הנה הוא הגיע, המשחק שכולם מצפים לו עוד מאירוע החשיפה ב-E3 2012, אחרי דחיות מרובות וציפיות ענקיות, עכשיו, אחרי שחלקנו כבר הספקנו לשחק בו, נשאלת שאלת מיליון הדולר – האם היה שווה לחכות?
ctOS היא מערכת מאסיבית ומתקדמת אשר פותחה על ידי החברה Blume. המערכת נחתה על אזרחי שיקגו משום מקום. מטרת המערכת היא לשמור על העיר מקושרת באופן תמידי עם רשויות שיקגו ובין היתר עם המשטרה, הכל במטרה למנוע פשיעה וליעול אכיפת החוק, אך האם מפתחי ctOS אי פעם העלו בדעתם שהמערכת עלולה לחוות פריצת אבטחה?
במשחק תכנסו לגופו של איידן פירס, האקר מתוחכם שקיבל גישה למערכת ה-ctOS על ידי אחת מההאקריות הכי מסוכנות בעיר. אך כישוריו של איידן אינם נעצרים רק ביכולות ההאקינג המרשימות שלו.
הרושם הראשוני שקיבלתי מ-Watch Dogs היה טוב ואף מאוד – הגרפיקה במיטבה, האנימציות והסאונד ברמה גבוהה מאוד והעיר שיקגו מרגישה טוב מתמיד. המשחק ממהר לנפנף בתכונת הדגל שלו, ה"האקינג", כי אכן מדובר בייחודיות שלו. במשחק תוכלו לפרוץ לרמזורי תנועה, צינורות גז, תיבות חשמל ומחסומים בדרך. כל אלה יעזרו לכם במלחמה עם הכנופיות המסוכנות בשיקגו ובמרדפים במהירות גבוהה עם המשטרה.
אני חייב להודות, בהתחלה ההאקינג נורא מרשימים ומעניינים, אך ככל שמתקדמים במשחק קל מאוד למצות אותם. במהרה הרגשתי כאילו חסרים לי כמה דברים, כלומר, "תלחץ על Q בשביל לפרוץ למצלמות אבטחה", מה הלאה? לצערי הרב המקש Q מסכם הכל.
העלילה של המשחק מתחילה לאט אך בשלב מסויים תופסת תאוצה והעניינים נעשים יותר חמים – אנו מגלים יותר ויותר על הדמויות ובעיקר על איידן פירס, הפרוטגוניסט, על אף הזהות המעורפלת שלו. איידן פירס נתפס במשחק כ-"Vigilante", הכוונה היא לאדם אשר לוקח את החוק לידיים. אם האזרחים יראו אתכם כאדם מסתורי או כאנרכיסט זה תלוי בכם – ככל שתעזרו לאזרחים ותפתרו פשעים כאלה ואחרים, כך המוניטין שלכם בעיני האזרחים יעלה ותזכו בהטבות מסויימות.
בסך הכל אין לי הרבה תענות בנוגע לעלילה או לדמויות, אכן לא מדובר בעלילה שתעשה לכם כאב ראש, אך העלילה בהחלט סולידית ביותר ואף טובה. הדמויות מעוצבות היטב, הדיבוב שלהם ברמה גבוהה וקל מאוד להתחבר לחלקן. אורך העלילה הוא סביר ביותר, כ-20 עד 25 שעות לכל ה-38 משימות שהמשחק מציע, אך אל תשכחו את התכנים הצדדיים אשר תופסים חלק בלתי נפרד במשחק ומעניקים לאורך החיים שלו עוד הרבה שעות טובות. אך אני עדיין מרגיש קצת מרומה, הבטחתם לי 100 שעות של חווית סינגלפלייר וקיבלתי בקושי 40.
המולטיפלייר במבט ראשוני נראה מאוד חדשני – אחד מהמודים מאפשר לשחקן לפרוץ לשחקנים אחרים לעולם המשחק ולנסות לגנוב לו מידע, על השחקן שפרצתם לו לאתר אתכם ולהרוג אתכם. הצלחתם לברוח? ניצחתם. נהרגתם? הפסדתם. בהתחלה מוד המשחק הזה נראה מאוד כייפי אך קל מאוד למצות אותו.
נמשיך הלאה ל-Co-Op, שמאפשר לעד 8 חברים להתחבר יחדיו לאותו עולם ולשחק ביחד, נשמע כיף? טוב, בסך הכל האפשרויות במוד הזה מאוד מגובלות בהשוואה לאלו של הסינגל, אל תהיו מופתעים אם תמצאו את עצמכם משתעממים בשיקגו עם חברים.
שאר המודים מסתכמים או בקרבות פשוטים או במירוץ מכוניות, אין באמת מוד מרובה משתתפים אשר הצליח להפיל אותי מהכיסא מעצם מידת החדשנות שלו. מבחינתי המולטיפלייר הוא פספוס אחד גדול וחבל – העיר שיקגו בעלת פונציאל גדול לממש משחק מרובה משתתפים מהנה ביותר, אך Watch Dogs נכשל בהעביר את החוויה הזו.
Watch Dogs הוא משחק טוב מאוד – העיר שיקגו מרתקת, קיים מספר רחב מאוד של תכנים מגוונים אשר מספקים מספר רחב של שעות. המשחק אמנם נופל בצד המולטיפלייר, אך הקמפיין המדהים מחפה על כך. האם המשחק מספק את הסחורה שהוא הבטיח בשנתיים האחרונות? אני בספק. משחק השנה הוא לא יהיה.
אוקי אני מתלבט איזה משחק לקנות לXBOX 360 שלי ולשחק איתו בLIVE, מה שווה יותר GTA V או WC?