אחרי כמה חודשים רצופים שקונסולת ה-Playstation 4 שלי ראתה רק Fornite בגלל הילד, הפעם המשחק V-Rally 4 הצליח להדחיק מעט את ריקודי ה-Fortnite
V-Rally הוא משחק וותיק, אפילו מאוד, המשחק שיצא לראשונה בשנת 1997 (אז הייתי בן עשר) עבור קונסולת ה-Playstation הראשונה. הכותר האחרון בסדרת המירוצים של Inforgames יצא בשנת 2002 לקונסולת ה-Playstation 2 ומאז לא נראו יותר כותרים בסדרה.
החלטנו לבדוק את הכותר החדש שיצא לאחר 16 שנים מהאחרון, האם הוא השתפר מבחינה גרפית? האם הוא יכול להתחרות בענקי המירוצים של Microsoft, EA ו-Ubisoft? הרי 16 שנים זה המון זמן בגיימינג, ראינו שיפורי גרפיקה, סאונד ואפילו משחק באונליין בחלק מהכותרים המתחרים. מה יש ב-V-Rally 4 ? תכף נגלה
נתחיל עם היצע המכוניות, המשחק מציע לכם מכוניות ראלי אמיתיות – ממותגי הונדה, סובארו עד לטויוטה ואחרים, כמו כן להבדיל ממשחקי מירוץ ראלי אחרים (Dirt) כאן התווספו גם מכוניות באגי, מכוניות ראלי ייעודיות ולמעלה מ-50 מכוניות שונות אשר תצטרכו להשיג במשך המשחק, ככל שתשחקו יותר תצברו יותר נקודות ותשיגו יותר ויותר מכוניות.
עיצוב:
מיד על ההתחלה, כבר בתפריטים הראשיים ניתן להבחין שלא מדובר על משחק מהמושקעים ביותר שנראה, אחרי שנחווה את נהיגת השטח באמצעות מסלולי ראלי מרהיבים יש לומר, מסלולי RZR ובאגי ואפילו מכוניות מירוץ כביש אמיתיות עם מותגי ענק של פג'ו, סיאט, פולקסוואגן ושלל חברות מוכרות אחרות. כמו כן תוכלו לנסות את יכולתיכם על ההגה של רכבי פרארי, למבורגיני, כמובן מרצדס, יגואר ושאר רכבי הפאר העולמים.
בתוך המירוץ תראו מסלולים מעוצבים בסגנון מירוצי מכוניות של 2014-2015 ולא כיאה למשחק שיוצא בשנת 2018. הכבישים, דרכי האפר והקפיצות סבירות ולא מראות יתרון כלשהו על שאר משחקי הג'אנר.
עיצוב צידי המסלול, מהקהל ועד עצי המדבר, הנהרות ושאר אפקטים נראים כאילו ניסו להשקיע מעבר ותו לא. לא תראה את עצמך נכנס למסלול חדש ואומר "וואו".
מצב הקריירה:
מצב הקריירה יתן לכם אפשרות להתקדם במשחק על ידי כניסה לאירועים, כמובן אירועים מוגבלים על פי יכולת הנהג ולאט לאט תוכלו להשתתף באירועים יוקרתיים יותר וגם קשים יותר.
במסך 'מרכז הפעילות', תראו את כל האירועים הזמינים לכם ברגע נתון בתור נהגי ראלי ,האירועים כמו שציינתי מקודם יהיו מפוזרים על פני מפת העולם. ללא קשר לדיסציפלינה, לכל אירוע יש דמי כניסה ומשך זמן. שכמובן גם מייחס לקושי כלשהו, בגלל שזהו מצב קריירה אתם צריכים להיות מחושבים בתשלום לאירועים כי אתם זקוקים לצוות של מהנדסים, סוכנים ומכונאים שיהיו איתכם באירוע, דבר שעולה כסף שתצטרכו להשיג בחוכחה וכמובן שגם לבזבז בחוכמה.
אז, למשל, אם אתם נכנסים לאירוע של שלושה ימים, ולאחר מכן, אירוע של ארבעה ימים, אתם חייב לוודא ששני האירועים האלה משלמים מספיק טוב כדי לשמור על הצוות שלכם מאושר. למרבה המזל, לא חסרות הצעות למירוצים מכל הסוגים, כל מירוץ יעלה כסף אך ישלם בנדיבות גם כן. כל מה שאתם צריכים לעשות זה לסיים את המירוץ על הפודים ורצוי במקום הראשון.
נעבור לאיזור המוסך, במוסך תוכלו לשדרג את הרכב שלכם, על ידי התמקדות בשלוש תכונות מרכזיות – שדרוג שיאפשר שיפורים למנוע, שלדה תיבת ההילוכים וכדומה, כל שדרוג ייקח זמן ספציפי שנצטרך לייחס לו חשיבות במצב הקריירה. התאמה אישית שתאפשר לנו לבחור סוגי אבזור לרכב, החל מ-GT, NFS, רכב ספורט, שני מושבים (איש צוות נוסף) ועוד – חלק שלא תשתמשו בו יותר מדי כי נראה שלא השקיעו בו יותר מדי והוסיפו אותו רק בגלל שלמשחקים אחרים מאותו הג'אנר יש את האיזור הזה. ואיזור הגיליון הטכני שיציג לך אודות כלי הרכב שלכם.
מלבד מצב הקריירה במשחק V-Rally 4 תוכלו להתנסות בממצב ה-HillClimb שהוצג חודש לפני צאת המשחק, מצב זה שוב מנסה לבדל את V-Rally משאר המשחקים ואפשר להגיד שפה הוא דווקא הצליח. במצב זה תצטרכו לנסוע מעל ל-2000 מטרים נסיעה בגובה בכדי להגיע אל קו הסיום, בדרך הנסיעה לא קלה ויהיה עליכם להתמודד עם מסלולים קשים מאד.
המצב הושק בטריילר עוד לפני ההשקה וגרר תגובות מרהיבות מחובבי הג'אנר.
שליטה ומשחקיות
לאחר כמה מירוצים תוכלו להבין שזה לא הולך להיות פשוט, השימוש בבקר הוא סביר אך לא חלק, כמובן שגם לכאן נכנסת בחירת הרכב אשר משנה את השליטה. ברכבים מהירים תחמיצו פינות אפילו אם תנסו להתאמן על כך יום שלם. במכוניות בעלות הנע אחורי זה יהיה קשה אפילו יותר.
חוסר העקביות בשליטה מסרבל את המשחק אבל כנראה שזה חלק מהג'אנר (ב-DIRT הדבר הופיע גם)
אוהדי הראלי וחובבי הג'אנר (שלא כמוני) השונים ככל הנראה יצליחו להשתלט גם על המכוניות בעל הנעה אחורית ומהירות מירבית במסלולים קשים אבל אני מאמין שתצטרכו להתאמן על כך כמה פעמים. פריסות המסלול השונות, תיפוס במעלה ההר, ירידות תלולות וסיבובים שלא ראיתי בחיי יגרמו נזק לרכב שלא ממש ישפיע על המשחק.
החלק המהנה במשחק זה בחירת רכבי ה-באגי ששם השליטה בשטח יחסית הייתה קלה יותר, אציין שהילד בן ה-5 נהנה מאוד מעניין הבחירה אינסופי של מכוניות וסוגיהם.
סאונד
ללא ספק אחד האלמנטים הכי מאכזבים במשחק זה הסאונדטראק של המשחק, במצב קריירה יש שיר אחד ש"יאכל" לכם את הראש במלוא מובן המילה, לולאה אינסופית של אותו שיר שלא תגמר.
בשאר התפריטים המוזיקה מונוטונית ולא משתנה גם כן יותר מדי.
מצב האונליין
מצב האונליין מהנה אך לא יותר, כאוס אדיר של אירועים אשר מצויינים במפה ממש כמו במצב הקריירה. יש המון מירוצים וגם המון שחקנים נכון לימי כתיבת הסיקור. מצב ה-V נותן אופצייה לשחק עם חברים אבל דורש הכנה ארוכה של כל חבר אז זה גורם להמתנה עצומה לתחילת המשחק ואפילו מתסכלת לפעמים, אתם תגלו מצב בו שחקן נכנס לחדר ויוצא – דבר המביא עצבים ועוד לא הגענו לכך שעד שכמעט החדר מתמלא לקראת מירוץ פתאום הלובי קורס וכולם מתנתקים
לסיכום, V-Rally 4 מרגיש כמו משחק קצר למרות שלל המסלולים והכלים אותם תוכל לבחור ולהתנסות. לא התמקדו על משהו אחד אלא על הלכו על משהו כולל .יש חוויה של ראלי אבל לא הייתי אומר שבאמת מרגישים את חווית המשחק כפי שרצו שהיא תועבר, כמו שציינתי למעלה – הסאונד במשחק לא סוחף ורעשי המנוע נשמעים מיושנים, אין רעש קהל מה שקצת מוריד מהעניין. אפשרויות קטנות כמו שדרוג הרכב קיימות ולפעמים מסובכות אפילו ממשחקים מתחרים בג'אנר. יש היצע גדול, מה שגם מתברר כחיסרון המתבטא בחוסר התמקדות בסגנון אחד – דבר הפוגע בחוויה הכללית. העולם המקוון מעניין אך לצערנו התנסתי בו פעמים בודדות בגלל שכל כניסה למירוץ לוקחת זמן רב. ברגע שתבחרו מסלול ותגיעו למשחק מקוון אתם תהנו מקרב ישיר בין יריבים מהעולם, משהו שיגמר יחסית מהר לעומת זמן ההמתנה המתסכל.
טריילר המשחק:
https://www.youtube.com/watch?v=SCUIuRwJsaI
V-Rally 4
עיצוב - 7.5
משחקיות - 7
סאונד - 3
אונליין - 6
5.9
ממוצע
משחק מירוצים אמור להיות קליל ומהנה, נהנים לשחק בו וזהו. כמו שאמרתי, אין בו משהו שונה משאר משחקי הג'אנר והוא לא חידש כלום, בהעידר רישיוניות לשמות מסלולים אמיתיים מעולם הראלי, גם חובבי הראלי לא בטוח שיתחברו למשחק, או שכן?