סיקור: Ratchet and Clank: Nexus

סדרה כל כך ארוכה ומלאת משחקים שונים, יש מה לחדש?

המשחק Ratchet and clank: nexus הינו משחק Action – Adventure עם גרפיקה סבירה ומשחקיות מושקעת. המשחק נוטה להיות (או לפחות לנסות) מצחיק. הסדרה Ratchet and Clank מופצת על ידי Sony Computer Entertainment ופתחה לאורך השנה לקונסולות ה-PlayStation השונות.
הסדרה יצאה לראשונה עם המשחק Ratchet and Clank בשנת 2002 (ומתוכנן Remake לשנת 2015, נחכה לראות אותו). המשחק יצא לקונסולת ה-PlayStation 2 וקיבל ביקורות יפות אך לא מדהימות (וכך הביקורות נשארו עד היום).

 

כל המשחקים בסדרת Ratchet and Clank מבוססים על אותו סיפור (שחוזר על עצמו בכל כותר) ועל אותו רעיון בגדול, גלקסייה בבעיה, נשקים מגניבים, טוויסט מהמשחק הקודם, סיום הומוריסטי וחביב. שלא תבינו לא נכון, זה מאז ומעולם אחת הסדרות שלא נמאסות עליי, בייחוד בגלל העיצוב של האישיות של כל אחד מהדמויות.

גרפיקה\סאונד:

הגרפיקה של המשחק היא די פשוטה, טקסטורות רגילות מהדור הקודם, תאורה רגילה מלפני שנתיים וזה די ברור שגרפיקה היא לא הצד החזק של המשחק (או של הסדרה, בכלל). אם אתם חובבי גרפיקה ולא יכולים לראות דברים כאלה, הסדרה הזו לא בשבילכם בכלל, המפתחים השקיעו בהרבה דברים אחרים אבל לא בגרפיקה.
הסאונד כמעט זהה לעלילה, יפה, חמוד, אבל לא מושקע מידי. בצורה מפתיע אף אחד מהם לא גורי מהכיף של המשחק.
האנימציות סבירות, אין כל כך הרבה גליצ'ים מפריעים, שזה נחמד. סך הכל האנמציות עושות את העבודה אבל לא נותנות מעבר, שזה חבל.

ציון: 70

כמו שאמרתי, לא מאוד יפה, אבל מספיק כדי להיות כיף וחביב כמו שהוא.

המשחקיות

המשחקיות במשחק נהדרת, כל מה שמוכר לנו ממשחקים אחרים כמוצלח נמצא שם (Weapons Wheel, Double Jump, Weapons Shop&Upgrade). המשחק קל לשליטה ומספיק קצר כדי לא להיות משעמם (אבל מספיק ארוך כדי להיות מהנה). המשך המשחק יפתחו למשתמש אופציות שונות לשימוש בעולם הפתוח של המשחק, נעללים מעופפות, טיק סילון ועוד דברים שכולנו אוהבים. חוץ מזה, המשתמש יוכל לקנות נשקים נוספים ומגנים בכל פעם שישנה חנות לידו, את הכסף לדברים הללו הוא מרוויח על ידי הריגת מפלצות או מציאה של ברגים (הברגים הם הכסף במשחק).
בסוף המשחק, השחקן יכול להיכנס ל-Challenge Mode ה-Challenge Mode מאפשר לשחקן לשחק את כל המשחק עוד הפעם אך הפעם הוא יתחיל עם כל הנשקים והשיפורים שהיו לו ויקבל Bolts Multipelers המאפשר לו להרוויח אפילו יותר Bolts וכך לקנות יותר דברים.
הנשקים במחשק מוזרים ומצחיקים מאוד (ולא מאוזנים בעליל), קצת מזכיר את Boarderlands. המשחק מציע ארסנל די גדול של נשיקים נחמדים הניתנים לשדרוג, מה שנותן למשחק אספקט נחמד נוסף.
המשחק לא מלא באופציות או בדברים מדהימים אבל כן מלא בדברים קטנים ונחמדים שהופכים אותו לאחד המשחקים שהכי נהנתי לשחק. אני ממליץ לכל גיימר לנסות לצאת מהמיינסטרים של משחקי ה-Triple A ולהתנסות במשחקים חביבים, קצרים ומהנים.

ציון: 100

אחד הכיפים ביותר, אבל תמיד יש מקום לשיפור.

עלילה\ סיפור

הסיפור נחמד, מלא הומור ודיאלוגים ונותן למשחק אספקט נחמד נוסף. הסיפור עוקב אחר Ratchet  (הדמות הראשית), בעל הרובוט הקטן והחמוד שכולנו אוהבים (Clank). הזוג החמוד מנסה להציל את העולם (בצורה לא מפתיע בכלל) מפני הרשע הגדול. אחרי מלחמה ממושכת באיש הרע, האיש הרע חובר אל הזוג כדי להציל את העולם מהטעויות שלו. בעזרת כמה גאדג'טים מגניבים ביותר הזוג מציל את העולם כמו בכל סיפור קלאסי אהוב. לחובבי העלילה שבינינו יש להזהיר כי הסיפור לא מלא בתוכן, אבל לא מאוס ומשעמם.

הסיפור מתרחק בין כוכבים, כאשר אפשר לעבור ביניהם בעזרת החחלית של Ratchet. בכל כובים תפגשו אנשים (או חייזרים, או רובוטים, או מדוזות עם עיניים, מה שזה לא יהיה), תחוו חוויות ותעזרו לדמויות אחרות תמורת דברים שונים. כמובן, אי אפשר לשכוח את האיש הרע (או יותר נכון, האשה* הרעה) שאותה תנסו לעצור מלהרוס את העולם ולהביא אליו את יצורי ה-Nether. בסוף הסיפור אתם מחזירים את כל יצורי ה-Nether חזרה ליקום שלהם ושולחים לכלא את הגברת המרשעת וכך כולם חזרה מאושרים.

ציון: 80

לא משהו מיוחד, אבל חביב.

אורך חיים

המשחק עצמו לא מאוד ארוך, אני עצמי שיחקתי את כולו בשלשה ימים. אני לא אגדיר אותו כקצר, בגלל לא, וגם לא כארוך ומתיש. הוא בדיוק באורך הנכון שאפשר להפיק את כל הכיף ועדיין לזכור אותו כמשחק כיף וכדבר חיובי. ואם נוסיף את ה-Challenge Mode שאפשר להשתעשע איתו קצת, יש לנו משחק באורך קצר אבל כיף וחביב כמו כל שאר האספקטים שלו.

ציון: 80

קצר ולעניין. לא משהו מיוחד.

חסר לי, מאוד

ב-Ratchet and Clank: Nexus אין כל אפשרות ל-MultiPlayer. לדעתי, המשחק מפספס אופצייה ענקית של MultiPlayer, או Local Co op. כאשר השחקן יוכל להעזר בשחקנים נוספים המשחק יכול לקחת את המשימות שלו לשלב הבא, משימות PVE או משימות מהירות יוכלו להיות הרבה יותר מעניינות כאשר צריך להעזר אחד בשני. בנוסף, אם יש רצון להפוך את הסדרה למשהו גדול, המפתחים חייבים להשקיע יותר בהכל. כמו שראיתם למעלה, הכל "חביב" ו"נחמד" בלי איזה אספקט עוצר נשימה שקיבל ציון ענקי, הכל חמוד, יש המון מקום לשיפור.

 

תודה להד ארצי על המשחק!

אודות Gilad Aridor

גיק, אוהב גאדג'טים ומחשבים. לפניות Email: [email protected]

השאר\י תגובה