלהם. במהלך הקרבות אנחנו נראה גם לא מעט אפקטים טובים של פיצוצים, אלמנטים, חתכים, ועוד בצורה שמספקת מאוד את העין ואת האוזן. העולם הוא גדול ומלא, ולמרות שזהו אינו משחק תפקידים בעל עולם פתוח ההרגשה שאנחנו חלק קטן ממשהו עצום, מממלכות שלמות, מועברת היטב מבלי לאבד את המיקוד בדמויות הראשיות. אני לי משהו יוצא דופן להגיד על העיצוב האומנותי כי אין פה משהו שבולט לעין בצורה יוצאת דופן מהרבה משחקי תפקידים אחרים אבל מה שכן מבוצע בו, למרות שזה די סטנדרטי, מבוצע באיכות ממש גבוהה. אני שיחקתי בו על גרסת ה-Switch שיצאה עבורו לא מזמן, ושמים לב למען האמת. תקיעות זעירות בגרפיקה, האטה קטנה מידי פעם בסרטוני המעבר, וההרגשה שהדמויות לא חדות כמו שהן היו יכולות להיות מראות את המגבלה של הפורט הזה. שום דבר הוא קריטי יחד עם זאת, ובאופן כללי המשחק נראה נהדר ורץ נהדר.
ואם כבר מדברים על סטנדרט, בואו ניגע בקרבות. הקרבות המשחק הם קרבות בתורות אבל בעלי תנועה חופשית מוגבל. כאשר יגיע זמנה של דמות לזוז (וכל דמות תוכל לזוז על פי מדד המהירות שלה, זה לא מצב של כל הדמויות שלנו ואז כל הדמויות של היריב) נוכל לבחור לה ממגוון די מטורף של פקודות, החל מהתקפה בסיסית וקסמים ועד להתקפות מיוחדות ומתקפות אולטרה עוצמתיות במיוחד. כל דמות משתמשת בכלי נשק מסוג אחר, ויש 3 סוגי נזק פיזי שונים במשחק (מכה פיזית, יריה, או חתך) יחד עם אלמנטים שונים. אויבים מסויימים יהיו פגיעים לסוג מסויים של נזק שיוכל לפגוע בהם הרבה יותר בחוזקה ואולי אף להמם אותם. אמרתי שמערכת הקרב היא די סטנדרטית, אבל אלמנט ההימום הוא נחמד ביותר. במהלך המשחק והקרבות אנחנו נוכל לפתח קשרים בין הדמויות שיקרבו אותם יותר אחד לשני. דמויות בעלי קשרים יוכלו להצטרף להתקפות של דמויות אחרות או לחזק/לרפא את הדמויות, ואם דמות שיש לה קשר יוצרת מצב הימום אצל יריב, נוכל לבחור מתקפה מיוחדת שנוספת לנזק שלא דורשת תור במיוחד עבורה. המערכת הזאת גורמת תמיד למחשבה של מהי צורת הקרב הכי יעילה ובאיזה אויב עדיף שכל דמות תתמקד במקום פשוט לרכז את כל הדמויות על אויב אחד. קראתי למשחקיות סטנדרטית, אבל אני טועה כשאני חושב על זה. היא כן מוסיפה מספיק אלמנטים מיוחדים ומהנים כדי לבלוט מעל משחקים אחרים בז'אנר ועל זה אני מברך אותם.
הסיפור של The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV הוא…..מסובך. יש לו חלקים מעניינים ולא מעט מסתורין, אבל הוא מסובך. הייתי יותר מ-6 שעות אל תוך המשחק והצלחתי להבין פחות מחצי מכל המידע שנתנו לי שרלוונטי רק למשחק הזה, אני לא מדבר אפילו על מידע מהמשחקים הקודמים שהוזכר כל הזמן. פה נמצא הפגם העצום שהזכרתי. The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV הוא לא משחק שאני הולך להמליץ עליו לחדשים לסדרה, לא משנה עד כמה הוא מתאמץ להסביר את המצב ומה שקרה במשחקים הקודמים. הסיפור בשלב הזה מכיל כבר כל כך הרבה אירועים, דמויות, שינויים ומלחמות שזה יכול להוריד לשחקן חדש כל עניין, וזה לא באשמת המשחק. הטבע של הסיפור המפותח שלו אשם בזה. אבל! אם אתם שחקנים וותיקים של הסדרה, ההמשך הזה הוא נפלא ומומלץ ביותר. אני לא בטוח לגבי פגמים בהמשכיות של הסיפור כי אין לי נקודת השוואה, אבל נראה שהרבה השקעה הושקעה פה על מנת לתת לנו משהו אפי, מעניין, ומלא רגשות.
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV הוא משחק המשך נוסף מוצלח בסדרת משחקים מוצלחת. הוא מלא בקרבות טובים, דמויות מוצלחות, סיפור מעניין, ואנימציות מוצלחות. היותו משחק המשך פוגע בו עבור קהל חדש וימשוך קהל וותיק בצורה שהיא מאוד מנוגדת, כנראה הכי מנוגדת שנתקלתי בה עד היום. אני אומר שוב, אני לא ממליץ עליו לשחקנים חדשים או כאלו שלא מוכנים לקרוא את כל המידע שמסופק לפני תחילת המשחק, הוא חיוני להבנה של האירועים מהשנייה הראשונה של המשחק. לכל הוותיקים, ברוכים השבים, הכיתה שלכם ממתינה.
The Legend of Heroes: Trails of Cold Steel IV
ציון סופי - 8.5
8.5
טוב מאוד
יש לנו פה חוויה טובה ומשחקיות ממכרת לחלוטין, רק בעיה של אי התאמה לקהל חדש מונעת ממני להמליץ עליו בחופשיות.