Valve הייתה מאוד עסוקה בשבוע האחרון, עם מספר הכרזות והצהרות שנראו כאילו צצו משום מקום. הראשונה והמרגשת ביותר מבין ההכרזות החדשות, היא שהחברה שבבעלותה החנות הדיגיטלית Steam, עובדת כעת על לא אחד, לא שניים, אלא שלושה משחקים חדשים למכששיר המציאות המדומה שלה – HTC Vive.
Gabe Newell אישר ל-Eurogamer שהמשחקים, בניגוד לדמו The Lab שפיתחה החברה לקראת יציאת ה-Vive, יהיו חוויות מלאות: "כשאני אומר שאנחנו מפתחיל שלושה משחקים, אנחנו מפתחים שלושה משחקים מלאים, לא ניסויים."
באשר למשחקים אחרים שמפתחת החברה, לאחרונה Eurogamer גם דיווחה מדוע Valve לא מפתחת משחקים לקונסולות הדור הנוכחי, מפי Newell בכבודו ובעצמו.
"אנחנו אוהבים את המחשב עכשיו. מאוד," הוא אמר. "אנחנו מתעצבנים כשאנחנו עובדים בפלטפורמות סגורות… היו מספר מקרים בהם נאלצנו לעדכון מוצרים 5-6 פעמים ביום אחד. כשעשינו את [הגרסה] המקורית של האפליקציה של Steam ל-iOS, נכון, השקנו אותה, קיבלנו המון פידבק וביום הבא היינו מוכנים לעדכון. לא יכולנו לשחרר את העדכון הזה במשך שישה חודשים! ולא יכולנו להבין למה הם לא ישחררו אותו! הם לא אמרו לנו. אלו החיים שיש לך בסביבות הפיתוח הללו. וסוף סוף הם השיקו אותו! אבל הם לא סיפרו לנו למה."
הדעה של Newell מובנת מאוד, המעבר מפלטפורמה פתוחה כל כך כמו המחשב האישי לקונסולות וסמארטפונים בהם לכל חברה יש את תהליך בקרת האיכות שלה, יכול להיות מאוד מתסכל גם ללקוח הקצה וגם לאלו שבונים בסופו של דבר את החוויה.
ממשחקים של החברה נעבור למשחקים שהחברה שמה בחנות שלה – אחת המערכות הכי שנויות במחלוקת ש-Valve הוציאה, היא מערכת ה-Steem Greenlight, שנתנה סיכוי לכל משתמש לפרסם את המשחק שלו בחינם, בתנאי שמספיק משתמשים ירצו לראות אותו בשוק. השבוע, החברה החליטה לנטוש את המערכת, ולהחליף אותה במערכת חדשה שתיקרא Steam Direct.
בהכרזה בבלוג החנות הווירטואלית, כתב עובד החברה Alden Kroll, על המערכת החדשה שתגיע באביב המתקרב, ותאפשר למפתחים לשים את המשחקים שלהם ב-Steam מבלי לעבור תהליך אישור. "הדרך החדשה הזאת, לה אנחנו קוראים Steam Direct, מיועדת לאביב 2017 ותחליף את Steam Greenlight… אנחנו נבקש ממפתחים חדשים להשלים מספר ניירות דיגיטליות, ווידוי אישי או עסקי, ומסמכי מיסים הדומים לתהליך בקשת חשבון בנק. לאחר שהכל יעשה, מפתחים ישלמו תשלום פיקדון לכל כותר חדש שהם רוצים לפרסם, שמיועד להוריד את העומס בקצב הבקשות," כלומר, החברה שמה את תשלום הפיקדון כדי להנמיך את בקשות המשחקים ה"מזוייפים" שמועלים מידי יום למערכת הקיימת, כגון משחקים מועתקים, משחקים שנעשו ללעג, או משחקים שלא מתאימים בכלל לאיכות המשחקים ב-Steam.
למרות זאת, לא ידוע עדיין מה התשלום הזה יהיה, וההערכות עומדות על פיקדון שיכול להסתכם ב-$100, או להגיע אפילו ל-$5,000 לכל משחק. "יש יתרונות וחסרונות לכל צד של הספקטרום, אז נרצה להמשיך ולקבל פידבק לפני שנחליט על מספר."
מה אתם חושבים על ההכרזות האחרונות? מה המשחקים ש-Valve מתכננת להפיק למציאות המדומה? האם Direct יעבוד יותר טוב מ-Greenlight? ספרו לנו בתגובות.