המשחק Thief שהוכרז בקול תרועה בתערוכת המשחקים E3 2013 על ידי Eidos Montreal ומפורסם על ידי Square Enix עבור קונסולות הדור הבא – Xbox One וה-Playstation 4 של מיקרוסופט וסוני, המחשב האישי וקונסולות הדור הקודם -ה- Xbox 360 וה-Playstation 3 של מיקרוסופט וסוני. המשחק הוא מסגנון אקשן המשלב בתוכו הרפתקאות והתגנבות. המשחק Thief הוא הכותר הרביעי בסדרה. המשחק שיצא בפברואר 2014 בא בידיעה שהמשחקים הקודמים בסדרה קיבלו ציונים גבוהים בסיקורי משחקים ( ברוב המקרים למעלה מציון 80 כללי ) מגיע עם תקוות ענקיות בהחלט וכמובן עם ציפייה של גיימריים ותיקים ואפילו צעירים ששיחקו בכותרים הקודמים שהסדרה הוציאה, הצליח או לא? תקראו את הסיקור שלנו
אחד המשחקים המצופים ביותר של שנת 2014 הגיע אל המחשב האישי של רבים מאיתנו לאחר ציפייה מרובה בקרב חובבי משחקי המחשב "הוותיקים" ואף הצעירים שבינהם כל גיימר ששיחק במשחקי Thief הישנים והטובים זוכר את אחד ממשחקי ההתגנבויות הטובים ביותר אי פעם.
במשחק נשחק את גארט (Garret), הדמות הראשית במשחק,יתום עוד מילדותו, גדל ושרד כגנב וכייס וגוייס ע"י השומרים- The Keepers. כעת הוא גנב מומחה שרוצה רק להיות לבד ולגנוב בשקט אך לא ביודעים מסתבך ברצף של אירועים ונדרש להתמודד מולם. המוטו של גארט- “What is locked- can be opened. What is hidden can be found. What is yours-can be mine”- "מה שנעול, ניתן לפתיחה. מה שמוחבא,ניתן למציאה. מה ששלך יכול להיות שלי". נשמע מעניין כי בעיקרון הוא די הולך אחרי המשפט הזה, באמת מנסה לפרוץ כל מה שנעול ולרוב גם מצליח, בדר"כ תחפשו במקומות הכי הזויים ובסוף תמצאו שם את הדברים "השווים" ביותר שקיימים.
גרפיקה – Thief נראה מעולה על המחשב ואנחנו בטוחים שגם על קונסלות הדור הבא והקדומות שבחבורה, יש מערכת משוכללת המפרטת ברקים ושינויי מזג אוויר אחרים, הדברים הללו משפיעים ישירות על המשחק. השפעת הערפל במשחק היא ברמה מהגבוהות שראינו במשחק שכזה שבמידה ותלכו באיזורי ערפל גבוהים תוכלו לקבל מצב שאתם מוסתרים באופן שכמעט מלא וכמובן שגם להפך במקום ללא ערפל. כל הנקודות בבית זמינות למסתור ולמעבר בכמה שיותר התגנבות, הפריטים בחוץ ובפנים בפירוט מטורף! אחד הדברים הפחות טובים זה שילוב הסאונד במשחק, לפעמים בום ישמע לך קצת מעוות ולא תבין מהיכן הוא מגיע ולאן הוא זז.
משחקיות – כמו כל משחק התגנבויות שמכבד את עצמו, נדרשת חשיבה כדי לעבור את השלב (כל עוד נשארים נאמנים למקור הקלאסי של המשחק ולא להראות בעיני אף אויב) ולעתים גם יכולת תמרון ויצירתיות מופלאה. בגדול, גונבים כל מה שבא ליד וכל מה שנראה ששווה כסף, להשתדל לא להראות ובעצם להיות הגנב האולטימטיבי- לראות ולא ולהראות. עד כמה מגניב שזה נשמע, זה נמאס כבר לקראת אמצע המשחק כשהשלבים מתחילים להראות חסרי יצירתיות מבחינת השחקן ובעצם ניתן לנחש כמעט הכל מראש. מה שאומר שברגע שתסיימו את המשחק תבינו שביצעתם את אותם ההתגנבויות, התחמקויות וכדומה כמה פעמים.
עלילה – בתחילת המשחק, גארט מצוות עם השוליה הקודמת שלו- ארין, שניהם מסימיים ע"י כך שהם מאשרים את אותה העבודה של איש הקשר-באסו. שניהם מבצעים את המשימה וגארט גונב את נשקה של ארין כי הוא יודע שהיא רגילה להרוג שומרים מתי שלא צריך לעשות זאת. שניהם מגיעים לאולם (שדומה למבנה של כנסיה מפחידה שכמובן ערפל לא חסר בה) שבו מבצעים פולחן וגארט מבטל את המשימה. ארין, כמובן, לא מסכימה ונופלת מהתקרה שהייתה עשוייה זכוכית שבירה היישר אל תוך הפולחן שהיה קרוב לסיומו. לגארט,שמסתכל אל תוך האולם, יש חתיכה מהאבן שהשתמשו בה בפולחן טמועה בתוך עינו שאז מתחילה לזרוח. זהו בעצם תקציר של השלב הראשון של המשחק, סתם שתבינו לאן אתם נכנסים.
העלילה עצמה יפה בסך הכל, היא בהחלט סוחפת ובהחלט מושקעת אך לא מושלמת מכיוון שלרוב אתה פשוט תתבאס שאתה עושה את אותה התגנבות, אותה פעולה אפשר להגיד – פעם אחרי פעם..
אורך חיים – לדעתי, אורך החיים של המשחק ניתן להיות קצר (במוד easy) אך ברגע שרמת הקושי היא Master, מיד שמים לב להבדל העצום- רמת הקושי בהחלט מאתגרת אפילו לגנבי העל ששיחקו במשחקים הקודמים שבסדרה יהיה קצת קשה להתמודד עם רמה זו, בהחלט צריכים להיות מאסטרים על מנת לעבור אותה בקלות ובמהירות.
לסיכום – המשחק בהחלט מומלץ ואפילו מומלץ מאוד לחובבי הג'אנר! הוא מהנה, מאתגר, דורש יצירתיות וחשיבה מחוץ לקופסא וכמו ש-Thief רגיל להיות- להתגנב ולגנוב.
כל גיימר שמחכה למשחק עוד מיציאת המשחק הראשון לא יתאכזב מהמשחק החדש ואף יופתע מרמת הגראפיקה- תיאור הפרטים הקטנים והדברים שלא שמים לב אליהם בכלל אך נמצאים שם. אומנם המשחק לא מושלם אך הוא בהחלט משחק מעולה.
סרטון משחקיות:
https://www.youtube.com/watch?v=OELJ8qZ8Fe8
הטריילר הראשוני של המשחק:
https://www.youtube.com/watch?v=83tF5EKdT5c