המשחק האלמותי World of Warcraft חוזר בגרסתו המקורית ומנחית עלינו משקולת נוסטלגיה מטורפת. ישבתי לבדוק ולהתרשם מהבטא של המשחק החדש ישן של Blizzard
משחק התפקידים ההמוני World of Warcraft קיים כבר יותר מעשור, והביא עימו סיפור מרתק, משחקיות ממכרת ודמויות בלתי נשכחות. חברת Blizzard החליטה בצעד אמיץ לשחרר גרסה מחודשת של הכותר המקורי בסדרה, ולהחזיר לחיים את מנגנוני המשחקיות המקוריים. חשוב לי מאוד לציין שמדובר בחידוש לגרסה המקורית של המשחק, וכלל השיפורים שנעשו למשחק לאורך השנים לא תקפים כאן. אם אתם שחקנים ותיקים של הסדרה, סביר להניח שתוך כדי משחק יעלה על פניכם חיוך גדול שיביא איתו זכרונות על פשיטות בלתי נשכחות ושעות על גבי שעות של משחק מרתק, מעניין וממכר.
Classic יעביר לכם באופן מדויק להפליא את החוויה שהמשחק העביר בשנים הראשונות שלו ולכן אם אתם שחקנים חדשים יחסית שרגילים לחידושים של המשחק, קחו בחשבון שבגרסה המחודשת של Classic תקבלו משחק ללא מערכת מעקב אחרי משימות, מפה ללא ציוני דרך שיורו לכם לאן ללכת וכו', ויכול להיות שהמשחק הזה פחות ידבר אליכם. המשחק בזמנו היה זורק אתכם למים העמוקים ללא כל הסבר ראשוני למה אתם אמורים לעשות, וזה בדיוק מה ש-Classic עושה כאן.
אז מה הייתה מטרתה של Blizzard להוציא את Classic? לפי החברה, מטרתו של Classic היא להביא לשחקנים חווית "וונילה" איכותית. הגיע הזמן לשכוח מכל המערכות שהופכות את המשחק היום לפשוט וקל לתפעול ומודרני. תשכחו ממערך משימות מסודר, מפה שתציג לכם בדיוק לאן ללכת, יצורים מעופפים שיקצרו לכם את הדרך, מערכת עליית רמות מהירה או מערכת מציאת מבוכים. המשחק חוזר לגרסתו המקורית ולא מרחם על אף אחד.
גם בהיבט החברתי Classic חוזר למקורות. במשחק של היום יש מערכות שיאפשרו לכם ליצור צוות מרובה שחקנים בקלות וביעילות, ועל כן גם אפשרויות ניהול הצוות היו פשוטות. אם ברצונכם להיפטר משחקן, פשוט הסירו אותו מהצוות שלכם ושחקן אחר יבוא במקומו.
ב-Classic, הדרך ליצירת הצוות המושלם קשוחה ומסובכת, כיוון שעליכם לחפש באופן פיזי חברי צוות, משמע להסתובב בערים השונות במשחק ולשאול באופן אישי שחקן אם הוא רוצה לחבור אליכם.
כמובן שמערכת הקרבות הממכרת חזרה למקורות בחידוש. ב-Classic, רוב הסיכויים שתמצאו את עצמכם ללא כלי לחימה או מנה, והצורך לסחוב עם הדמות שלכם מים נעשתה חשובה מתמיד. תוכלו להגדיל את מהירות חידוש המנה שלכם על ידי ישיבה מחוץ לקרב. בקרבות אחד על אחד זה הרבה פחות מורגש אך אם תרצו להביס מספר גדול של אויבים לבדכם, קחו בחשבון שמאוד מהר יגמרו לכם המשאבים ותישארו חסרי כוחות לפרק זמן לא קצר בכלל. מערכת הקרבות המקורית הייתה ונשארה גם כאן קשוחה ולא מרחמת, ובתור שחקן ותיק של הסדרה שמחתי לסבול בשנית ולהיענות לאתגר.
כפי שכבר ציינתי קודם, ב-Classic אין מערכת ניווט משימות שתראה לכם לאן ללכת. על מנת להבין לאן אתם צריכים ללכת ומה בדיוק עליכם לעשות תצטרכו לקרוא את דיאלוג המשימה בקפדנות ולאחר שתעשו זאת, תצטרכו לזכור מאיפה המשימה החלה, על מנת שתוכלו לחזור ולהשלים אותה. אם תאבדו את הדרך, רוב הסיכויים שתצטרכו לחזור על צעדיכם על מנת לנסות ולהבין איזו פנייה אתם צריכים לקחת כדי להגיע למיקום המשימה הנכון.
לסיכום, ציפיתי לקבל מ-Classic שעות של הנאה מוצפות נוסטלגיה. ואכן, כשחקן WoW ותיק שאהב את המערכות המקוריות שלו, שמחתי לקבל את החוויה שקיבלתי לפני יותר מעשור מחדש. יחד עם זאת, Classic הוא משחק שככל הנראה ידבר לקהל מאוד ספציפי של שחקנים, ולא כולם יסכימו שהוא מוצלח.
המשחק מרגיש, נראה, ומעביר בדיוק את מה שהוא היה אז. משחק תפקידים רחב, מעניין וסוחף. המשחק כמובן עבר שדרוג גרפי קל, ואהבתי מאוד שיכולתי לשחק במשחק המקורי בגרפיקה הרבה יותר טובה ממה שהייתה לו אז.
כלל המערכות המקוריות זהות אחד לאחד לאיך שהיו בעבר, ואין לי ספק שזה דבר מבורך. אישית היה לי קשה בתחילה להתרגל חזרה למשחק המקורי, כיוון שכל המערכות שיש היום הופכות את המשחק למאוד נוח, אך לאחר כמה שעות של משחק והבנה שחזרתי למקור, המשחק זורם, כיף, חי ובועט בדיוק כמו שהוא היום, אפילו שהרבה מערכות הוסרו או שונו לחלוטין.
בעיני, הדבר שהופך את המשחק המחודש לאטרקטיבי, היא האפשרות לחזור ולחוות את WoW כמו שהיה פעם, שזהו ללא ספק גל נוסטלגיה מטורף לשחקנים ותיקים כמוני, ומאוד מעניין אותי לראות כיצד שחקנים טריים יותר של הסדרה יקבלו אותו.