Heroes of the Storm Beta – הסיקור

Heroes Of The Storm

*סיקור זה הוא לבטא, דהיינו – מוצר לא מוגמר, כל מה שאני מבקר עלול להשתפר וכל דבר שאני משבח יכול להתקלקל עד היציאה הרשמית של המשחק (לכבודה אני אכתוב סיקור מעודכן).
אם זאת, בליזארד מרשים לעצמם לגבות 35 יורו עבור גישה לבטא אז מבחינתי זה Fair game*

בשנת 2008, כשהייתי נער בן 14 צעיר,יפה ובעיקר מחוצ'קן, ביליתי את זמני עם חברי המחוצ'קנים, כמו שאני מניח שעוד הרבה אנשים עשו אז ועדיין עושים עד היום, בעיקר בלשחק custom maps של warcraft3 ב-Battle.net, ועד כמה שנהנתי ממודים כמו Footmen, Vampirism Fire וכמובן הקלאסיקה נטולת הזמן – are you a retard (מסתבר שכן).

את המודים האלה אני כבר לא משחק ולא שיחקתי הרבה זמן, אבל מוד אחד כן כבש אותי אז, מוד קטן ואנונימי בשם – Dota.

ממיטב הגראפיקה שיש לשנת 2001 להציע
ממיטב הגראפיקה שיש לשנת 2001 להציע

אהבתי להיות גרוע יחד עם החברים שלי, נגד עוד 5 חבר'ה גרועים, אהבתי לראות סרטונים של אנשים הרבה פחות גרועים ולהשתפר באופן ניכר משבוע לשבוע, אהבתי לצעוק על אנשים שלפני שבוע היו מוחקים איתי את הרצפה שהם נובים חסרי אונה שמאלית במוח שצריכים למחוק את המשחק ולזרוק את המחשב מהקומה החמישית (ולקבל בתגובה קללות בסלובקית שוטפת).

אבל כמו רוב האהבות הצעירות, הלהבה שבערה חזק כבתה די מהר-  אחרי שנים של יריבים שמתנתקים ברגע שאתה מתחיל קצת לנצח, חברי קבוצה שמתנתקים ברגע שאתה מתחיל קצת להפסיד, משחקים באורך 50 דקות שב30 האחרונות הייתי כלוא בהפסד מתגלגל ומתסכל וביליתי יותר זמן מת מקרילין בדרגון בול זי, חיקויים עם כוונות טובות וקהילה רעה כמו HON וגרסאות מופשטות עם קהילה לא מזהירה במיוחד כמו LOL, וכמובן שימוש יותר יצירתי בשפה הרוסית מהדוד השיכור שלי בבר מצווה של אחי הקטן, הייתי שחוק עוד לפני שValve החליטו להוציא את DOTA2.

תריצו כמה שנים קדימה, הפרצוף שלי כבר לא נראה כמו משחק של "חבר את הנקודות" אבל על כל פצעון שהחליט לעבור לשדות מראה ירוקים יותר נראה שהתעשייה החליטה להוציא עוד 2 משחקים בסגנון של דוטא, כך שכשחברת –Blizzard, שפיתחו את סדרת משחקי Warcraft מלכתחילה, החליטו לעשות מן סגירת מעגל ולהכריז על משחק משלהם בסגנון, התגובה שלי הייתה די פושרת מצד אחד, מצד שני הבן 14 שבי תמיד רצה לראות מי ינצח בקרב – Arthas  או  Diablo, אז עם מנה בריאה של זהירות אופטימית נרשמתי לבטא, ולמזלי חסכתי לעצמי 35 יורו שאין לי וקיבלתי מפתח (אחרי חצי שנה בערך).

"יש לי נשק אגדי ואת צבא האל-מתים לצידי, אתה גמור!" "אה כן? לי יש רובה!"
"יש לי נשק אגדי ואת צבא האל-מתים לצידי, אתה גמור!"
"אה כן? לי יש רובה!"

 

אז האם Heroes of the Storm מצדיק את הציניות שלי, או שזה ה-Moba הראשון זה שנים שמשנה משהו בנוסחא העייפה?

 

מהבחינה הטכנית:

מי ששיחק, ראה סרטון או עבר ליד פנטומימאי שממחיש משחק של Starcraft 2 יזהה מיד גם את הגראפיקה וגם את מגוון התפריטים הן במסך הראשי והן במשחק עצמו מאחר והם מועתקים כמעט לגמרי מ- Starcraft (למעשה Heroes of the Storm היה אמור להיות בהתחלה מוד ל-Starcraft 2 כמו ש-Dota  היה ל-Warcraft 3), הגראפיקה חלקה וצבעונית ועם זאת איכשהוא עדיין ריאליסטית למדי (עד כמה שמשחק עם שדים, רובוטי-על חייזריים ואנשי דג יכול להיות ריאליסטי) ומגוון התפריטים הכחולים-סגולים החלקים והמרגיעים בצורה כמעט קלינית יגרמו לכם לחשוב שאתם מחכים בתור באיזו מרפאה עם מוזיקת מעליות ברקע ולא במקום לעוד משחק.

Raynor

הסאונד גם הוא יציב, יש כרוז לכל משחק שעלול להזכיר לכם מישהו אם שיחקתם Hearthstone, u ומוזיקת הרקע גם נופלת איפושהוא בטריטוריה של "לא משנה חיים אבל לא רע בכלל".

יש לציין שהמשחק סובל כרגע מבעיות בשרת, לפעמים בלי שום הסבר, גם אם האינטרנט שלכם מהיר ויציב, המשחק פשוט יתחיל לסבול מלאגים נוראיים שגורמים למשחק לרוץ יותר כמו מצגת תמונות בפאוור פויינט מאשר משחק רציף, אני מניח שזה נסלח בהתחשב בזה שמדובר בבטא אחרי הכל, ו- Blizzard ידועים בזה שלא הייתה להם השקה תקינה של אף משחק אונליין מאז World of Warcraft המקורי.

מה שלא נסלח זה שלמרות שהמנוע הגראפי מועתק כמעט לחלוטין ממשחק שכבר קיים ועובד, המשחק עדיין רץ בערך פי 2 יותר גרוע, ובהתחשב בזה שvמשחקים של Blizzard מלכתחילה לא רצים מדהים, זה אומר הרבה… בטא או לא, אני לא אמור להיות מוכרח להוריד את הגראפיקה של המשחק לרמה שהוא נראה כמו משחק מימי – Playstation 2 כש- Starcraft 2 רץ אצלי חלק על High.

 

משחקיות:

עם כל ההבטחות של Blizzard ש-Heroes of the Storm יהיה טייק מקורי משלהם לז'אנר ה-MOBA, כשיורדים לת'כלס, מדובר בעוד משחק בסגנון של דוטא שראינו מיליון פעמים, או יותר ספציפית, League of Legends:

5 נגד 5 שחקנים, לכל קבוצה של 5 יש בסיס משלה שמגיע בחינם עם מגדלי יריות, באר שמרפאת אתכם ואיזשהוא בניין ראשי שאם הוא נהרס, הקבוצה הפסידה.

Ilidan

השחקן עדיין משחק גיבור עם 3 יכולות רגילות ויכולת רביעית "אולטימטיבית" שמקבלים מאוחר יותר  ואיזו שהיא תכונה פאסיבית ייחודית לו.

אתם עדיין יכולים לבחור מרוטציה חינמית של גיבורים שמתחלפת על בסיס שבועי, ואם גיבור מוצא חן בעיניכם, אתם עדיין יכולים לקנות אותו בכסף וירטואלי של המשחק או בכסף אמיתי, וכמובן שכל גיבור מגיע עם ערימה של סקינים שכולם בלי יוצא מן הכלל או מכוערים, או לא משנים כמעט כלום או יכניסו אתכם למינוס בבנק.

אז מה כן השתנה? הרי לא יכול להיות ש-Blizzard פשוט הדביקו את הדמויות מ3 סדרות המשחקים המצליחות שלהם (ולאחרונה גם מ-Lost Vikings, למרות שאני עדיין מחכה להזדמנות לשחק כאחת המכוניות ב-Rock n' Roll Racing ולדרוס את היריבים שלי למוות) ל-League of Legends.

אחד ההבדלים ש-Blizzard מאד מתגאים בהם הוא שבניגוד לדוטא או LoL, שתלויים בעיקר במצב משחק אחד, ב-Heroes of the Storm יש מגוון רחב של מפות ומצבי משחק ובמבט ראשון זה בהחלט נכון, יש מצב משחק שצריך להשתלט על שתי מקורות כח כדי שאחד השחקנים בקבוצה יוכל להפוך ל-Dragon Knight, דמות נורא עמידה לנזק ומאד יעילה בהריסת הבסיס של היריב, מצב משחק שבו אתם אוספים מטבעות בשביל לשחד פיראט כדי שהספינה שלו תירה על הבסיס של היריב, מצב משחק שבו אתם יורדים למכרה כדי לאסוף שרידים של ענק ולזמן אותו, ועוד המון מפות ומצבים.

אין כמו לפתוח את היום עם קצת בניינים על האש
אין כמו לפתוח את היום עם קצת בניינים על האש

הבעיה היא, שלאחר כמה משחקים נוחתת ההבנה שלמרות ההבדלים על פני השטח, אנחנו עושים פחות או יותר אותו דבר בכל מצב משחק – משחקים משחק שהוא פחות או יותר LoL עד שהמפה מתחילה להבהב על משהו שצריך לאסוף/לכבוש, כל הקבוצה רצה לאסוף/לכבוש את הדבר המהבהב, הבסיס של היריב נפגע קצת וממשיכים לשחק כרגיל, וחוזר חלילה, עד שאחת הקבוצות מנצחת.
אחרי כמה משחקים שבהם אתם מבינים שאתם רצים על אותו הליכון אבל בצבע קצת שונה, השחיקה מתחילה לחזור. ל-Blizzard בהחלט לא חסר התקציב או הצוות להיות יותר יצירתיים, אני לא מבקש משחק שישנה את החיים שלי לנצח ויצמיח לי כנפיים שיגרמו לרד בול להרגיש נבוכים ולא רלוונטיים, אבל מה אם להוסיף איזה מוד כמו Capture the flag, או Domination? אלו 2 מצבים כל כך בסיסיים שיש בכל כך הרבה משחקים שזה כמעט אבסורדי שלא היה להם את התושייה להוסיף אותם, תוספות אלו לבד היו מרעננות את המשחק ומאריכות את חיי המדף שלו, כך שאני מקווה שמצבים אלו (או אחרים, העיקר שיהיו לפחות קצת שונים) יתווספו בהקדם.

אבל הבעיות לא נגמרות פה – אחד השינויים האחרים יחסית למשחקים אחרים בז'אנר ש-Heroes of the Storm מיישם, הוא החלפת החפצים בטאלנטים, והפיכת כל קבלת XP לקבוצתית במקום אישית.

מצד אחד, השינויים האלה מובילים לדברים חיוביים – כבר אי אפשר להפסיד בגלל ששחקן אחד הוא צולע וגורר את הקבוצה אחורה, וההבדלים בכוחות בין הקבוצות כבר לא מרגישים כל כך קיצוניים, כשהכוח של כל דמות תלוי רק ברמה של הקבוצה. בנוסף לכך, כמו הרבה משחקים בז'אנר הגיבורים מחולקים לקטגוריות, במקרה של Heroes of the Storm מדובר ב-Assassin ,Specialist ,Warrior וSupport, אבל בניגוד למשחקים כמו דוטא, שבהם אתם יכולים לשחק נגיד Carry ולא להשיג את החפצים הנכונים בזמן, כל אחד מה"קלאסים" ב- Heroes of the Storm תמיד ירגיש "ממומש" בגלל היעדר החפצים, Warrior תמיד ירגיש עמיד וחסין לנזק, Assassin תמיד ירגיש פגיע אבל יהיה מסוגל לגרום הרבה נזק, Support תמיד יוכל לעזור לקבוצה עם ריפויים ובאפים וSpecialist תמיד ירגיש שימושי להרס הבסיס.

מצד שני, מכיוון שב-Heroes of the storm התרומה האינדיבודאלית של כל שחקן זניחה לעומת התרומה של הקבוצה, מאד קל להרגיש פחות משפיע וחשוב, במיוחד אם אתם משחקים קלאס שהוא לא Assassin, ובלי תיאום של הקבוצה הסיכויים לנצח מאד נמוכים.

זה נשמע כמו דבר טוב בתאוריה , הרי אתם רוצים לעודד שהקבוצה תשחק ביחד בצורה יותר "טקטית" ופחות בגישה של "זאב בודד", אבל כשאתם משחקים לבדכם ושמים אתכם בקבוצה עם 4 אנשים שלא פגשתם בחייכם, סביר להניח שהתיאום ביניכם יהיה מינימאלי במקרה הטוב ויוביל להרבה הפסדים מתסכלים .

בעיה זו הייתה יותר קלה לעיכול אם המשחק לא היה מוכר את עצמו כ"גרסא פשוטה וידידותית" של הז'אנר, כן המכאניקות עצמן מופשטות ואפילו מופשטות מאד בחלק מן המקרים אבל המשחק עדיין מצריך מציאת קבוצה שמוכנה לשחק ברצינות ולתאם איתכם מהלכים בשביל באמת להנות ממנו, מה שמוביל לפיצול אישיות קל במשחק שלדעתי פוגע בו – זה לא יכול להיות משחק Hardcore כי תקרת היכולת לכל שחקן אינדיבידואלי היא מאד נמוכה ואין יותר מדי סיכוי להתחרות באפיק הזה בדוטא או ב-LoL, שגם בנויים לזה יותר וגם כבר יש להם קהילות קיימות וגדולות שמעוניינות בסצנה התחרותית אבל זה גם לא כל כך יכול להיות משחק casual אם אתם צריכים תיאום גבוהה עם קבוצה בשביל להגיע לאנשהוא.

לסיכום,  המשחק – Heroes of the Storm  , כמו רוב המשחקים של Blizzard  בשנים האחרונות, לא נועד להתעמקות ושעות משחק מרובות אלא לסדרת משחקים מהירים וקלילים כדי להעביר את הזמן (כמו Hearthstone  ו-Diablo 3), יכול להיות פה משחק מצויין עם קצת ליטוש והוספת מצבי משחק אבל כרגע הוא לוקה בחסר.

ואללה לא תודה.
ואללה לא תודה.

אם אתם מצליחים להכנס לבטא מומלץ לשחק כקבוצה כדי למנוע תסכול ובהחלט לא מומלץ לשלם 35 יורו בשביל הFounder's pack, במיוחד לאור בעובדה שהמשחק יהיה בחינם כשהוא יצא בסופו של דבר.

ועד שהמשחק יוצא, אתם מוזמנים לקרוא את הראיון שלנו עם הקבוצה LoL israel התותחים

אודות דניאל

גר במרכז, משחק בעיקר משחקי תפקידים ואסטרטגיה ואוהב לחפור.

השאר\י תגובה