עפר וברזל – ביקורת למשחק Wreckfest

שימו חגורה וקסדה כי מצפה לנו מרוצים מלאי התנגשויות ומתכות שעפות באוויר ב-Wreckfest

בדומה להרבה גיימרים אחרים שגדלו על המחשב האישי בשנות התשעים, בין משחקי מרוצי המכוניות המוכרים ביותר היה Destruction Derby, משחק מרוצי מכוניות הרסני שמאפשר לכם לפרק לחתיכות רכבים אחרים עד שתהיו הרכב הנותר, עוד הרבה לפני בואה של סדרת משחקי Carmageddon. המשחק גם כלל גרפיקת תלת מימד מרשימה בזמנו והיה חוויה בלתי נשכחת. כעת, מגיע היורש הרוחני שלו, Wreckfest שנחת אצלי על ה-PlayStation 5.

בחלון הפתיחה של המשחק תראו מולכם תפריט מלא בפעילויות. המצב הראשון הוא מצב קריירה, שנותן לנו להתחרות במספר אתגרים ומרוצים שונים על מנת להרוויח נקודות ולהעלות את הדירוג שלנו. כל ניצחון מעלה את הדרגה שלכם ומאפשר רכישה של עוד מכוניות. כל סיבוב בו תנצחו, אתם תרוויחו נקודות שיאפשרו לכם להמשיך לאתגרים האחרים וציוד שישפר לכם את מבנה הרכב והביצועים שלו. האתגרים הם די מגוונים ככל שתמשיכו לשחק עוד ועוד, עם חלקם מירוץ בסיסי, דרבי הרסני שצריך להיות השורד האחרון או תחרות חיסול יריבים על מכסחת דשא. אין יותר מדי למצב זה אבל הוא כולל מספיק גיוון וכיף לשחקנים שפחות מעדיפים לעלות לרשת עם פרסים שישפרו לכם את הרכבים עבור אתגרים עתידיים. 

כן הייתי רוצה איזשהו מצב קריירה אמיתי, אולי אפילו יריבים וירטואליים שאכנס איתם לסכסוך אחרי התנגשות על המסלול, אבל זה המצב שקיים במשחק כבר 3 שנים אז לא ציפיתי למשהו כל כך חדש.

מצב המולטיפלייר כמובן נותן להתחרות ברשת מול מתמודדים שונים במגוון אירועים. בתחילת כל תחרות, המתמודדים מצביעים על סוג המירוץ והזירה ובוחרים את הרכבים שלהם לאתגר. המצב מאוד מבדר ועובד טוב. ראיתי פה ושם מעט באגים גרפיים אבל לרוב, עם חיבור רשת חזק, המשחק ירוץ די חלק וטוב, והוא כמובן מוביל להרבה רגעים מצחיקים ומהנים שאי אפשר לקבל עם יריב ממוחשב, בעיקר עם הסאונד עובד.

מה שכן, מאוד התאכזבתי לגלות שאין מצב מולטיפלייר מקומי. במשחק עם כל כך הרבה הרס מבדר, זה היה מתבקש שנקבל מצב רב שחקנים מקומי בשביל כל מסיבות השתייה הכייפיות שבהן יכולנו להתחרות ולהקרע מצחוק. זה גם מצב שלא הרבה משחקי מרוצים כוללים ו-Wreckfest יכלה להתעלות על התחרות אם היה מספק את המצב הזה.

מצב הטורניר הוא מוקד המשיכה העיקרי של המשחק, היות והוא כולל מגוון רחב של מצבים שמתעדכנים כל הזמן ונותנים לכם להתחרות באתגרים מול שחקנים אחרים. כמו כן, בגלל שחלק מהמצבים דורשים מכוניות מחבילות ההרחבה, המצב נותן לכם לנהוג ברכב ההרחבה בחינם עבור האתגר בניסיון לזכות בטורניר ולהרוויח פרסים. זה מצב מעולה שנותן תוכן חדש לשחקנים כל הזמן וכולל מצבים כייפים מאוד, למשל מצב שבו אתם צריכים לדרוס כמה שיותר זומבים בעיר המשוחזרת של המשחק Carmageddon המקורי, ואפילו הרכב שלכם נהפך להיות רכב המשחק. זה מראה שהמפתחים יודעים לכבד ולבדר את השחקנים שלהם ולא לנסות פשוט לסחוט מהם עוד כסף, פלוס זה מונע מהמשחק להרגיש חזרתי מדי ונותן לנו סיבה לחזר כל הזמן כדי לראות איזה טורניר חדש נוסף.

שתי האופציות האחרות שבתפריט זה חנות ה-DLC והמוסך, בו תוכלו לשנות את הרכב שלכם בחלקים שלו והעיצוב שלו, אין יותר מדי גמישות בשינויים הויזואלים של הרכבים, אבל עדיין יש עיצובים מאוד מגניבים למכוניות ששחקנים יאהבו.

לצערי הרב, במשחק עצמו יש רק 16 מכוניות להשתמש בהן, וגם חלקם רכבי בדיחה כמו אוטובוס בית ספר, ספה עם מנוע או מכסח הדשא. כן אפשר לרכוש עוד רכבים בחנות בסכום זעום לעומת סכומים שחברות הענק דורשות על חבילות הרחבה, אבל קצת התאכזבתי מהכמות המוגבלת של כלי הרכב שבמשחק. מה שכן יש לא מעט מסלולים שמאוד מגוונים במבנה שלהם, למרות שנראים באותה סביבה מלאת עפר אבל עדיין יכולים להיות יפים, ומאפשרים הרבה רגעים של הרס וכאוס, כמו המסלול שהוא בנוי משני כיכרות שמחוברים, אז כל רגע, אתם או יריבכם עלולים להחליף לנתיב הנגדי ולגרום לתאונת שרשרת הרסנית ומרהיבה, או המסלול שכולל לופ ענקי שפשוט כייפי לעשות. 

לפחות הפסקול מפוצץ ומעולה עם מוזיקות רוק עוצמתיות שיגרמו לכם ללחוץ על הגז ולבצע פעלולים מסוכנים. פסקול מושלם לסוג המשחק.

אבל הסיבה העיקרית שחזרנו אל המשחק אחרי 3 שנים זה בשביל המעבר לקונסולות החדשות, ספציפית ה-PlayStation 5. ובכן, למעט שיפור קל בביצועי המשחק וזמני הטעינה, גרפית המשחק נראה פחות או יותר אותו הדבר, אבל חלק מהמודלים נראים חדים וחלקים יותר וישנם אפקטי אור נהדרים כמו השקיעה. מבחינת ביצועים, המשחק רץ חלק יותר אחרי כל התנגשות שמלווה בחלקיקים כמו ערמות הצמיגים בצדי הדרך ואפקטי האור נראים יותר מציאותיים. 

היישום של המשחק בשלט ה-Dualshock של ה-PlayStation 5 בא לידי ביטוי ברעשי התנגשות ומנוע מרמקול השלט וכפתור הטריגר הימני מתקשה ומשתחרר עם כל החלפת הילוך, בדומה להחלפת הילוך אמיתי לכל מי שנהג באוטו ידני. אלו שיפורים חביבים שמוסיפים לחווית המשחק אבל הייתי רוצה לראות יותר יישום של הטריגרים והשלט, למשל אם הרכב שלכם נהרס יותר מדי זה כמעט בלתי אפשרי ללחוץ על הגז. אבל איך שזה עכשיו זו עדיין חווית נהיגה הרסנית ויוצאת דופן על הקונסולות החדשות יותר.

סיכום

משחק המרוצים Wreckfest אולי לא מגיע לרמת האיכות והמסיביות של משחקים מוכרים יותר בגלל שהגיע מסטודיו קטן, אבל הוא עדיין מספק חווית משחק מאוד כייפית ומהנה.

על ה-PlayStation 5 המשחק אולי לא זוכה ליותר מדי שיפור למעט זמני טעינה וביצועים משופרים, אבל עדיין מדובר בחוויה הרסנית כייפית שתעביר לכם את הזמן.

Wreckfest

ציון סופי - 8

8

טוב

למרות רוסטר מכוניות דל ושום שיפור משמעותי על ה-PS5, עדיין מדובר במשחק מרוצים הרסני מלא בכיף

User Rating: Be the first one !

אודות קובי רוזנטל

שמי קובי רוזנטל, בן 28 מתל אביב, גיימר חובב קומיקס וסרטים כבר 20 שנה, עקבו אחריי בערוץ שלי KobiCool ביוטיוב, רק חפשו את משקפי השמש

השאר\י תגובה